ilpostino Skrevet 18. august 2016 Del Skrevet 18. august 2016 B&W CM5 og B&W CM6 har også ganske deilig lyd men de koster en del og er litt mer krevende enn Klipsch. Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 18. august 2016 Del Skrevet 18. august 2016 Cerwin-Vega og "god lyd" er ikke akkurat det jeg ser for meg C-V og mye lyd derimot. Hadde et C-V oppsett selv, og jeg må si at en skikkelig sub spiller dypere og med mer trykk på lavere volum enn fullfronter. Yamaha RX-A850/860 er noe jeg hadde lagt pengene i ihvertfall, da får du en meget god romkorreksjon, støtter A og B sone samt siste HDMI standard. Helt OK med power til å starte med. Den har også Pre-out så du kan, hvis du senere ønsker, handle inn effektforsterker(e) også. 1 Lenke til kommentar
Gravitass Skrevet 18. august 2016 Del Skrevet 18. august 2016 Har Jamo S606 surroundpakke (5.0). Fungerer utrolig bra! Begge frontene har hver sin 8" basselement, som gir mer enn nok bass i min stue ihvertfall, men det går jo an å kjøre bass i tillegg og bruke 8" elementene til å fylle ut mer i mellomtonen. Prisen er også veldig god, fikk mine for 3000 på supersalg, veldig mye lyd for pengene! Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 18. august 2016 Del Skrevet 18. august 2016 Cerwin-Vega og "god lyd" er ikke akkurat det jeg ser for meg For meg skurrer det også. Moro ja sikkert, men du kjøper ikke CV for å få god lyd. Lenke til kommentar
Krozmar Skrevet 18. august 2016 Del Skrevet 18. august 2016 CV har ett uforkjent dårlig rykte på seg med at de fokuserer for mye på bass og DB, de er jo ikke amatører heller, så det er jo absolutt ikke dårlig lyd de leverer. Og de har faktisk noen av de billigste høytalerne på markedet av de godt etablerte produsentene.. De har vel aldri fokusert på å markedsføre seg mot noen hjemmekinomarked.. Bevege mest mulig luft er vel hvordan de har markedsført seg.. Er jo helt klart ikke å sammenligne med BW og lignende, men man må ha gode ører for å ha noe å klage på.. Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 18. august 2016 Del Skrevet 18. august 2016 (endret) CV har vel det ryktet de har selv ønsket å ha. Masse i bunn, lite i toppen. Noen liker den massive bassen og bryr seg ikke like mye om detaljene i toppen, andre er stikk motsatt. Derfor er det vanskelig å si at noe gir bra og dårlig lyd, da det ofte kommer veldig ann på den som lytter og hva den liker. For meg er CV grøt, uten at det er noen fasit for hva en annen oppfatter de som. Endret 18. august 2016 av archongamer Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 18. august 2016 Del Skrevet 18. august 2016 Oppløsningen og frekvensrespons kan si noe om kvalitet på elementene som er brukt og evnen til å reprodusere instrumenter, og lyd, korrekt. Jeg gikk fra CV AL serien, som i utgangspunktet skulle være CVs tilnærming til en "velbalansert" serie, til Def Tech Mythos og kan si at lydbildet ble noe helt annet. Med samme forsterkersett. CV er og blir en partyhøytaler-ptodusent for de som elsker å rocke, det er der de har etablert seg og det er der det ser ut til at de liker å være. =) Jeg sier *ikke* at det er feil, men det er ikke en høytalerprodusent man velger om man faktisk ønsker å lytte til musikken (i mangel av bedre ord.) Jeg merket med en gang hva jeg hadde gått glipp av i lydbildet da jeg byttet dem ut ihvertfall. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 18. august 2016 Forfatter Del Skrevet 18. august 2016 Jeg kommer ikke til å kjøpe CV. Mest mulig lydtrykk og bass er ikke prioritert, jeg får mer enn nok lyd med et hvilket som helst anlegg i aktuell prisklasse. Stuen er ikke i nærheten av stor nok for voldsomme greier, og jeg har naboer... Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 19. august 2016 Del Skrevet 19. august 2016 har hørt et komplett CV anlegg med 2x15bass+horndiskant ampet med 3x3kW effektamper fra CV. de hadde skrudd bass i full pluss stilling, men fytti mer "hul" og tom bass skal man lete lenge etter. nesten merkelig syntes jeg. nå vet jeg ikke spesifikasjonene til slike høytalere, men de gikk ikke noe dybt Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 19. august 2016 Del Skrevet 19. august 2016 Med fare for å spore totalt av: CV går som regel ikke ned mer enn til ca. 30Hz. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 19. august 2016 Del Skrevet 19. august 2016 Gi oss gjerne en oppdatering når du har vært å hørt på høyttalere Herr Brun. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 25. august 2016 Del Skrevet 25. august 2016 (endret) Jeg ser du nevnte Klipsch, Herr Brun. RP-160M om jeg ikke leste feil. Jeg er midt oppi flyttesjau til en mindre leilighet og skal rigge opp et passende anlegg når jeg drar bort neste gang. Jeg gikk for lillebroren til RP-160M, RP-150M i et stereooppsett sammen med Yamaha A-S503 og XTZ 10.17. Kan komme med erfaringer på dette ila. slutten av neste uke når alt er satt opp hvis du ønsker dette. Samboeren la ned veto mot gulvstående høyttalere, så her prøver jeg å få maks ut av minst mulig fotavtrykk, med høyttalere som kan stå på TV-benken ved siden av TV-en. Dette blir da en "nedgradering" i størrelse, men sannsynligvis oppgradering av kvalitet fra det forrige anlegget mitt. Dette var et 7.1 surroundanlegg med Dynavoice F6 i front (gulvstående med 2x6,5" på hver høyttaler), senter fra Dali og stativhøyttalere fra Proson (1x5,25") bak. Forsterkeriet er solid og kan drive alt med stålkontroll. Jeg kan dele noen erfaringer jeg har gjort meg de siste dagene. For å forberede meg på den store omstillingen prøvde jeg først de gulvstående alene (i stereo), uten subwoofer, og så stativhøyttalerne (i stereo) sammen med XTZ-en. Stativhøyttalerne med subwoofer banket gulvstående langt ned i støvlene. Kanskje ikke så veldig overraskende. Mer overraskende var det at forskjellen var utrolig liten da jeg så satt subwooferen til å spille sammen med de gulvstående. Faktisk så liten at jeg overhodet ikke kommer til å savne gulvstående. Så jeg går absolutt god for at XTZ 10.17 er en meget potent subwoofer som spiller godt på lag med stativ/bokhyllehøyttalere. Prøvde subwooferen for gøy sammen med et lite anlegg fra Harman/Kardon i en stue på 50kvm. Hele rommet ble fylt med solid bass og jeg kunne spille høyere enn det ørene mine synes var forsvarlig. Poenget er at små høyttalere ofte er mye mer kapable enn det folk tror, og lettere å integrere med resten av rommet. Jeg tenker at en receiver ala Yamaha RX-V681 eller tilsvarende fra Onkyo, sammen med stativhøyttalere fra Klipsch hele veien rundt og en XTZ i bunn, gir deg et anlegg du kan leve lenge med. Og det er absolutt innenfor budsjettet ditt og relativt konevennlig. Endret 25. august 2016 av Slettet-XHLacM Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 25. august 2016 Forfatter Del Skrevet 25. august 2016 Det kan virke som at denne posten på budsjettet har måttet ryke for andre prioriteringer i denne omgang, så det spørs om jeg ikke må vente litt. Jeg skal imidlertid dra fram denne tråden når det blir aktuelt. Takk for tilbakemeldinger! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå