Clone baby Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Ser att Microplex selger chipset vannblokk og CPU vannblokk laget av sølv , og lurer om de av sølv er noe bedre enn de av kobber? Blir det kaldere? og hvis noen vet om noen tester om den på nette?? sølv blokk ------------------------------------- kobber blokk sølv blokk ----------------------------------------------- kobber blokk Lenke til kommentar
LL Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Sølv skal lede varmen bedre, men jeg tviler sterkt på at det kan gjøre mer enn en grad eller to. Tror nok ikke det er verd den stive prisen, i så fall må det være fordi den ser råflott ut... Lenke til kommentar
Mira Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 som du sikkert vet er sølv en bedre varmeleder enn kobber. Så noen grader vil du slvfølgelig gå ned, men poenget er hvor vidt der et et poeng. Billige er sølvblokkene ikke. Er det ikke en bedre idè med et peltier-element i stedet da? Hvis du ikke har det... Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Du får sikkert litt lavare temperatura, men ikkje så mykje at det forsvara tusenlappen ekstra. Lenke til kommentar
Marti Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 (endret) Hadde jeg vært deg hadde jeg nok valgt kobber. Hvis du skal ha et komplett vannkjølingsanlegg er det ikke verdt alle de ekstra pengene........ Du burde vel ikke følge rådet mitt, men du kan jo velge...... (Nybegynner i vannkjøling jeg. Har det ikke engang) Endret 9. desember 2003 av Marti Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 Hadde jeg vært deg hadde jeg nok valgt kobber. Hvis du skal ha et komplett vannkjølingsanlegg er det ikke verdt alle de ekstra pengene........ Du burde vel ikke følge rådet til en n00b som meg men du kan jo velge...... (Nybegynner i vannkjøling jeg. Har det ikke engang) Enig.. Det er ikkje mykje å tjene på det. Om du skal ha sølvblokker, så kjøp vapo eller prommy istedet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå