Gå til innhold

CPU bottleneck wow?

Crayonz

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg var under den oppfatning at en i5 4690k @ stock var mer enn nok for gaming og paret opp med et MSI 1080 skulle jeg kunne kjøre hva som helst.

Wow kjører relativt godt i (rolige soner) med 90fps på max setting, men når jeg kommer inn i stormwind dropper det til 50-60fps og under disse legion invasions dropper det ned til 40 fps. Jeg må skru ned grafikken nesten helt ned på low for at jeg skal få brukbar FPS. Jeg skjønner at det skylles mange spillere og mye grafikk, men når jeg ser spillere som towellie på twitch spiller knirkefritt i samme områdene uten noe lag i det hele tatt begynner jeg å lure om det kan være cpuen som ikke holder mål.

Vil et kjøp av brukt i7 4790k @4ghz være verdt det/merkbart?

Ellers har jeg 16gb ddr3 minne

850w psu

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har det på MSAA x2 og det kjører som en drøm for det meste, men virker som cpu møter veggen i enkelte situasjoner. Da andre ikke sliter med dette tenker jeg at det kan være fordi dem har i7 med hyper treading(?).

Ikke misforstå. Dette er egentlig ikke noe stort problem. Jeg bare lurer når jeg ser folk få slik bra FPS hva de gjør og hvordan jeg kan få det samme.

Når det kommer til overklokking så har jeg null erfaring og er egentlig bare redd for å ødelegge noe.

Lenke til kommentar

Har det på MSAA x2 og det kjører som en drøm for det meste, men virker som cpu møter veggen i enkelte situasjoner. Da andre ikke sliter med dette tenker jeg at det kan være fordi dem har i7 med hyper treading(?).

Ikke misforstå. Dette er egentlig ikke noe stort problem. Jeg bare lurer når jeg ser folk få slik bra FPS hva de gjør og hvordan jeg kan få det samme.

Når det kommer til overklokking så har jeg null erfaring og er egentlig bare redd for å ødelegge noe.

Kjør task manager mens det lagger.

Såvidt jeg vet bruker wow stort sett 1 kjerne, så har du 1 kjerne som jobber 100% så har du en cpu-bottleneck, selv om total cpubruk bare er 25%.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...