Gå til innhold

Hjelp med PC, gjenbruk av tråden!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Rundt 10k ja! Hvordan stiller den seg i forhold til "Black Refinery" i "Den Perfekte PC-pakke" da? (Url: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1578470&page=1  ) 

 

Delene i den PCen er akkurat nå:

Kabinett: Fractal Design Define S
Hovedkort: Gigabyte GA-
Z170 Gaming K3
Prosessor: Intel Core i5 6600K
Skjermkort: Sapphire Radeon RX 480

Minne: Crucial Ballistix LT 2400MHz 16GB

Lagring: Samsung 850 EVO 500GB SSD

Kjøler: BeQuiet Pure Rock
Strømforsyning: 
EVGA 650 GQ 650W

 

og den koster også rundt 10k. Pro / cons hvis man setter disse to opp mot hverandre? 

Lenke til kommentar

Rundt 10k ja! Hvordan stiller den seg i forhold til "Black Refinery" i "Den Perfekte PC-pakke" da? (Url: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1578470&page=1  ) 

 

Delene i den PCen er akkurat nå:

Kabinett: Fractal Design Define S

Hovedkort: Gigabyte GA-Z170 Gaming K3

Prosessor: Intel Core i5 6600K

Skjermkort: Sapphire Radeon RX 480

Minne: Crucial Ballistix LT 2400MHz 16GB

Lagring: Samsung 850 EVO 500GB SSD

Kjøler: BeQuiet Pure Rock

Strømforsyning: EVGA 650 GQ 650W

 

og den koster også rundt 10k. Pro / cons hvis man setter disse to opp mot hverandre? 

Den brukte har bedre CPU, men dårligere SSD og skjermkort. GTX 970 er fremdeles et godt skjermkort og verdsettes til ca 1750kr brukt.

Lenke til kommentar

Gode greier. Skal vise han tråden og se om vi ikke blir enig. Skjønner at det kan være kjikt å selge rimelig når man kjøpte det mye dyrere i fjor, men jeg har jo muligheten til å gå for helt nytt hvis det skulle vise seg å være for lite for han. Takk for svar! 

Lenke til kommentar

Det ble ikke noe av kjøpet siden han ønsket alt for mye og ikke klarte å bli enig om en fair pris. Kjøpt på avbetaling, ikke det smarteste nei.

 

Har en annen kompis som akkurat er ferdig med studiene og besitter denne maskinen han skal kvitte seg med:

 

ASUS Crosshair IV Formula - Hovedkort

 

AMD Black Edition - Prosessor - X6 1090T

 

HIS Radeon HD 6870 1GB GDDR5 "Turbo" PCI-Express 2.0, 2xDVI, HDMI, 2xmini-DisplayPort, HDCP

 

XFX Radeon HD 6870 1GB GDDR5 PCI-Express 2.1, 2xDVI, HDMI, 2x mini-DisplayPort

 

Fractal Design DEFINE R4 BLACK

 

corsair vengeance 2x4 GB RAM

 

Chieftec Nitro Series BPS-650C 650W PSU

 

 

Det er snakk om nesten gratis, så pris er ikke selve spørsmålet her da. Er dette noe å bygge videre på? Kan hovedkortet brukes hvis jeg ønsker å bytte prosessor og skjermkort? Funker sikkert helt ok slik det er nå, men planen er jo å bruke litt penger på det også.

 

Takker for svar!

Endret av Espp
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har fått PC, og er meget fornøyd akkurat nå. Det jeg lurer på er om jeg kan bruke to 970 fra forskjellige produsenter? Har et MSI GTX 970 Gaming nå, og hvordan er det å putte inn et fra f.eks Asus eller Gigabyte? Kan jeg gjøre det, eller burde jeg ikke blande? 

 

Ser at prisen på 970 begynner å komme seg godt under 2k, så da kan det hende jeg smeller til med enda et. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...