Torstein Norum Bugge Skrevet 12. august 2016 Del Skrevet 12. august 2016 Redaksjonens Xperia Z5 måtte brytes ned til minste bestanddel – og det var vanskelig.GUIDE: Slik byttet vi ut en bøyd ramme Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 12. august 2016 Del Skrevet 12. august 2016 (endret) Advarselen på toppen burde vært litt større og helst med fet skrift, dere vil ikke få skylda for sure tryner fordi de ikke la merke tid den før de scrollet nedover Edit; Er ikke noen advarsel på side 2 av artikkelen. Endret 12. august 2016 av SlikGårNoDagan Lenke til kommentar
Stnx Skrevet 12. august 2016 Del Skrevet 12. august 2016 "- Også en liten plastbit uten særlig åpenbar funksjon plassert til høyre for inngangen måtte ut, noe som heldigvis var relativt enkelt." Nå har jeg ikke demontert en Z5 ennå, men den plastbiten er mest sannsynlig føringen til LED-lyset (for varsler/lading). Regner med selve LED-dioden sitter på hovedkortet, og plastbiten fører lyset til fronten. 1 Lenke til kommentar
Frobe Skrevet 12. august 2016 Del Skrevet 12. august 2016 Man kan spare tid og problemer hvis man spanderer litt mer på å få tak i originale deler hvis dette er tilgjengelig. 1 Lenke til kommentar
Niklasp Skrevet 12. august 2016 Del Skrevet 12. august 2016 Advarselen på toppen burde vært litt større og helst med fet skrift, dere vil ikke få skylda for sure tryner fordi de ikke la merke tid den før de scrollet nedover Edit; Er ikke noen advarsel på side 2 av artikkelen. Godt poeng, la inn advarselen på side to nå - Niklas Lenke til kommentar
golagha Skrevet 12. august 2016 Del Skrevet 12. august 2016 (endret) Advarselen på toppen burde vært litt større og helst med fet skrift, dere vil ikke få skylda for sure tryner fordi de ikke la merke tid den før de scrollet nedover Edit; Er ikke noen advarsel på side 2 av artikkelen. Godt poeng, la inn advarselen på side to nå - Niklas Seriøst? Jeg mener at om man tar seg tid til å lese gjennom denne artikkelen, helst uten pause, så trenger man ikke advarselen på første side heller. Regner med at vi ikke får amerikanske tilstander her til lands med det første. Altså at en eller annen idiot som har begitt seg ut på tilsvarende oppgave, uten å vite om ALLE konsekvensene, saksøker Tek.no for misvisende informasjon. Endret 12. august 2016 av golagha 2 Lenke til kommentar
mogie Skrevet 12. august 2016 Del Skrevet 12. august 2016 Gaad! Har reparert skjermen på en Z3 Compact to ganger, og kan ikke forestille meg hvilket herk Z5 kan være. Vet ikke om Z5C har samme ekstramateriale som varmeskjold og div som vist her men... Problemet med reparasjon av nye skjermer at det er vanskelig å få tak i god nok adhesive/rammelim for å feste skjermen igjen. Ingenting av det jeg har funnet er i nærheten så godt som det som ligger i telefonen fra fabrikk. Original adhesive på Z3C er den samme uansett hvor du kjøper det har jeg intnrykk av.. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 12. august 2016 Del Skrevet 12. august 2016 Advarselen på toppen burde vært litt større og helst med fet skrift, dere vil ikke få skylda for sure tryner fordi de ikke la merke tid den før de scrollet nedover Edit; Er ikke noen advarsel på side 2 av artikkelen. Godt poeng, la inn advarselen på side to nå - Niklas Seriøst? Jeg mener at om man tar seg tid til å lese gjennom denne artikkelen, helst uten pause, så trenger man ikke advarselen på første side heller. Regner med at vi ikke får amerikanske tilstander her til lands med det første. Altså at en eller annen idiot som har begitt seg ut på tilsvarende oppgave, uten å vite om ALLE konsekvensene, saksøker Tek.no for misvisende informasjon. Det handler ikke om misvisende informasjon eller saksøking, da har du misforstått formålet med advarselen. Den er der for å presisere og opplyse om, "ADVARSEL: Å reparere en telefon selv kan frata deg retten til garanti, og kan også skade og/eller ødelegge produktet ditt. Denne guiden følges på eget ansvar." Noe hvertfall jeg synes at er viktig da ikke alle tenker på det før de gjør noe. Det er greit at folk vet dette, har sett tråder der folk har blitt sinte fordi en venn har hjulpet til og ting har gått galt, telefonen aldri vil leve igjen og man må betale for eventuell reparasjon på verkstedet pga, som advart om, at garantien ikke gjelder lenger. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 12. august 2016 Del Skrevet 12. august 2016 (endret) "- Også en liten plastbit uten særlig åpenbar funksjon plassert til høyre for inngangen måtte ut, noe som heldigvis var relativt enkelt." Nå har jeg ikke demontert en Z5 ennå, men den plastbiten er mest sannsynlig føringen til LED-lyset (for varsler/lading). Regner med selve LED-dioden sitter på hovedkortet, og plastbiten fører lyset til fronten. Det stemmer nok det. Ladelyset/varsellyset sitter oppe i venstre hjørne akkurat der lyslederen ender ut. På bildene av hovedkortet sitter det to knøttsmå LED akkurat der lyslederen starter. Forresten flott å se slike gjør det selv artikler til avveksling fra mye kjøpepress. Fiks selv-operasjoner er miljøvennlig og bra! Mindre kast og kjøp nytt. Det er også en bra oppfordring til å bruke de små grå, altså hjernecellene, ikke kredittkortene. Endret 12. august 2016 av Simen1 2 Lenke til kommentar
Frobe Skrevet 12. august 2016 Del Skrevet 12. august 2016 Mobilprodusentene, butikkene og verkstedene er sikkert sjeleglad over alle som bruker mobiler uten vesker eller stapper de i baklommer. Lenke til kommentar
Limbeck Skrevet 12. august 2016 Del Skrevet 12. august 2016 Dette er en stor uting. Ting skal ikke repareres. Det skal hives og man skal kjøpe nytt. Det hadde ikke vert noe problem å gjøre det lett å skifte alt mulig. Lenke til kommentar
Torstein Norum Bugge Skrevet 12. august 2016 Forfatter Del Skrevet 12. august 2016 "- Også en liten plastbit uten særlig åpenbar funksjon plassert til høyre for inngangen måtte ut, noe som heldigvis var relativt enkelt." Nå har jeg ikke demontert en Z5 ennå, men den plastbiten er mest sannsynlig føringen til LED-lyset (for varsler/lading). Regner med selve LED-dioden sitter på hovedkortet, og plastbiten fører lyset til fronten. Hei! Har endret litt i teksten for å få fram dette nå. Takk for tipset! :-) – Torstein Lenke til kommentar
Torstein Norum Bugge Skrevet 12. august 2016 Forfatter Del Skrevet 12. august 2016 Gaad! Har reparert skjermen på en Z3 Compact to ganger, og kan ikke forestille meg hvilket herk Z5 kan være. Vet ikke om Z5C har samme ekstramateriale som varmeskjold og div som vist her men... Problemet med reparasjon av nye skjermer at det er vanskelig å få tak i god nok adhesive/rammelim for å feste skjermen igjen. Ingenting av det jeg har funnet er i nærheten så godt som det som ligger i telefonen fra fabrikk. Original adhesive på Z3C er den samme uansett hvor du kjøper det har jeg intnrykk av.. Hei! Kjent problem dette, ja. Det er jo mindre problematisk når limet ligger på rammen fra før av som her, men telefonene blir sjelden helt som nye. Dessverre. For Sonys telefoner ryker sannsynligvis vanntettheten også, og det er jo det som i utgangspunktet gjør dem til et herk å reparere også. Men med nok varme og tålmodighet går det meste! :-) – Torstein Lenke til kommentar
golagha Skrevet 15. august 2016 Del Skrevet 15. august 2016 Advarselen på toppen burde vært litt større og helst med fet skrift, dere vil ikke få skylda for sure tryner fordi de ikke la merke tid den før de scrollet nedover Edit; Er ikke noen advarsel på side 2 av artikkelen. Godt poeng, la inn advarselen på side to nå - Niklas Seriøst? Jeg mener at om man tar seg tid til å lese gjennom denne artikkelen, helst uten pause, så trenger man ikke advarselen på første side heller. Regner med at vi ikke får amerikanske tilstander her til lands med det første. Altså at en eller annen idiot som har begitt seg ut på tilsvarende oppgave, uten å vite om ALLE konsekvensene, saksøker Tek.no for misvisende informasjon. Det handler ikke om misvisende informasjon eller saksøking, da har du misforstått formålet med advarselen. Den er der for å presisere og opplyse om, "ADVARSEL: Å reparere en telefon selv kan frata deg retten til garanti, og kan også skade og/eller ødelegge produktet ditt. Denne guiden følges på eget ansvar." Noe hvertfall jeg synes at er viktig da ikke alle tenker på det før de gjør noe. Det er greit at folk vet dette, har sett tråder der folk har blitt sinte fordi en venn har hjulpet til og ting har gått galt, telefonen aldri vil leve igjen og man må betale for eventuell reparasjon på verkstedet pga, som advart om, at garantien ikke gjelder lenger. Misforstått eller ikke, du har rett. Jeg fant ut at jeg absolutt på død og liv ikke må kommentere alt mulig i alle diskujosnstråder på alle forum. Legger meg flat. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå