V-by Skrevet 13. august 2016 Del Skrevet 13. august 2016 Tittelen sier det meste, er det noe forskjell på disse to produktene? Lenke til kommentar
Friluftskar Skrevet 13. august 2016 Del Skrevet 13. august 2016 (endret) Det er jo to vidt forskjellige produkt. Vet ikke ditt bruksområde, men er det til en støpejerns ovn, så er Svarteper (eller annen ovnssverte) raskere å bruke. Jeg har ingen erfaring med grafittkrem, men det blir ganske mye mer arbeid. Tror en får glattere overflate med grafittkrem. Men, hva så? Men skal en fornye utseendet på en ovn, så er det andre "ting" en bør vedlikeholde før en legger på farge. Endret 13. august 2016 av Friluftskar Lenke til kommentar
V-by Skrevet 13. august 2016 Forfatter Del Skrevet 13. august 2016 Jeg har en støpejernsovn som har stått ute i sommer, og det har kommet litt overflaterust som jeg har pusset vekk. Så fant jeg en artikkel der man brukte grafittkrem og andre der man bruker ovnsverte. Men da er sikkert ovnsverte like så greit 1 Lenke til kommentar
Friluftskar Skrevet 13. august 2016 Del Skrevet 13. august 2016 Aldri bra at en støpejerns ovn, står ute og hvis den ikke er ordentilg tildekket for regn. Har den stått i regn, ville jeg fjernet alt kitt i sammenføyningene (hjørner) og fjernet mulig rust der. Er det en del av det, ville jeg skrudd ovnen fra hverandre og fjernet ALL rust. Også under paktning i døren. Uansett tilstand, må du sjekke kitt i alle hjørner. Det må være uten sprekker. Er det det, må du fjerne kittet og påføre nytt. Sjekk også paktning i døra. Er den dårlig, skift den. Når ovnen er fri for rust (og eventuelt kittet på nytt), ville jeg benyttet ovnssverte. Men det er ditt valg. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 14. august 2016 Forfatter Del Skrevet 14. august 2016 Ovnen har stått halveis under tak og det er litt rust på døra og brettet under døra. og få fjernet rusten er ikke noe problem da det ikke er mye. Jeg får sjekke kittet, men tror den er like hel. Tusen takk for tipsene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå