Gå til innhold

Grei HDD til spilling

TBJ

Anbefalte innlegg

Hei 

Hva regnes som en grei haddisk til spilling nå for tiden?

Må ha litt størrelse på den. Eks. 2TB,

Bør heller ikke bråke så veeeldig.

Bør være rask.

SSD blir for dyrt i den størrelsen.

Har SSHD noe for seg for spilling?

Anbefalinger?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror du overvurderer ditt plassbehov. Har selv en 500 gig ssd, men spiller mye spill og har en del installert. Likevel har jeg brukt under halve plassen. Visse spill tar jo plass som f, har et på nesten 70 gb. SSD er mye kjappere til loading og generell pc-bruk, men gir deg ikke flere fps i spill.

Lenke til kommentar

Jeg tror du overvurderer ditt plassbehov. Har selv en 500 gig ssd, men spiller mye spill og har en del installert. Likevel har jeg brukt under halve plassen. Visse spill tar jo plass som f, har et på nesten 70 gb. SSD er mye kjappere til loading og generell pc-bruk, men gir deg ikke flere fps i spill.

Ikkesant. Lommeboka skal være rimelig skrapa for å vurdere noe annet enn SSD i disse dager. Selv den aller billigste SSD'n er som du vet, mye raskere enn en HDD. Men jøss han får bruke pengene slik han vil :p

Lenke til kommentar

En SSD gir kortere lastetid. Det er veldig greit med Windows og småting som browsing på nettet og åpning av diverse dokumenter, men det er ikke noen selvfølge hvis man skal ha 2TB med spill.

Blir ca 6.000,- for 2TB SSD

Under tusenlappen for 2TB HDD

Edit; Det krever selvfølgelig at man har litt mer tålmodighet enn en gullfisk har hukommelse.

Endret av SlikGårNoDagan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...