Bernt2 Skrevet 15. september 2016 Del Skrevet 15. september 2016 Om man kommer tre mikrometer lenger, uten tilhengerfeste, når man ellers bare kan kjøre 10-15 mil ,så betyr det ingenting. Bruk til alt, i allefall på kortere avstander, ville gjort elbilen til et mer aktuelt valg for enda fler, som den ene bilen man trenger. 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 15. september 2016 Del Skrevet 15. september 2016 Listen var din egen mener jeg. Ja de reduserer nox utslippene i byer, men de virvler opp mye svevestøv med de store hjulene.Men el biler generelt er ikke subsidiert for å gi bedre byluft. De er subsidiert for angivelig å redde oss fra den fæle stygge co2en. Den listen ja, topp 10 virket ikke når jeg lenket til den. Elbiler har somregel veldig små hjul, og Tesla har ikke noe særlig breie hjul heller. På min tidligere bmw var de breiere. De er subsidiert for å nå mål satt av feks EU. Tesla har veldig breie hjul. 3/4 av norsk strømforbruk kom fra ikke fornybare kilder. Elbil på kullkraft er verre enn bensinbil. Min har 245, smalere enn min tidligere bmw... 3/4 av Norsk strømforbruk kom ikke fra ikke fornybare kilder. Men 3/4 av den fornybare kraften norge produserer ble betalt av utlendinger. Viktig å holde styr på forskjellen, forstår at det ikke er lett:) Norge importerer svært lite kraft, rundt 5% de siste årene mens vi i tillegg eksporterer rundt 10%. Slik, nå har du lært noe nytt i dag og:) Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 16. september 2016 Del Skrevet 16. september 2016 Det kan egentlig kort oppsummeres slik at selv produsentene har så sterk rekkeviddeangst at de ikke tør å legge på 5 kilo ekstra i tilhengerfeste, og samtidig forkludre aerodynamikken. Det bekrefter langt på vei manges konklusjon om at elbiler har for kort rekkevidde for de fleste av oss. Og når enkelte her inne vet bedre enn oss selv hvor lang rekkevidde vi selv trenger, så blir blir det bare morsomt. Enda morsommere når selv produsenter har rekkeviddeangst. Eller hva tror du Espen? Sturle? Salvesen? Når ble du talsmann for "de fleste av oss"? Hvorfor er du så personlig investert i å snakke dritt om elbiler? Lenke til kommentar
kremt Skrevet 17. september 2016 Del Skrevet 17. september 2016 Syns det er bra noen sier imot Menigheten jeg, den begynner å bli faretruende stor etterhvert. Lenke til kommentar
Gamle ørn Skrevet 17. september 2016 Del Skrevet 17. september 2016 (endret) Jeg er het Det kan egentlig kort oppsummeres slik at selv produsentene har så sterk rekkeviddeangst at de ikke tør å legge på 5 kilo ekstra i tilhengerfeste, og samtidig forkludre aerodynamikken.Det bekrefter langt på vei manges konklusjon om at elbiler har for kort rekkevidde for de fleste av oss. Og når enkelte her inne vet bedre enn oss selv hvor lang rekkevidde vi selv trenger, så blir blir det bare morsomt. Enda morsommere når selv produsenter har rekkeviddeangst. Eller hva tror du Espen? Sturle? Salvesen? Når ble du talsmann for "de fleste av oss"? Hvorfor er du så personlig investert i å snakke dritt om elbiler? Jeg er helt enig med bippe jeg, så han prater for flere enn seg selv. Jeg misliker elbil, jeg misliker folk prater høylytt om sin kjærlighet til elbil og hvor bra det er, jeg misliker folk som tror de redder verden i elbil og jeg misliker folk som prøver å argumentere for at elbil er et godt alternativ til min flotte stasjonsvogn med sterk dieselmotor. Endret 17. september 2016 av Gamle ørn Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 17. september 2016 Del Skrevet 17. september 2016 Syns det er bra noen sier imot Menigheten jeg, den begynner å bli faretruende stor etterhvert. Så lenge det er saklig er jeg helt enig, det er mange som har for høye forventninger til elbiler å går på en smell når de kjøper. Nedc feks er jo ett problem. Lenke til kommentar
rillto Skrevet 17. september 2016 Del Skrevet 17. september 2016 Listen var din egen mener jeg. Ja de reduserer nox utslippene i byer, men de virvler opp mye svevestøv med de store hjulene.Men el biler generelt er ikke subsidiert for å gi bedre byluft. De er subsidiert for angivelig å redde oss fra den fæle stygge co2en. Den listen ja, topp 10 virket ikke når jeg lenket til den. Elbiler har somregel veldig små hjul, og Tesla har ikke noe særlig breie hjul heller. På min tidligere bmw var de breiere. De er subsidiert for å nå mål satt av feks EU. Tesla har veldig breie hjul. 3/4 av norsk strømforbruk kom fra ikke fornybare kilder. Elbil på kullkraft er verre enn bensinbil. Min har 245, smalere enn min tidligere bmw... 3/4 av Norsk strømforbruk kom ikke fra ikke fornybare kilder. Men 3/4 av den fornybare kraften norge produserer ble betalt av utlendinger. Viktig å holde styr på forskjellen, forstår at det ikke er lett:) Norge importerer svært lite kraft, rundt 5% de siste årene mens vi i tillegg eksporterer rundt 10%. Slik, nå har du lært noe nytt i dag og:) Når vi selger sertifkatene for vår vannkraft er klima alibiet brukt opp. Dermed er det ikke mulig å hevde at kraften er ren lengre. Det er hele poenget med grønne sertifikater. Man selger påstanden om ren kraft, ikke kraften selv. Dermed er det en feilaktig påstand å si at norsk kraft er ren. Den påstanden har andre betalt for å få lov til å bruke. Den totale kraftmixen på verdensbasis er akkurat like skitten eller ren uansett. Økt forbruk gir økt tilskudd av kullkraft uansett hvem som har betalt for å slå seg på brystet å skrike om god samvittighet. Lenke til kommentar
Kalle K Skrevet 17. september 2016 Del Skrevet 17. september 2016 (endret) Poenget med grønne sertifikater er utbygging av mer fornybar kraft. https://no.wikipedia.org/wiki/Gr%C3%B8nne_sertifikater Endret 17. september 2016 av Kalle K Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 17. september 2016 Del Skrevet 17. september 2016 (endret) Listen var din egen mener jeg. Ja de reduserer nox utslippene i byer, men de virvler opp mye svevestøv med de store hjulene.Men el biler generelt er ikke subsidiert for å gi bedre byluft. De er subsidiert for angivelig å redde oss fra den fæle stygge co2en. Den listen ja, topp 10 virket ikke når jeg lenket til den. Elbiler har somregel veldig små hjul, og Tesla har ikke noe særlig breie hjul heller. På min tidligere bmw var de breiere. De er subsidiert for å nå mål satt av feks EU. Tesla har veldig breie hjul. 3/4 av norsk strømforbruk kom fra ikke fornybare kilder. Elbil på kullkraft er verre enn bensinbil.Min har 245, smalere enn min tidligere bmw... 3/4 av Norsk strømforbruk kom ikke fra ikke fornybare kilder. Men 3/4 av den fornybare kraften norge produserer ble betalt av utlendinger. Viktig å holde styr på forskjellen, forstår at det ikke er lett:) Norge importerer svært lite kraft, rundt 5% de siste årene mens vi i tillegg eksporterer rundt 10%. Slik, nå har du lært noe nytt i dag og:) Når vi selger sertifkatene for vår vannkraft er klima alibiet brukt opp. Dermed er det ikke mulig å hevde at kraften er ren lengre. Det er hele poenget med grønne sertifikater. Man selger påstanden om ren kraft, ikke kraften selv. Dermed er det en feilaktig påstand å si at norsk kraft er ren. Den påstanden har andre betalt for å få lov til å bruke. Den totale kraftmixen på verdensbasis er akkurat like skitten eller ren uansett. Økt forbruk gir økt tilskudd av kullkraft uansett hvem som har betalt for å slå seg på brystet å skrike om god samvittighet.Du svimer ganske greit. Med din påstand så stopper kranene om folk ikke betaler Sertifikater, og det går såklart ikke. Til info betaler ca 1/2 serrifikater nok til bilene sine, elbilister altså. I tillegg går det enorme megder kraft til produksjon av bensin/diesel, når dette ikke brukes faller naturligvis forbruket også. Endret 17. september 2016 av Salvesen. Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 18. september 2016 Del Skrevet 18. september 2016 Syns det er bra noen sier imot Menigheten jeg, den begynner å bli faretruende stor etterhvert. Ja, det er bra noen sier imot rasjonelle tanker. Så lenge noen sier imot så er det greit, uansett hva de sier. Målet helliger middelet. Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 18. september 2016 Del Skrevet 18. september 2016 Det kan egentlig kort oppsummeres slik at selv produsentene har så sterk rekkeviddeangst at de ikke tør å legge på 5 kilo ekstra i tilhengerfeste, og samtidig forkludre aerodynamikken. Det bekrefter langt på vei manges konklusjon om at elbiler har for kort rekkevidde for de fleste av oss. Og når enkelte her inne vet bedre enn oss selv hvor lang rekkevidde vi selv trenger, så blir blir det bare morsomt. Enda morsommere når selv produsenter har rekkeviddeangst. Eller hva tror du Espen? Sturle? Salvesen? Når ble du talsmann for "de fleste av oss"? Hvorfor er du så personlig investert i å snakke dritt om elbiler? Jeg er helt enig med bippe jeg, så han prater for flere enn seg selv. Jeg misliker elbil, jeg misliker folk prater høylytt om sin kjærlighet til elbil og hvor bra det er, jeg misliker folk som tror de redder verden i elbil og jeg misliker folk som prøver å argumentere for at elbil er et godt alternativ til min flotte stasjonsvogn med sterk dieselmotor. Wow, så nå har vi hele to personer som insisterer på at deres behov representerer alle andres! Hvis dere prøver litt til så kan dere sikkert samle sammen fem stykker bare i denne tråden. Av millioner av bileiere og potensielle bileiere. Lenke til kommentar
rillto Skrevet 8. oktober 2016 Del Skrevet 8. oktober 2016 Listen var din egen mener jeg. Ja de reduserer nox utslippene i byer, men de virvler opp mye svevestøv med de store hjulene.Men el biler generelt er ikke subsidiert for å gi bedre byluft. De er subsidiert for angivelig å redde oss fra den fæle stygge co2en. Den listen ja, topp 10 virket ikke når jeg lenket til den. Elbiler har somregel veldig små hjul, og Tesla har ikke noe særlig breie hjul heller. På min tidligere bmw var de breiere. De er subsidiert for å nå mål satt av feks EU. Tesla har veldig breie hjul. 3/4 av norsk strømforbruk kom fra ikke fornybare kilder. Elbil på kullkraft er verre enn bensinbil.Min har 245, smalere enn min tidligere bmw... 3/4 av Norsk strømforbruk kom ikke fra ikke fornybare kilder. Men 3/4 av den fornybare kraften norge produserer ble betalt av utlendinger. Viktig å holde styr på forskjellen, forstår at det ikke er lett:) Norge importerer svært lite kraft, rundt 5% de siste årene mens vi i tillegg eksporterer rundt 10%. Slik, nå har du lært noe nytt i dag og:) Når vi selger sertifkatene for vår vannkraft er klima alibiet brukt opp. Dermed er det ikke mulig å hevde at kraften er ren lengre. Det er hele poenget med grønne sertifikater. Man selger påstanden om ren kraft, ikke kraften selv. Dermed er det en feilaktig påstand å si at norsk kraft er ren. Den påstanden har andre betalt for å få lov til å bruke. Den totale kraftmixen på verdensbasis er akkurat like skitten eller ren uansett. Økt forbruk gir økt tilskudd av kullkraft uansett hvem som har betalt for å slå seg på brystet å skrike om god samvittighet.Du svimer ganske greit. Med din påstand så stopper kranene om folk ikke betaler Sertifikater, og det går såklart ikke. Til info betaler ca 1/2 serrifikater nok til bilene sine, elbilister altså. I tillegg går det enorme megder kraft til produksjon av bensin/diesel, når dette ikke brukes faller naturligvis forbruket også. Kranene stopper ikke uansett om man kjøper sertifikater eller ikke. Hele opplegget med sertifikater er tull og tøys. Det er meningsløst å selge god samvittighet når utslippene totalt sett forblir uendret. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 8. oktober 2016 Del Skrevet 8. oktober 2016 De forblir ikke uendret når man betaler mer for fornybar energi. AtW Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 8. oktober 2016 Del Skrevet 8. oktober 2016 Kranene stopper ikke uansett om man kjøper sertifikater eller ikke. Hele opplegget med sertifikater er tull og tøys. Det er meningsløst å selge god samvittighet når utslippene totalt sett forblir uendret. Poenget er jo at til flere som betaler jo mer kraft skal komme fra fornybar ved oppskalering. Hvorvidt det faktisk skjer skal jeg ikke legge meg opp i. Lenke til kommentar
Øyvind Lunde Skrevet 20. mai 2017 Del Skrevet 20. mai 2017 Det kan egentlig kort oppsummeres slik at selv produsentene har så sterk rekkeviddeangst at de ikke tør å legge på 5 kilo ekstra i tilhengerfeste, og samtidig forkludre aerodynamikken. Det bekrefter langt på vei manges konklusjon om at elbiler har for kort rekkevidde for de fleste av oss. Og når enkelte her inne vet bedre enn oss selv hvor lang rekkevidde vi selv trenger, så blir blir det bare morsomt. Enda morsommere når selv produsenter har rekkeviddeangst. Eller hva tror du Espen? Sturle? Salvesen? Hmm kjørte tur retur Nitetdal Karlstad i dag og hadde det ikke vært for 5-6 mil med testkjøring med blyfot der nede på en 8- 10 ivrige svensker hadde jeg kommet helt hjem igjen uten å lade. Ladet i 20 minutter på Ørje og kom hjem med 120Km til overs etter 498 Km Og nei ikek tesla og bilen koster fra 300 000 ;-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå