Gå til innhold

Derfor kan nesten ingen elbiler dra tilhenger


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

 

 

Listen var din egen mener jeg. Ja de reduserer nox utslippene i byer, men de virvler opp mye svevestøv med de store hjulene.

Men el biler generelt er ikke subsidiert for å gi bedre byluft. De er subsidiert for angivelig å redde oss fra den fæle stygge co2en.

Den listen ja, topp 10 virket ikke når jeg lenket til den.

 

Elbiler har somregel veldig små hjul, og Tesla har ikke noe særlig breie hjul heller. På min tidligere bmw var de breiere.

De er subsidiert for å nå mål satt av feks EU.

Tesla har veldig breie hjul. 3/4 av norsk strømforbruk kom fra ikke fornybare kilder. Elbil på kullkraft er verre enn bensinbil.

Min har 245, smalere enn min tidligere bmw...

 

3/4 av Norsk strømforbruk kom ikke fra ikke fornybare kilder. Men 3/4 av den fornybare kraften norge produserer ble betalt av utlendinger. Viktig å holde styr på forskjellen, forstår at det ikke er lett:) Norge importerer svært lite kraft, rundt 5% de siste årene mens vi i tillegg eksporterer rundt 10%. Slik, nå har du lært noe nytt i dag og:)

Lenke til kommentar

Det kan egentlig kort oppsummeres slik at selv produsentene har så sterk rekkeviddeangst at de ikke tør å legge på 5 kilo ekstra i tilhengerfeste, og samtidig forkludre aerodynamikken.

Det bekrefter langt på vei manges konklusjon om at elbiler har for kort rekkevidde for de fleste av oss. Og når enkelte her inne vet bedre enn oss selv hvor lang rekkevidde vi selv trenger, så blir blir det bare morsomt. Enda morsommere når selv produsenter har rekkeviddeangst. Eller hva tror du Espen? Sturle? Salvesen?

 

Når ble du talsmann for "de fleste av oss"? Hvorfor er du så personlig investert i å snakke dritt om elbiler?

Lenke til kommentar

Jeg er het

 

 

Det kan egentlig kort oppsummeres slik at selv produsentene har så sterk rekkeviddeangst at de ikke tør å legge på 5 kilo ekstra i tilhengerfeste, og samtidig forkludre aerodynamikken.
Det bekrefter langt på vei manges konklusjon om at elbiler har for kort rekkevidde for de fleste av oss. Og når enkelte her inne vet bedre enn oss selv hvor lang rekkevidde vi selv trenger, så blir blir det bare morsomt. Enda morsommere når selv produsenter har rekkeviddeangst. Eller hva tror du Espen? Sturle? Salvesen?

 

Når ble du talsmann for "de fleste av oss"? Hvorfor er du så personlig investert i å snakke dritt om elbiler?

 

Jeg er helt enig med bippe jeg, så han prater for flere enn seg selv. Jeg misliker elbil, jeg misliker folk prater høylytt om sin kjærlighet til elbil og hvor bra det er, jeg misliker folk som tror de redder verden i elbil og jeg misliker folk som prøver å argumentere for at elbil er et godt alternativ til min flotte stasjonsvogn med sterk dieselmotor.

Endret av Gamle ørn
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Listen var din egen mener jeg. Ja de reduserer nox utslippene i byer, men de virvler opp mye svevestøv med de store hjulene.

Men el biler generelt er ikke subsidiert for å gi bedre byluft. De er subsidiert for angivelig å redde oss fra den fæle stygge co2en.

Den listen ja, topp 10 virket ikke når jeg lenket til den.

 

Elbiler har somregel veldig små hjul, og Tesla har ikke noe særlig breie hjul heller. På min tidligere bmw var de breiere.

De er subsidiert for å nå mål satt av feks EU.

Tesla har veldig breie hjul. 3/4 av norsk strømforbruk kom fra ikke fornybare kilder. Elbil på kullkraft er verre enn bensinbil.

Min har 245, smalere enn min tidligere bmw...

 

3/4 av Norsk strømforbruk kom ikke fra ikke fornybare kilder. Men 3/4 av den fornybare kraften norge produserer ble betalt av utlendinger. Viktig å holde styr på forskjellen, forstår at det ikke er lett:) Norge importerer svært lite kraft, rundt 5% de siste årene mens vi i tillegg eksporterer rundt 10%. Slik, nå har du lært noe nytt i dag og:)

 

Når vi selger sertifkatene for vår vannkraft er klima alibiet brukt opp. Dermed er det ikke mulig å hevde at kraften er ren lengre. Det er hele poenget med grønne sertifikater. Man selger påstanden om ren kraft, ikke kraften selv. Dermed er det en feilaktig påstand å si at norsk kraft er ren. Den påstanden har andre betalt for å få lov til å bruke. Den totale kraftmixen på verdensbasis er akkurat like skitten eller ren uansett. Økt forbruk gir økt tilskudd av kullkraft uansett hvem som har betalt for å slå seg på brystet å skrike om god samvittighet.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

Listen var din egen mener jeg. Ja de reduserer nox utslippene i byer, men de virvler opp mye svevestøv med de store hjulene.

Men el biler generelt er ikke subsidiert for å gi bedre byluft. De er subsidiert for angivelig å redde oss fra den fæle stygge co2en.

Den listen ja, topp 10 virket ikke når jeg lenket til den.

 

Elbiler har somregel veldig små hjul, og Tesla har ikke noe særlig breie hjul heller. På min tidligere bmw var de breiere.

De er subsidiert for å nå mål satt av feks EU.

Tesla har veldig breie hjul. 3/4 av norsk strømforbruk kom fra ikke fornybare kilder. Elbil på kullkraft er verre enn bensinbil.
Min har 245, smalere enn min tidligere bmw...

 

3/4 av Norsk strømforbruk kom ikke fra ikke fornybare kilder. Men 3/4 av den fornybare kraften norge produserer ble betalt av utlendinger. Viktig å holde styr på forskjellen, forstår at det ikke er lett:) Norge importerer svært lite kraft, rundt 5% de siste årene mens vi i tillegg eksporterer rundt 10%. Slik, nå har du lært noe nytt i dag og:)

Når vi selger sertifkatene for vår vannkraft er klima alibiet brukt opp. Dermed er det ikke mulig å hevde at kraften er ren lengre. Det er hele poenget med grønne sertifikater. Man selger påstanden om ren kraft, ikke kraften selv. Dermed er det en feilaktig påstand å si at norsk kraft er ren. Den påstanden har andre betalt for å få lov til å bruke. Den totale kraftmixen på verdensbasis er akkurat like skitten eller ren uansett. Økt forbruk gir økt tilskudd av kullkraft uansett hvem som har betalt for å slå seg på brystet å skrike om god samvittighet.
Du svimer ganske greit. Med din påstand så stopper kranene om folk ikke betaler Sertifikater, og det går såklart ikke. Til info betaler ca 1/2 serrifikater nok til bilene sine, elbilister altså.

 

I tillegg går det enorme megder kraft til produksjon av bensin/diesel, når dette ikke brukes faller naturligvis forbruket også.

Endret av Salvesen.
Lenke til kommentar

 

 

Det kan egentlig kort oppsummeres slik at selv produsentene har så sterk rekkeviddeangst at de ikke tør å legge på 5 kilo ekstra i tilhengerfeste, og samtidig forkludre aerodynamikken.

Det bekrefter langt på vei manges konklusjon om at elbiler har for kort rekkevidde for de fleste av oss. Og når enkelte her inne vet bedre enn oss selv hvor lang rekkevidde vi selv trenger, så blir blir det bare morsomt. Enda morsommere når selv produsenter har rekkeviddeangst. Eller hva tror du Espen? Sturle? Salvesen?

 

Når ble du talsmann for "de fleste av oss"? Hvorfor er du så personlig investert i å snakke dritt om elbiler?

 

Jeg er helt enig med bippe jeg, så han prater for flere enn seg selv. Jeg misliker elbil, jeg misliker folk prater høylytt om sin kjærlighet til elbil og hvor bra det er, jeg misliker folk som tror de redder verden i elbil og jeg misliker folk som prøver å argumentere for at elbil er et godt alternativ til min flotte stasjonsvogn med sterk dieselmotor.

 

Wow, så nå har vi hele to personer som insisterer på at deres behov representerer alle andres! Hvis dere prøver litt til så kan dere sikkert samle sammen fem stykker bare i denne tråden. Av millioner av bileiere og potensielle bileiere.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

 

 

 

 

 

 

 

Listen var din egen mener jeg. Ja de reduserer nox utslippene i byer, men de virvler opp mye svevestøv med de store hjulene.

Men el biler generelt er ikke subsidiert for å gi bedre byluft. De er subsidiert for angivelig å redde oss fra den fæle stygge co2en.

Den listen ja, topp 10 virket ikke når jeg lenket til den.

 

Elbiler har somregel veldig små hjul, og Tesla har ikke noe særlig breie hjul heller. På min tidligere bmw var de breiere.

De er subsidiert for å nå mål satt av feks EU.

Tesla har veldig breie hjul. 3/4 av norsk strømforbruk kom fra ikke fornybare kilder. Elbil på kullkraft er verre enn bensinbil.
Min har 245, smalere enn min tidligere bmw...

 

3/4 av Norsk strømforbruk kom ikke fra ikke fornybare kilder. Men 3/4 av den fornybare kraften norge produserer ble betalt av utlendinger. Viktig å holde styr på forskjellen, forstår at det ikke er lett:) Norge importerer svært lite kraft, rundt 5% de siste årene mens vi i tillegg eksporterer rundt 10%. Slik, nå har du lært noe nytt i dag og:)

Når vi selger sertifkatene for vår vannkraft er klima alibiet brukt opp. Dermed er det ikke mulig å hevde at kraften er ren lengre. Det er hele poenget med grønne sertifikater. Man selger påstanden om ren kraft, ikke kraften selv. Dermed er det en feilaktig påstand å si at norsk kraft er ren. Den påstanden har andre betalt for å få lov til å bruke. Den totale kraftmixen på verdensbasis er akkurat like skitten eller ren uansett. Økt forbruk gir økt tilskudd av kullkraft uansett hvem som har betalt for å slå seg på brystet å skrike om god samvittighet.
Du svimer ganske greit. Med din påstand så stopper kranene om folk ikke betaler Sertifikater, og det går såklart ikke. Til info betaler ca 1/2 serrifikater nok til bilene sine, elbilister altså.

 

I tillegg går det enorme megder kraft til produksjon av bensin/diesel, når dette ikke brukes faller naturligvis forbruket også.

 

 

Kranene stopper ikke uansett om man kjøper sertifikater eller ikke. Hele opplegget med sertifikater er tull og tøys.

 

Det er meningsløst å selge god samvittighet når utslippene totalt sett forblir uendret.

Lenke til kommentar

 

 

 

Kranene stopper ikke uansett om man kjøper sertifikater eller ikke. Hele opplegget med sertifikater er tull og tøys.

 

Det er meningsløst å selge god samvittighet når utslippene totalt sett forblir uendret.

 

 

Poenget er jo at til flere som betaler jo mer kraft skal komme fra fornybar ved oppskalering. Hvorvidt det faktisk skjer skal jeg ikke legge meg opp i.

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Det kan egentlig kort oppsummeres slik at selv produsentene har så sterk rekkeviddeangst at de ikke tør å legge på 5 kilo ekstra i tilhengerfeste, og samtidig forkludre aerodynamikken.

Det bekrefter langt på vei manges konklusjon om at elbiler har for kort rekkevidde for de fleste av oss. Og når enkelte her inne vet bedre enn oss selv hvor lang rekkevidde vi selv trenger, så blir blir det bare morsomt. Enda morsommere når selv produsenter har rekkeviddeangst. Eller hva tror du Espen? Sturle? Salvesen?

 

Hmm kjørte tur retur Nitetdal Karlstad i dag og hadde det ikke vært for 5-6 mil med testkjøring med blyfot der nede på en 8- 10 ivrige svensker hadde jeg kommet helt hjem igjen uten å lade. Ladet i 20 minutter på Ørje og kom hjem med 120Km til overs etter 498 Km Og nei ikek tesla og bilen koster fra 300 000 ;-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...