TheodorBjork Skrevet 12. august 2016 Del Skrevet 12. august 2016 Kan det stemme at Todd Solondz nye film ikke vises på norske kinoer? Den vises i Danmark, men ikke her. Eller ikke som jeg klarer å google meg fram til. Er vi kulturelt konkurs eller? Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 12. august 2016 Del Skrevet 12. august 2016 Hotel Cæsar har rundet 3000 episoder, og Paradise Hotel Norge sin 8. sesong. Hva var spørsmålet igjen? Poenget mitt er i alle fall at hvorvidt en av de 18+ premierefilmene (og av 70+ totalt) fra Sundance settes opp på norsk kino (den hadde under 100 screens i per helg i hele USA), ikke er definerende for kultur-nivået i Norge. Lenke til kommentar
TheodorBjork Skrevet 12. august 2016 Forfatter Del Skrevet 12. august 2016 Hotel Cæsar har rundet 3000 episoder, og Paradise Hotel Norge sin 8. sesong. Hva var spørsmålet igjen? Poenget mitt er i alle fall at hvorvidt en av de 18+ premierefilmene (og av 70+ totalt) fra Sundance settes opp på norsk kino (den hadde under 100 screens i per helg i hele USA), ikke er definerende for kultur-nivået i Norge. Sant nok. Litt etnosentrisk av meg der. Men dette er amerikansk indie. Hva kan være mer hipt? (Solondz har ennå litt mer cred igjen fra Welcome to the dollhouse og Happiness ...) Men jeg skal ikke avise norsk kultur så raskt da. De viser i det minste The Lobster. Det er da noe. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 12. august 2016 Del Skrevet 12. august 2016 Så at vi ikke viser en Amerikansk film gjør at vi kan kalles "kulturellt konkurs" (litt for hardt ord ja )? Jeg synes vi er altfor sentrert rundt USA alerede. Ekstremt mange gode asiatiske filmer som ingen hører om en gang, men når det kommer en dårlig remake fra Hollywood så er det parade i byen.... Franskmennene og tyskerne har også en del gode filmer, russerne også faktisk. Lenke til kommentar
MKej Skrevet 12. august 2016 Del Skrevet 12. august 2016 Ikke lett å bli klok på de norske innkjøperne nei. Men Wiener-Dog burde være mulig å selge her til lands; amerikansk indie, Solondz og Greta Gerwig. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 12. august 2016 Del Skrevet 12. august 2016 Det er så indie at jeg aldri har hørt om noen av de. Det må jo være noe. Ting er jo ikke hipt etter at alle har hørt om dem. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå