Gå til innhold

koble pc til tv.. hjelp plz

stuern

Anbefalte innlegg

Hei.. jeg har akkurat registrert meg her.

Jeg har et problem med å koble opp pcen til tven min.

Jeg har ati raden 8500 le 64mb og når jeg kobler den til tven min får jeg svart/hvitt, men hvis jeg prøver på tven til mutter funker det.

Hva kommer dette av ? med det gamle 3dkortet mitt funka dette helt fint som var matrox g400 max.

et spørsmål til: hva er s-bracket ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De vanligste feilene som gir svart/hvit bilde er:

- Bruker s-videokabel med overgang til scart på TV som ikke støtter s-video.

- Bruker s-videokabel med overgang til scart og ikke stille TV til å bruke s-videosignal på scartinngangen.

- Bruker s-videokabel med overgang til scart på feil scartkontakt (hvis TV har 2 eller 3 scart er det ofte bare 1 som støtter s-video).

Lenke til kommentar

på tven til mutter kan jeg skru av og på s-video, men den andre tven som jeg får svart/hvitt på støtter ikke s-video... kabelen jeg bruker har ikke s-vhs men jeg kjøpte sånn kabel men funka ikke bedre =/ .

vil dette si at jeg må ha en tv som støtter s-video ? men dette er veldig rart får jeg har fått farger på en eldgammel tv med det gamle 3dkortet mitt..

Og hva er S-bracket ???

Endret av stuern
Lenke til kommentar

Du kan sannsynligvis bruke kompositt i steden (typisk gul video ledning). Du må ha en TV som støtter s-video for å få s-video i farger ja...

Noe annet du kan sjekke er hvilket bildesystem du sender ut fra PC'en, NTSC eller PAL? Du skal bruke PAL. NTSC gir ofte svart/hvitt på PAL TV'er. Husker ikke helt hvor du stiller dette, men det er ikke så mange plasser å lete skulle jeg tro (hvis du vet hva du ser etter).

Ellers vil jeg anbefale deg å bla litt i bruksanvisningen til TV'en.... Det er ikke flaut, hehe. Da kan du finne ut om TV'en støtter s-video eller ikke.

Lenke til kommentar

ATI Radeon-kort bruker vanligvis bare s-video på TV-out. Kjenner ikke Matrox, men vet at mange GeForce-kort kan "jukse" og gi composite på s-video. Da vil det funke på alle TVer (men følger ikke standaren).

To løsninger som vil funke, er denne kabelen, eller en standard s-videokabel + "s-video til composite"-overgang. Evnt. sammen med en scartovergang.

Har du sjekket om din TV støtter s-video?

Lenke til kommentar
jeg kjøpte dvd audio/video kit men funka ikke, og tven min støtter ikke s-video, eller det er ikke noe meny på tven så tviler
Det spørs hva slags kabler som er i settet. Hvilke kabler/overganger brukte du? Kabelen og overgangen jeg linket til funker. Hva slags TV har du?

og btw hva er S-bracket ?
En brakett til MSI hovedkort som gir deg digital (optisk og koax) utgang + analoge utganger til surround. Endret av Mr D
Lenke til kommentar

jeg har Grundig T 51-731

DVD audio/video kabel kit 10m

Kabler: 2xRCA han + jack 3,5mm stereo han og S-VHS han / S-VHS scart han. Tilslutningskabel mellom pc-montert DVD/lydkort og TV etc.

Dobbelskjermet 75 ohm koaksialkabel

Quote: En brakett til MSI hovedkort som gir deg digital (optisk og koax) utgang + analoge utganger til surround.

hehe jeg har ikke så mye peiling.. hva vil det si ?

er det til anlegg eller noe sånt ? vel det er vel ikke tv-kort ?

Endret av stuern
Lenke til kommentar
Quote: En brakett til MSI hovedkort som gir deg digital (optisk og koax) utgang + analoge utganger til surround.

hehe jeg har ikke så mye peiling.. hva vil det si ?

er det til anlegg eller noe sånt ? vel det er vel ikke tv-kort ?

Utganger for lyd til surroundforsterkere. Har ingenting med bildesignal å gjøre.

Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...