JTT Skrevet 13. august 2016 Del Skrevet 13. august 2016 (endret) Heisann. Fikk min ferdigbygde PC i posten igår. Tror det er noe galt med den Jeg bruker to skjermer. En med hdmi kabel, og en med DVI kabel. PCen er kjøpt ferdigbygd, så når PCen starter kommer det opp en logo, og deretter lastes windows. I dag tidlig når jeg skulle prøve PCen, skjedde det tre feil: 1) Ingen strøm i mus og tastatur, skjermen svart, men maskinen og vifter går - "no signal" fra skjermen2) En hvit strek, som jeg antar er en del av bios logoen, dukker opp, så står det stille. Maskinen og vifter går.3) Maskinen henger seg opp før windows starter. Kan dette ha noe med at jeg bruker to skjermer? setter utrolig stor pris på hjelp. Maskinen fungerer utmerket når windows er lastet opp. Endret 13. august 2016 av JTT Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 13. august 2016 Del Skrevet 13. august 2016 Hvor har du kjøpt maskinen fra? Lenke til kommentar
JTT Skrevet 13. august 2016 Forfatter Del Skrevet 13. august 2016 Komplett. Har tenkt til å ringe de på mandag Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 13. august 2016 Del Skrevet 13. august 2016 Hvilken maskin er det? Kobler du begge kablene i skjermkortet eller i iGPU? Lenke til kommentar
JTT Skrevet 13. august 2016 Forfatter Del Skrevet 13. august 2016 https://www.komplett.no/product/11119 er maskinen. Jeg kobler begge kablene i skjermkortet. Som sagt fungerer alt HELT fint når maskinen er oppe å går. Jeg lurer på om det kan være et bios problem? Skjermoppsettet har fungert fint i 3 år med forrige pc, som også var en komplett PC Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 13. august 2016 Del Skrevet 13. august 2016 Kontakt de på mandag. Ville ventet med å oppdatere BIOS. Klarer du å scrappe bios, må du bestille deg en ny bios chip Lenke til kommentar
JTT Skrevet 13. august 2016 Forfatter Del Skrevet 13. august 2016 Hei igjen. Har lest litt rundt, og flere enn meg som har fått denne hvite "dashen" i topp venstre hjørne på blackscreen ved oppstart. Er snakk om en hard drive feil. Som sagt skjer dette noen ganger, helt til den booter windows og kjører perfekt. Noen som har noen ideer til å fp fikset dette? Er en ssd på maskinen med windows, som er boot prioritisert Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 13. august 2016 Del Skrevet 13. august 2016 Jeg har hatt den dash/underscore på flere setups uten at dette har hindret meg i å boote Lenke til kommentar
JTT Skrevet 13. august 2016 Forfatter Del Skrevet 13. august 2016 Yeah..står helt stille her. F**n altså forresten, er det farlig å "hard avslutte" med knappen? Er dette jeg må gjøre 3-4 ganger for å starte den slik som den er nå... Men tror jeg skal holde fingrene av fatet til mandag Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 13. august 2016 Del Skrevet 13. august 2016 Oppdatert driverne, start med det. Er det en nyere bios til kortet ditt? Om så er, hva fikser den i forhold til bios du har. Ps: Bra pc, har selv samme gpu. 1 Lenke til kommentar
JTT Skrevet 13. august 2016 Forfatter Del Skrevet 13. august 2016 Jeg sjekket og grafikk kortet er oppdatert, bios versjonen er 1803. Men har så lite peiling på bios i det hele tatt egentlig og er redd for å ødelegge noe, så vet ikke om jeg tørr ågjøre dette før mandag. Lenke til kommentar
JTT Skrevet 13. august 2016 Forfatter Del Skrevet 13. august 2016 (endret) Pluss at hver gang jeg skal starte maskinen må jeg bruke av knappen sånn 3-4 ganger og føler ikke det er så bra helsemessig for pcen ? eller? Kan også legge til at pcen hang seg opp en gang inne i BIOS. virker som at med en gang windows launcher, er pcen problemfri..vært på i flere timer og prestert bra i grafikktunge spill ..men det noe galt da Endret 13. august 2016 av JTT Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 13. august 2016 Del Skrevet 13. august 2016 Det gjør jeg også om de gamle maskinene ikke funker, sist på fedora, var program/driver feil. Prøvd dette: https://www.asus.com/support/faq/1010535 1 Lenke til kommentar
JTT Skrevet 13. august 2016 Forfatter Del Skrevet 13. august 2016 (endret) Tusen takk. Hvis jeg følger den stegvise planen der, da vil jeg ikke ødelegge noe selvom det er en komplett pc, tror du? Kan jeg velge "update all drivers" selvom grafikkortet er msi? Endret 13. august 2016 av JTT Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 13. august 2016 Del Skrevet 13. august 2016 MSI leverer ikke drivere, det er nvidia som gjør uansett Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå