TBJ Skrevet 12. august 2016 Del Skrevet 12. august 2016 Hei Hva regnes som en grei haddisk til spilling nå for tiden? Må ha litt størrelse på den. Eks. 2TB, Bør heller ikke bråke så veeeldig. Bør være rask. SSD blir for dyrt i den størrelsen. Har SSHD noe for seg for spilling? Anbefalinger? Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 12. august 2016 Del Skrevet 12. august 2016 SSHD er et greit alternativ. Ellers er dei fleste harddiskene alle veldig like. Du vil helst ha 7200RPM. At det er Seagate, Samsung, WD Green eller NAS har null niks nada av betydning. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 12. august 2016 Del Skrevet 12. august 2016 De fleste disker kan du få til å bråke mindre ved å ofre litt hastighet (acoustic management). De stilleste snurrediskene er de på 2,5" beregnet på bærbare med mindre du går for en ren SSD disk. Jeg ville vel valgt en HGST disk, men markedet kan godt ha endret seg siden sist jeg sjekket. Lenke til kommentar
TBJ Skrevet 12. august 2016 Forfatter Del Skrevet 12. august 2016 Endte med at jeg bestilte Seagate Desktop 2TB 3.5" SSHD Hvis den bråker, så får jeg henge den opp med strikk. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 12. august 2016 Del Skrevet 12. august 2016 Spiller du virkelig så mange ulike spill at selv en 1TB Samsung 850 EVO SSD ikke holder? Jeg mener da SSD er verdt det. Klart at har du ikke pengene så blir det noe annet. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 12. august 2016 Del Skrevet 12. august 2016 Jeg tror du overvurderer ditt plassbehov. Har selv en 500 gig ssd, men spiller mye spill og har en del installert. Likevel har jeg brukt under halve plassen. Visse spill tar jo plass som f, har et på nesten 70 gb. SSD er mye kjappere til loading og generell pc-bruk, men gir deg ikke flere fps i spill. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 12. august 2016 Del Skrevet 12. august 2016 Jeg tror du overvurderer ditt plassbehov. Har selv en 500 gig ssd, men spiller mye spill og har en del installert. Likevel har jeg brukt under halve plassen. Visse spill tar jo plass som f, har et på nesten 70 gb. SSD er mye kjappere til loading og generell pc-bruk, men gir deg ikke flere fps i spill. Ikkesant. Lommeboka skal være rimelig skrapa for å vurdere noe annet enn SSD i disse dager. Selv den aller billigste SSD'n er som du vet, mye raskere enn en HDD. Men jøss han får bruke pengene slik han vil Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 12. august 2016 Del Skrevet 12. august 2016 (endret) En SSD gir kortere lastetid. Det er veldig greit med Windows og småting som browsing på nettet og åpning av diverse dokumenter, men det er ikke noen selvfølge hvis man skal ha 2TB med spill. Blir ca 6.000,- for 2TB SSD Under tusenlappen for 2TB HDD Edit; Det krever selvfølgelig at man har litt mer tålmodighet enn en gullfisk har hukommelse. Endret 12. august 2016 av SlikGårNoDagan Lenke til kommentar
kremt Skrevet 12. august 2016 Del Skrevet 12. august 2016 For ren lagring er det selvsagt snurredisk som gjelder. Forøvrig blir ikke 2 slike mer enn 5400,-: https://www.komplett.no/product/828771/datautstyr/harddiskerssd/ssd-25/samsung-850-evo-1tb-25-ssd# Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå