Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvorfor vil hun plutselig flytte sammen?

Anbefalte innlegg

Hei folkens...

Jeg har vært sammen med ei jente nå i en måned cirka (vi er 19 år gamle), det har seg også lik at hun er eksen min, vi var sammen i 2 1/2 år. Hun slo opp for nesten et år siden da det var krangling hele tiden. Nå går derimot ting mye bedre da jeg har endret meg en del. før var det slik at det var jeg som var mest forelsket (da var det jeg som pushet for å bli sammen) og denne gangen er det henne som pushet for å bli sammen og som virker mest nyforselsket. (jeg er stup forelsket, bare så det er sagt).  

Men så kommer noen momenter jeg stusser litt på og jeg vil gjerne at noen sier at jeg er på jordet eller ei. Da vi holdt på, litt tilbake, før vi liksom ble sammen. vi kom inn på utflytting osv, da hun sa klart at hun skulle flytte sammen med venninnen, jeg stusset ikke på dette da vi ikke var skikkelig sammen. Så etterhvert når vi ble et par så spurte jeg om denne saken, da sa hun at såklart skal jeg ikke bo med venninnen min DERSOM vi enda er sammen. Her tenkte jeg litt hva faen, men gadd ikke snakke mer om det. Så nå, 1 måned senere så sender hun meg linker til leiligheter, setter opp budsjett, ser hvor mye vi må spare, sier hun gleder seg sinnsykt.

Jeg skal ikke flytte ut før rundt sommeren 2017, så jeg stresser ikke. Men det jeg stusser litt på er denne plutselige helomvendingen? Syntes det er litt rart at hun gikk fra å prioritere venninnen til at hun absolutt skal flytte sammen med meg? Har litt tanker om at kanskje ikke venninnen hadde mulighet og derfor ble jeg ett andrevalg.

Har ikke snakket med henne om det for jeg orker ikke dårlig stemning når ikke jeg vet om jeg er helt på bærtur. Jeg vil ikke at vi skal flytte sammen på feil primisser, dersom vi skal flyttte sammen så skal det være det begge har mest lyst til, hva tenker folk?

Anonymous poster hash: d601f...f50
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er vel kanskje ikke noe verre enn at hun ville flytte ut, og da var venninnen en mulighet til å ha noen å dele utgifter sammen med.

Nå derimot så føler hun muligens at dere har noe flott sammen, og føler at det er mer naturlig at dere to bor sammen.

Men bare vær litt obs på en ting, det er flott å være sammen, nyforelsket og kjærester, men det ‹‹sanne ansikt›› kommer for en dag når begynner å bo sammen. For da er en sammen hele tiden, og en lærer plutselig å kjenne ganske mange flere sider av sin partner. Noen sider er det kjempeflott å bli kjent med, mens andre kanskje en ikke er så begeistret for, og dette går selvfølgelig begge veier.

Lykke til, uansett hva dere nå velger å satse på :)

Lenke til kommentar

Har ikke snakket med henne om det for jeg orker ikke dårlig stemning når ikke jeg vet om jeg er helt på bærtur. Jeg vil ikke at vi skal flytte sammen på feil primisser, dersom vi skal flyttte sammen så skal det være det begge har mest lyst til, hva tenker folk?

Jeg tenker det er et j .... dårlig utgangspunkt.

Det er et j... godt utgangspunkt spør du meg. TS er av den typen som vil forsikre seg om at ting er riktig å gjøre, bedre å være forsiktig enn å hoppe i det helt uforberedt. At han spør her kan diskuteres om er et bra tegn, men det er alltid greit med litt "brainstorming" så han kanskje får noen innspill om ting han ikke har tenk på.

Du er 19år, voksen med andre ord. Mange vil si at man fortsatt er ungdom og trenger mer party party for å bli voksen, men hvor lenge skal man vente? Folk som har et fornuftig syn på livet forstår at man ikke kommer i fengsel når man er i et forhold og det er naturlig å flytte sammen.

Som fotonisse nevner så lærer man å kjenne hverandre på en annen måte, det som før var fritid blir fellestid. Hva hun gjorde når du ikke var der får du vite nå. Har man et åpent og ærlig forhold så trenger ikke det være noe problem, man er sammen på godt og vondt.

Desverre så er det mange nå til dags som tror at alt skal være en dans på roser så de takler ikke å kommunisere, da går de heller fra hverandre....

Snakk med henne om hva du forventer å kunne gjøre i den tiden som før var din alenetid og hva hun forventer. Men man må delvis hoppe litt i ting siden du vil aldri være 100% forberedt på hva som skjer, du får bare forberede deg best mulig, til det punktet der du føler deg komfortabel. Blir som å dra på ferie, du kan sjekke opp hvor severdigheter er, men du vet ikke hvordan kvaliteten på asfalten er når du skal kjøre dit (merksnodig eksempel kanskje, håper det får frem poenget :p ) I verste fall så blir det slutt.

Endret av SlikGårNoDagan
Lenke til kommentar

Forstår at det kan være forvirrende at kjæresten oppleves som vinglete. Kanskje er det så enkelt som at hun vil bo med deg om dere er sammen og ting fungerer – og hvis ikke, ikke. At du er noe andrevalg trenger du nok ikke å bekymre deg over, det er jo tydelig at det er deg hun vil bo med nå, når ting tydeligvis fungerer.

Sjalusi er helt naturlig, men kan være lurt å ta opp når anledningen byr seg. Mye kan bli bedre av at dere snakker om det og at du får anerkjennelse for det – noen av følelsene våre er ikke helt rasjonelle og det er helt greit :)

Lenke til kommentar

Takk for mange kloke ord :). Vi har hatt huset mitt alene nesten hele sommeren og hun har ikke vært hjemme, bare her. Så vi har nå fått en bitteliten smakebit på hvordan det blir å bo smamen (ca 2 mnd). Har klart å dele på alt av husarbeid og vi funker såpass bra sammen at dersom hun vil se en serie mens jeg spiller et spill så er det null problem. Det er forøvrig snakk om å leie leilighet :) Men dere har nok rett i at i jeg overtenkte grunnen til at hun vil flytte sammen med meg

Anonymous poster hash: d601f...f50

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...