meastp Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Hei! Har tenkt å kjøpe noen såkalte "påstryknings"-ark. Kan jeg kjøpe hvilke som helst (fra Epson, Hp...) til min Canon i850 Skriver? mvh, Mats Taraldsvik Lenke til kommentar
Jove Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Lurer på det samme her. Har en billig epson-skriver. Får bare tak i canon-arg. Håper vi får svar. Spiller det noen rolle hvilken skriver en har? Hvilke innstillinger må en bruke? -Kan ikke finne noen t-skjorte-funksjoner på epsonen. Lenke til kommentar
Opus Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Jeg har også Epson skriver, fant heller ingen innst. for iron-on idriveren. Brukte Dataline sitt iron-on papir.(nøytralt merke) Plain paper i driveren. Bare husk å speilvende bildet, før du skriver det ut.(seff ikke hvis man har iron-on i driveren). Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 Du kan sikkert kjøpe hva du vil, men hvorfor gjøre det når Canon har egne ark til dette formålet? Da er du sikker på at det fungerer. Lenke til kommentar
Jove Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 Du kan sikkert kjøpe hva du vil, men hvorfor gjøre det når Canon har egne ark til dette formålet? Da er du sikker på at det fungerer. Ikke alle steder en får tak i av alle merker da.. :/ En annen ting: Må bildet skrives ut like før en styker det på, eller kan en vente lenge, fra en skriver det ut? Altså, må blekket være "ferskt"? mvh Jan Ove Lenke til kommentar
meastp Skrevet 15. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2003 har kjøpt noen fra clas ohlson, så får vi se... Lenke til kommentar
Jove Skrevet 26. desember 2003 Del Skrevet 26. desember 2003 Må en skrive ut bildet like før en stryker det på, eller kan det vente noen dager? Altså.. Må blekket være helt "ferskt"? Eller blir det en slags film som strykes på? Om en skriver ut noe, f.eks en logo, med mye hvitt i. Blir det da en gjennomsiktig "film" der, eller blir det hvitt? Håper noen som har prøvd kan svare. Mvh Jan Ove Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 Jeg har lurt på det samme som alle andre her. Har bare en billigskriver fra elkjøp, når jeg prøvde å skrive ut på transparent ble det...suppe av blekket. Så da får jeg "bompe" dette emnet opp igjen, eller hva det nå heter... Lenke til kommentar
Opus Skrevet 29. februar 2004 Del Skrevet 29. februar 2004 Jeg har lurt på det samme som alle andre her. Har bare en billigskriver fra elkjøp Og merket er...? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 2. mars 2004 Del Skrevet 2. mars 2004 HP deskjet 845c Lenke til kommentar
Opus Skrevet 2. mars 2004 Del Skrevet 2. mars 2004 HP deskjet 845c Er transparenten lagt i rett vei? Er innstillingene i driveren riktig? Lenke til kommentar
mrbard Skrevet 20. mars 2004 Del Skrevet 20. mars 2004 For blekkskriver trenger man spesielle transparenter vel å merke. De har en glatt og en grov side, og den grove siden er den som det skal printes på. Jeg kjøpte noen transparenter fra Pelikan, og bruksanvisningen var satt opp slik at utskriften kom på feil side... Men jeg skjønte fort at jeg skulle ha dem motsatt vei av det bruksanvisningen sa. Når det gjelder blanding av ark- og skrivermerker kan jeg nevne noe som ekspeditøren sa da jeg kjøpte HP everyday photo paper. De som har Canon-printer kunne ikke bruke dette papiret, da blekket ikke festet seg. Det fungerte bare til HP. Det har vel med kjemisk binding mellom blekk og ark å gjøre. Jeg vet ikke om det er slik med iron-on, men det kan ihvertfall lønne seg å bruke et "generelt" merke. Jeg vil heller si at det er bedre om man venter litt før man stryker på, istedet for å gjøre det med en gang. Det er ikke blekket som overføres fra arket til skjorten, det er en hel film. På hvite områder er den ikke helt gjennomsiktig. Den er bare semi-transparent. Lenke til kommentar
Jove Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 Jeg vil heller si at det er bedre om man venter litt før man stryker på, istedet for å gjøre det med en gang. Det er ikke blekket som overføres fra arket til skjorten, det er en hel film. Kan man vente lenge? Jeg har ikke strykejern.. Kan jeg skrive ut bildene, og stryke dem på lenge etterpå? Står ingen ting om det på papirinstruksene.. mvh Jan Ove Lenke til kommentar
Opus Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 Kan man vente lenge? Jeg har ikke strykejern.. Kan jeg skrive ut bildene, og stryke dem på lenge etterpå? Står ingen ting om det på papirinstruksene..mvh Jan Ove Skal ikke være noe problem. Pakk bare arkene inn så de ikke samler støv. Lenke til kommentar
Jove Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 ok, takker! Skal testes. mvh Jan Ove Lenke til kommentar
dagfather Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 Når jeg skriver ut så blir kopiene nesten som om fargene flyter, men det er rette og fine kanter, men de fargene som f.eks gjør en fading kan fort bli hakkete.. Kan dette være resultat av feil papir ti lskriveren? Har en Epson Stylus cx 3200 og papiret er microterra PZAZZ thermal transfer paper... Min skriver er jo en blekk skriver og overflaten på disse arkene er relativt glatte så kanskje en laserskriver hadde vært det beste.. ?? Lenke til kommentar
Opus Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 (endret) Dagfather: Tipper det er innstillingene i driveren som er feile. Sjekk her: http://support.epson-europe.com/faqs/en/020004_mf.htm Endret 21. april 2004 av Opus Lenke til kommentar
dist Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 Vet dette er veldig off topic, men et viktig spørsmål for meg. Jeg, i motsetning til alle andre, har ark til å stryke på t-shirts, men jeg lurer på hvor jeg får kjøpt billige t-shirt`s? Tenkte å prøve og feile litt, og vil da ha billige skjorter. Noen som vet om nettbutikk eller lignende som selger helt hvite?? Kunne reklameskjorter u/trykk være tingen?? // Dist Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå