YpsiNine Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Har lest om dette og funnet ut at det bare er å lodde bort R50 og sette inn en motsand fra 10-1000 ohm, tenkte selv å prøve med en 200-ohms motstand slik at jeg får rundt 0.1V ekstra til minnet. Så, er det noen som har gjort dette her på forumet? Er bare ute etter erfaringer. Lenke til kommentar
YpsiNine Skrevet 27. november 2003 Forfatter Del Skrevet 27. november 2003 Jaja, det var visst svært få som viste interesse for denne tråden. Om noen skulle lese her, så kan jeg opplyse om at jeg har med lykke volt-modda mitt IC7. 2.8V gir nå 2.92V. Lenke til kommentar
dp Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 kan du ikke stille opp volten enda mer? brikkene vi har tåler helt fint 3.2v Lenke til kommentar
Gef Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 har du bilder over hvordan du voltmoddet det? Lenke til kommentar
bamsefar Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 Tror ikke du kan lage en liten mini-guide eller poste linken til hvor du fant informasjonen hvordan du skulle gjøre dette? Tenker selv på å voltmodde minnet, men jeg tar meg vann over hodet hvis jeg hiver meg utti det uten å ha sjekket en guide først. Lenke til kommentar
YpsiNine Skrevet 27. november 2003 Forfatter Del Skrevet 27. november 2003 kan du ikke stille opp volten enda mer? brikkene vi har tåler helt fint 3.2v Jeg kunne gjort det, ja, men valgte å være litt forsiktig. Har ikke penger nå til å erstatte brikkene om noe skulle skje. Til dere som lurer på hvordan det ble gjort: Jeg loddet vekk en fysiskt bitteliten motstand (sånn superliten) og loddet inn en ny, fysisk litt større og med større verdi. Det var ganske vanskelig siden det var snakk om så utrolig liten overflate å jobbe på. Jeg fant all informasjon her: http://www.xtremesystems.org/forums/showth...25&pagenumber=1 Jeg har ingen bilder dessverre, tok noen men de ble sletta. Lenke til kommentar
formann Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 Når man skal gjøre sånt så kan det lønne seg å lodde på en variabel motstand isteden slik at man kan justere spenningen. Selv bruker jeg kun 20-tørns trimmpot. Fast motstand er så lite... øhh.. fleksibelt Lenke til kommentar
Gef Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 Noen som vet hvordan man kan få fjernet denne på ett MAX3 kort? Lenke til kommentar
dp Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 bruker selv variable motstander i voltmodden jeg har på 3dkortet, fungerer veldig fint! kan skru spenningen så høyt jeg vil... Lenke til kommentar
formann Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 Noen som vet hvordan man kan få fjernet denne på ett MAX3 kort? Nebbtang og/eller loddebolt? Lenke til kommentar
Gef Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 Noen som vet hvordan man kan få fjernet denne på ett MAX3 kort? http://www.home.no/gef/vdimmm.jpg Nebbtang og/eller loddebolt? Jaok, har ikke sånn lodde greie, så da blir det nebbtang Lenke til kommentar
RansoM Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 Noen som vet hvordan man kan få fjernet denne på ett MAX3 kort? http://www.home.no/gef/vdimmm.jpg Nebbtang og/eller loddebolt? Jaok, har ikke sånn lodde greie, så da blir det nebbtang Er det ikke bedre å bytte hovedkortet å få et nytt et? Jeg sendte inn mitt og skal hente et erstatnings kort i dag. Håper jeg får et som er ok denne gangen. Litt dumt å ødelegge garantien på et så dyrt hovedkort. Lenke til kommentar
Gef Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 Er det ikke bedre å bytte hovedkortet å få et nytt et? Jeg sendte inn mitt og skal hente et erstatnings kort i dag. Håper jeg får et som er ok denne gangen. Litt dumt å ødelegge garantien på et så dyrt hovedkort. Jo det går sikkert, nå er det slik at jeg ikke har dette MAX3 kortet enda da, men bestiller det snart. Må bare være forberedt Har hørt noe om at dette skal være fixa på de nye MAX3 kortene, men det kan jo være jeg blir "uheldig" og må ta den bort selv Lenke til kommentar
YpsiNine Skrevet 28. november 2003 Forfatter Del Skrevet 28. november 2003 Når man skal gjøre sånt så kan det lønne seg å lodde på en variabel motstand isteden slik at man kan justere spenningen. Selv bruker jeg kun 20-tørns trimmpot. Fast motstand er så lite... øhh.. fleksibelt Klart man kan bruke en variabel motstand om man vil, men i mitt tilfelle så var det uinteressant siden jeg bare ville ha 2.9V. PC`n står inne i en slags kasse og har jo fullt lukket kabinett, så det er en stor jobb å komme seg inn i kabinettet bare for å skru litt på den variable motstanden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå