Gå til innhold

Anbefaling av tredjepartsprodusent

Sarasin

Anbefalte innlegg

Det er ca. 10% forskjell på 470 og 480 når begge er overklokket + GPU lotteriet spiller inn (alle GPU‘er overklokker ikke likt selv om det er samme leverandør og type kort). Merke har nok ikke mye og si, men MSI er bra selv om du antagelig ikke kan overklokke noe mer av den grunn. For all del ikke kjøp referanse kjøler uansett merke.

Hadde også godt for 8GB minne da minnet er klokket høyere på 8GB versjonen kontra 4GB versjonen. Det gjelder også når du overklokker begge. Du kan overklokke 8GB versjonen til 2250 MHz (9000 MHz effektive) mens 4GB versjonen stopper på 1850 MHz (7400 MHz effektive). Det hjelper litt på ytelsen å overklokke minne på disse kortene. Du slipper også bekymringen om 4GB holder om du skulle spille 1440p eller et nyere spill i fremtiden som krever mer minne enn i dag.

Endret av Gralle
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I utgangspunktet er ikke design viktig i det hele tatt, men om man kan velge, så velger man gjerne det man synes ser kulest ut :p

Skal bruke dette i et Node 304-kobinett (m-ITX), og da trekker skjermkortet luft gjennom en sidegrill i kabinettet. Dette betyr at jeg vil se skjermkortet - men igjen dette er ikke VIKTIG.

Har aldri drevet med overklokking og ser ingen grunn til å begynne i dag, så det kommer neppe til å skje. Blir vel til at jeg ser an prisene de neste dagene og lander på en eller annen variant uten referansekjøler :)

Takker for alle tips og triks :)

Lenke til kommentar

I utgangspunktet er ikke design viktig i det hele tatt, men om man kan velge, så velger man gjerne det man synes ser kulest ut :p

Skal bruke dette i et Node 304-kobinett (m-ITX), og da trekker skjermkortet luft gjennom en sidegrill i kabinettet. Dette betyr at jeg vil se skjermkortet - men igjen dette er ikke VIKTIG.

Har aldri drevet med overklokking og ser ingen grunn til å begynne i dag, så det kommer neppe til å skje. Blir vel til at jeg ser an prisene de neste dagene og lander på en eller annen variant uten referansekjøler :)

Takker for alle tips og triks :)

Om du ikke overklokker er forskjellen enda større som du så i mitt første innlegg. Da er forskjellen ca 25% mellom RX 470 og RX 480.

Endret av Gralle
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...