Dtre Skrevet 12. august 2016 Del Skrevet 12. august 2016 Hei! Litt usikker om jeg legger denne i riktig forum. Jeg har et sony actioncam(HDR-AS30v), bruker det til filming i jaktsammenheng. Det står innstillt til å filme i hd-kvalitet. Men når jeg kobler kameraet i pcen skvetter det inn i "playmemories" programmet og lagrer seg som en mp4 fil. Tør påstå at jeg får bedre filmkvalitet med den slitne iPhonen min.Det jeg da lurer på er; legger jeg inn filmen i en lavere kvalitet på maskinen, går det ann å konvertere den på et vis slik at det blir bedre kvalitet? Eller er bare ikke kameraet bedre? Håper noen kloke hoder kan hjelpe en passe forbanna jeger.Takk:) Lenke til kommentar
vidor Skrevet 12. august 2016 Del Skrevet 12. august 2016 Sjekk mp4-fila i VLC og se på media info. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 12. august 2016 Del Skrevet 12. august 2016 Det er nå full HD. Sjekket om du kan justere bildemodus ? Gopro har f.eks Pro mode som er mer redigeringsvennlig, det gir et ganske blast bilde i høy bitrate, og det er ofte bedre å jobbe med i redigering enn å la kameraet prøve å fikse bildet. Mener ditt har noe av det samme. Lenke til kommentar
Dtre Skrevet 12. august 2016 Forfatter Del Skrevet 12. august 2016 Okay. Kan ikke skjønne annet enn at det står i "høyeste" modus. Lenke til kommentar
Dtre Skrevet 12. august 2016 Forfatter Del Skrevet 12. august 2016 Anyways, takk for hjelpen:) Lenke til kommentar
vidor Skrevet 12. august 2016 Del Skrevet 12. august 2016 Oppløsning og bildebehandling er ulike egenskaper. Du har oppløsningen rett men kan sannsynligvis endre bildebehandling som kameraet gjør. Hvis du leser om Pro mode så forklarer det mer. Ellers er det jo mulig å lese manualen evt. søke det opp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå