Gå til innhold

No Man's Sky: Inntrykk og generell prat


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Åsen saver jeg i NMS dere, fant det ikke ut. :) 

Spillet lagres automatisk, men du kan også bruke en antenne på diverse outposts osv.

 

Har spilt i en god del timer nå, og så langt elsker jeg NMS. Det er ikke perfekt, men det er da heller ingen andre spill. Selv om planetene er litt ensformige har jeg alltid noe å gjøre. Lære flere ord, samle mer resursser, oppgradere skip, våpen osv, tulle rundt og finne nye dyrearter og så videre. Eller bare få flere milestones.

 

Angående multiplayer er det andre spillere i spillet, men siden universet er så enormt er det liten sjanse for å faktisk finne dem. Det har de da også sagt så godt som helst fra starten. Men glem ikke at vi fikk første store content addon ved launch (aka "day one patchen" alle syter over), og de har lovet mye mer. Jeg ser ikke bort ifra at vi kan ta en liten warp drive til en kompis etterhvert, og sannsynligvis få PvP osv. For ikke å snakke om mer varierte planeter (ble forbedret selv ved launch, og det er nok bare starten) og alt mulig annet. Vi skulle vel få lage vår egen romstasjon også etterhvert, har jeg hørt. :)

Lenke til kommentar

 

Åsen saver jeg i NMS dere, fant det ikke ut. :) 

Spillet lagres automatisk, men du kan også bruke en antenne på diverse outposts osv.

 

Har spilt i en god del timer nå, og så langt elsker jeg NMS. Det er ikke perfekt, men det er da heller ingen andre spill. Selv om planetene er litt ensformige har jeg alltid noe å gjøre. Lære flere ord, samle mer resursser, oppgradere skip, våpen osv, tulle rundt og finne nye dyrearter og så videre. Eller bare få flere milestones.

 

Angående multiplayer er det andre spillere i spillet, men siden universet er så enormt er det liten sjanse for å faktisk finne dem. Det har de da også sagt så godt som helst fra starten. Men glem ikke at vi fikk første store content addon ved launch (aka "day one patchen" alle syter over), og de har lovet mye mer. Jeg ser ikke bort ifra at vi kan ta en liten warp drive til en kompis etterhvert, og sannsynligvis få PvP osv. For ikke å snakke om mer varierte planeter (ble forbedret selv ved launch, og det er nok bare starten) og alt mulig annet. Vi skulle vel få lage vår egen romstasjon også etterhvert, har jeg hørt. :)

 

Takk ;)

Lenke til kommentar

Hadde nok skaffet meg dette om det ikke kostet så mye som det gjør. Utviklere kan love å legge til så mye de vil, da ser jeg det heller som et early access produkt og har ingen intensjoner om å betale prisen av et AAA spill for det.

 

Blir en prinsippsak mer enn noe annet egentlig.

Lenke til kommentar

Må dessverre ha mer kjøtt på beinet enn å være en endeløs oppdagelsesferd i en procedurally generated content algoritme for min del. Det er et bra konsept og virker å være relativt greit utført men det er jo ikke akkurat så mye "spill" i spillet her annet enn å mine ressurser og dra fra planet til planet for å se hva algoritmen har laget.

 

Ser ut som de fleste anmeldelsene er enige i dette på metacritic.

Lenke til kommentar

Haha, ikke så mye spill? Det er det ikke i andre spill heller. Call of Duty, Battlefield, Overwatch osv? Løp rundt på noen få baner og skyt på alt som rører seg i noen minutter. GTA? Pløy gjennom historien og spill noe annet. Fotballspill? Er billigere og bedre å spille fysisk utendørs. NMS har absolutt veldig mye "spill" i spillet. Det spørs bare hva man regner som "spill". Men hvis man absolutt vil ha noe NMS aldri ble lovet å være blir man jo selvsagt skuffet.

 

Stoler man på metacritic har man vel for øvrig et svært lavd budsjett for spill. Ifølge dem kommer det bare to, tre spill i året som er verdt å kjøpe.

Endret av Schreiber
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Haha, ikke så mye spill? Det er det ikke i andre spill heller. Call of Duty, Battlefield, Overwatch osv? Løp rundt på noen få baner og skyt på alt som rører seg i noen minutter. GTA? Pløy gjennom historien og spill noe annet. Fotballspill? Er billigere og bedre å spille fysisk utendørs. NMS har absolutt veldig mye "spill" i spillet. Det spørs bare hva man regner som "spill". Men hvis man absolutt vil ha noe NMS aldri ble lovet å være blir man jo selvsagt skuffet.

 

Stoler man på metacritic har man vel for øvrig et svært lavd budsjett for spill. Ifølge dem kommer det bare to, tre spill i året som er verdt å kjøpe.

Vi får ikke info hva vi skal gjøre i spillet, men må finne det ut selv. klør meg i hode grunn av det. det er for dårlig av di som har laget spillet. :)

Endret av Jokingnutria
Lenke til kommentar

Jeg synes egentlig 500 spenn for dette er dyrt, men er så keen på å prøve det ut at jeg tror jeg rett og slett bare må dra kortet og "håpe" jeg får noen gode timer for penga.

 

EDIT: Jupp fack it, dro kortet. Må vel ha noe å gjøre i kveld  :confused:  

Endret av MrL
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hadde nok skaffet meg dette om det ikke kostet så mye som det gjør. Utviklere kan love å legge til så mye de vil, da ser jeg det heller som et early access produkt og har ingen intensjoner om å betale prisen av et AAA spill for det.

 

Blir en prinsippsak mer enn noe annet egentlig.

Hva er definisjonen på et AAA spill da? 

Handler det om kvalitet, eller hvor mye penger som er brukt på produksjonen?

 

Ja, jeg vet hva definisjonen er. Men jeg syns det blir feil å skulle angi hvor mye man er villig til å betale for

et spill på bakgrunn av hvor mange mennesker som har jobbet med et spill, og hvor mye det har kostet å lage det.

De kriteriene i seg selv sier jo ingenting om kvaliteten på produktet. Assassin creed Unity er jo et såkalt AAA spill. 

Det var i mine øyne en heller trist opplevelse. Soma derimot, er laget av et lite selskap i Sverige og var for meg en superb opplevelse. Ingen tvil hvem av de to spillene jeg ville betalt mest for.

Endret av firberblad
Lenke til kommentar

 

Haha, ikke så mye spill? Det er det ikke i andre spill heller. Call of Duty, Battlefield, Overwatch osv? Løp rundt på noen få baner og skyt på alt som rører seg i noen minutter. GTA? Pløy gjennom historien og spill noe annet. Fotballspill? Er billigere og bedre å spille fysisk utendørs. NMS har absolutt veldig mye "spill" i spillet. Det spørs bare hva man regner som "spill". Men hvis man absolutt vil ha noe NMS aldri ble lovet å være blir man jo selvsagt skuffet.

 

Stoler man på metacritic har man vel for øvrig et svært lavd budsjett for spill. Ifølge dem kommer det bare to, tre spill i året som er verdt å kjøpe.

Vi får ikke info hva vi skal gjøre i spillet, men må finne det ut selv. klør meg i hode grunn av det. det er for dårlig av di som har laget spillet. :)

 

Det at man må finne ut ting selv er jo et designvalg utvikler har tatt. Svært mange, inkludert meg selv syns det er mye av sjarmen med spillet. Når alt blir forklart umiddelbart så syns jeg mye av hensikten med utforskning forvitrer.

Endret av firberblad
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vi får ikke info hva vi skal gjøre i spillet, men må finne det ut selv. klør meg i hode grunn av det. det er for dårlig av di som har laget spillet. :)

Vi får ikke vite hva vi skal gjøre? Øh... har du i det hele tatt spilt spillet? Den første timen eller to er en tutorial som lærer deg det meste, helt til du har laget og installert en warp drive og fylt den med antimatter for å komme deg til andre galakser. Men selv etter det er det en historie, og du får hele tiden vite hva du "skal" gjøre. Begynner å bli litt rart at det er så mange som klager over at det ikke er noe å gjøre her, og ikke en eneste nevner at det er en historie annet enn at man skal dra til senter av universet. Har dere egentlig spilt spillet dere klager så mye over? Er bare litt mistenkelig når mange gir så mye åpenbar feilinformasjon.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...