Tsukeo Skrevet 12. august 2016 Del Skrevet 12. august 2016 Jeg begynner utdannelsen min i informasjonsteknologi veldig snart, og er veldig interessert i å eventuelt starte et It konsulent firma med noen venner i min egen hjemby. Hvilke fallgruver er det med dette? Hvordan reklamerer man for seg selv? Jeg (vi) tenkte å utvikle nettbasert programvare og serverdrift/oppsett. Hva gjør egentlig en slik IT konsulent? Jeg forstår at de jobber for andre, og tilbyr løsninger og utvikling for dem, men er det mer jeg ikke vet? Tilbyr de hosting av nettsider for bedriftene, eller tilbyr de bare koden de selv skriver? Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 12. august 2016 Del Skrevet 12. august 2016 Det finst ikkje noke fasit svar på slike ting. Ein IT-konsulent kan gjere nesten kva som helst, alt i frå å kun være rådgiver om kva IT-utstyr og løysningar som eit firma bør kjøpe inn til å tilby totalpakke med utvikling og drifting. Du må finne din nisje i markedet og tilby dei tjenestene som det er behov for. Reklamering kan være alt frå vanlige reklamekanalar der du betalar for å komme deg ut på TV og i aviser, eller du kan reklamere gjennom ditt sosiale nettverk og dermed får spredd budskapet ditt gratis. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 12. august 2016 Del Skrevet 12. august 2016 Det er helt opp til det, hva vill dere tilby, hva kan det tilby og ikke minst hvorfor skal de velge dere. Etter dette så er det avtalen mellom dere og selskapet som styrer arbeidet. Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 12. august 2016 Del Skrevet 12. august 2016 Jeg tror de spørsmålene du stiller her viser at du ikke har nok kjennskap til bransjen til å kunne drive for deg selv. Hvorfor skal andre leie inn dere for å løse problemer for dem hvis dere ikke har noe å vise til, eller erfaring i bransjen? Begynn heller å jobbe et sted for å skaffe deg erfaring, så kan du heller vurdere senere om du vil gå din egen vei. 4 Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 12. august 2016 Del Skrevet 12. august 2016 Enig med Sokkalf™ Et anna tips, booke salgsmøter er mer inntektsbringende enn å løse et teknisk problem. Her snakker jeg av erfaring Så ut å snakk med alle selskaper og lær deg å kjenne de og finn ut hvor skoen trykker. Lenke til kommentar
Tsukeo Skrevet 12. august 2016 Forfatter Del Skrevet 12. august 2016 Dette er likevel lenge til, jeg var egentlig bare interessert i hvordan en vanlig hverdag i denne jobbstillingen så ut.Selvfølgelig skal jeg skaffe meg litt erfaring før jeg evnt. jobber alene/med andre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå