stuern Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Hei.. jeg har akkurat registrert meg her. Jeg har et problem med å koble opp pcen til tven min. Jeg har ati raden 8500 le 64mb og når jeg kobler den til tven min får jeg svart/hvitt, men hvis jeg prøver på tven til mutter funker det. Hva kommer dette av ? med det gamle 3dkortet mitt funka dette helt fint som var matrox g400 max. et spørsmål til: hva er s-bracket ? Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 De vanligste feilene som gir svart/hvit bilde er: - Bruker s-videokabel med overgang til scart på TV som ikke støtter s-video. - Bruker s-videokabel med overgang til scart og ikke stille TV til å bruke s-videosignal på scartinngangen. - Bruker s-videokabel med overgang til scart på feil scartkontakt (hvis TV har 2 eller 3 scart er det ofte bare 1 som støtter s-video). Lenke til kommentar
stuern Skrevet 25. november 2003 Forfatter Del Skrevet 25. november 2003 (endret) på tven til mutter kan jeg skru av og på s-video, men den andre tven som jeg får svart/hvitt på støtter ikke s-video... kabelen jeg bruker har ikke s-vhs men jeg kjøpte sånn kabel men funka ikke bedre =/ . vil dette si at jeg må ha en tv som støtter s-video ? men dette er veldig rart får jeg har fått farger på en eldgammel tv med det gamle 3dkortet mitt.. Og hva er S-bracket ??? Endret 25. november 2003 av stuern Lenke til kommentar
LL Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Du kan sannsynligvis bruke kompositt i steden (typisk gul video ledning). Du må ha en TV som støtter s-video for å få s-video i farger ja... Noe annet du kan sjekke er hvilket bildesystem du sender ut fra PC'en, NTSC eller PAL? Du skal bruke PAL. NTSC gir ofte svart/hvitt på PAL TV'er. Husker ikke helt hvor du stiller dette, men det er ikke så mange plasser å lete skulle jeg tro (hvis du vet hva du ser etter). Ellers vil jeg anbefale deg å bla litt i bruksanvisningen til TV'en.... Det er ikke flaut, hehe. Da kan du finne ut om TV'en støtter s-video eller ikke. Lenke til kommentar
stuern Skrevet 25. november 2003 Forfatter Del Skrevet 25. november 2003 heh takk Jeg bruker pal b og scart uten s-vhs så hvis ikke tven støtter s-video sliter jeg da eller ? Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 ATI Radeon-kort bruker vanligvis bare s-video på TV-out. Kjenner ikke Matrox, men vet at mange GeForce-kort kan "jukse" og gi composite på s-video. Da vil det funke på alle TVer (men følger ikke standaren). To løsninger som vil funke, er denne kabelen, eller en standard s-videokabel + "s-video til composite"-overgang. Evnt. sammen med en scartovergang. Har du sjekket om din TV støtter s-video? Lenke til kommentar
stuern Skrevet 25. november 2003 Forfatter Del Skrevet 25. november 2003 (endret) jeg kjøpte dvd audio/video kit men funka ikke, og tven min støtter ikke s-video, eller det er ikke noe meny på tven så tviler og btw hva er S-bracket ? Endret 25. november 2003 av stuern Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 (endret) jeg kjøpte dvd audio/video kit men funka ikke, og tven min støtter ikke s-video, eller det er ikke noe meny på tven så tvilerDet spørs hva slags kabler som er i settet. Hvilke kabler/overganger brukte du? Kabelen og overgangen jeg linket til funker. Hva slags TV har du? og btw hva er S-bracket ?En brakett til MSI hovedkort som gir deg digital (optisk og koax) utgang + analoge utganger til surround. Endret 25. november 2003 av Mr D Lenke til kommentar
stuern Skrevet 25. november 2003 Forfatter Del Skrevet 25. november 2003 (endret) jeg har Grundig T 51-731 DVD audio/video kabel kit 10m Kabler: 2xRCA han + jack 3,5mm stereo han og S-VHS han / S-VHS scart han. Tilslutningskabel mellom pc-montert DVD/lydkort og TV etc. Dobbelskjermet 75 ohm koaksialkabel Quote: En brakett til MSI hovedkort som gir deg digital (optisk og koax) utgang + analoge utganger til surround. hehe jeg har ikke så mye peiling.. hva vil det si ? er det til anlegg eller noe sånt ? vel det er vel ikke tv-kort ? Endret 25. november 2003 av stuern Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Grundig T 51-731 er en mono 20" som ikke støtter s-video. Det kabelsettet du har er nok kun for S-video i begge ender. Mitt forslag (hvis du bor i nærheten av Biltema): Videokabel med innebygd adapter + lydkabel + scartadapter. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Quote: En brakett til MSI hovedkort som gir deg digital (optisk og koax) utgang + analoge utganger til surround. hehe jeg har ikke så mye peiling.. hva vil det si ? er det til anlegg eller noe sånt ? vel det er vel ikke tv-kort ? Utganger for lyd til surroundforsterkere. Har ingenting med bildesignal å gjøre. Lenke til kommentar
godsairforce Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 hvis du ikke liker å flytte maskina di, må du passe på å kjøpe en forlenget s-video-kabel. Lenke til kommentar
Jtand Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 Hadde også samme problemet. Men så fikset jeg noe med kloninga så funket d. Brukte det på LAN, de som så på TV så skjermbildet mitt. Der så de også at jeg kom på 2.plass i Red Faction (nvidia GeForce FX 5600, 256 mb) Lenke til kommentar
Jtand Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 Fikk du fixet dette? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå