Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ny PC - sketchy oppstart, HJELP :(

Anbefalte innlegg

Heisann. Fikk min ferdigbygde PC i posten igår. Tror det er noe galt med den :(

Jeg bruker to skjermer. En med hdmi kabel, og en med DVI kabel. PCen er kjøpt ferdigbygd, så når PCen starter kommer det opp en logo, og deretter lastes windows. I dag tidlig når jeg skulle prøve PCen, skjedde det tre feil:

1) Ingen strøm i mus og tastatur, skjermen svart, men maskinen og vifter går - "no signal" fra skjermen
2) En hvit strek, som jeg antar er en del av bios logoen, dukker opp, så står det stille. Maskinen og vifter går.
3) Maskinen henger seg opp før windows starter.

Kan dette ha noe med at jeg bruker to skjermer? :( setter utrolig stor pris på hjelp. Maskinen fungerer utmerket når windows er lastet opp.

Endret av JTT
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei igjen. Har lest litt rundt, og flere enn meg som har fått denne hvite "dashen" i topp venstre hjørne på blackscreen ved oppstart. Er snakk om en hard drive feil. Som sagt skjer dette noen ganger, helt til den booter windows og kjører perfekt. Noen som har noen ideer til å fp fikset dette? Er en ssd på maskinen med windows, som er boot prioritisert

Lenke til kommentar

Yeah..står helt stille her. F**n altså :( forresten, er det farlig å "hard avslutte" med knappen? Er dette jeg må gjøre 3-4 ganger for å starte den slik som den er nå... Men tror jeg skal holde fingrene av fatet til mandag

Lenke til kommentar

Jeg sjekket og grafikk kortet er oppdatert, bios versjonen er 1803. Men har så lite peiling på bios i det hele tatt egentlig og er redd for å ødelegge noe, så vet ikke om jeg tørr ågjøre dette før mandag.

Lenke til kommentar

Pluss at hver gang jeg skal starte maskinen må jeg bruke av knappen sånn 3-4 ganger og føler ikke det er så bra helsemessig for pcen ? eller?

Kan også legge til at pcen hang seg opp en gang inne i BIOS. virker som at med en gang windows launcher, er pcen problemfri..vært på i flere timer og prestert bra i grafikktunge spill ..men det noe galt da

Endret av JTT
Lenke til kommentar

Tusen takk. Hvis jeg følger den stegvise planen der, da vil jeg ikke ødelegge noe selvom det er en komplett pc, tror du? Kan jeg velge "update all drivers" selvom grafikkortet er msi?

Endret av JTT
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...