lawiet Skrevet 11. august 2016 Del Skrevet 11. august 2016 (endret) Jeg klarer ikke å bestå fagprøven pga jeg IKKE har fått opplæringen jeg trenger. Jeg er tekniskset ferdig med læring tiden min og bedriften har blitt kvitt meg nå. Hva kan jeg gjøre? Jeg hadde veldig gode karakterer på skolen og nå lurer jeg på om det har noe å si i det hele tatt. Jeg føler meg lurt og brukt Endret 12. august 2016 av lawiet Lenke til kommentar
Krozmar Skrevet 11. august 2016 Del Skrevet 11. august 2016 Du klarer ikke? Det vil si at du ikke bestod fagprøven? Og når det gjelder opplæring er man selv ansvarlig for egen opplæring i den vidregående skolen.. Når det gjelder fagprøven skal vel den bestå av elementer du har gjort på jobben og burde derav være enkel å bestå.. Lenke til kommentar
lawiet Skrevet 12. august 2016 Forfatter Del Skrevet 12. august 2016 Du klarer ikke? Det vil si at du ikke bestod fagprøven? Og når det gjelder opplæring er man selv ansvarlig for egen opplæring i den vidregående skolen.. Når det gjelder fagprøven skal vel den bestå av elementer du har gjort på jobben og burde derav være enkel å bestå.. Jeg hadde fagprøve i automasjon, og det er veldig stor fag, det er mange bedrifter som ikke klarer å dekke til alt innen i det faget. Fagprøven varte i 10 dager Lenke til kommentar
Shi Skrevet 12. august 2016 Del Skrevet 12. august 2016 Du klarer ikke? Det vil si at du ikke bestod fagprøven? Og når det gjelder opplæring er man selv ansvarlig for egen opplæring i den vidregående skolen.. Når det gjelder fagprøven skal vel den bestå av elementer du har gjort på jobben og burde derav være enkel å bestå.. Jeg hadde fagprøve i automasjon, og det er veldig stor fag, det er mange bedrifter som ikke klarer å dekke til alt innen i det faget. Fagprøven varte i 10 dager Hva var oppgaven? Lenke til kommentar
arne22 Skrevet 12. august 2016 Del Skrevet 12. august 2016 (endret) Dreide det seg om fagprøve i bedrift eller fagprøve på fagprøvestasjon? Har du gått VG2 og VG3 i skole pluss påfølgende praksis i bedrift? Hvilken del av landet? Det kan nok ellers være slik at det er nokså store forskjeller mellom skolene i forhold til hvordan skolene legger opp undervisningen. Etter VG3 så skal man vel i følge læreplanen ha det meste på plass for å bestå en fagprøve. For den siste praksisdelen i bedrift så vil det nok være slik at kanskje mange bedrifter har problemer med å dekke hele bredden i læreplanen. De er vel kanskje også noe av grunnen til at de fleste lærlinger gjennomfører VG3 i skole før bedriftsdelen av læretiden. Endret 20. august 2016 av arne22 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 18. august 2016 Del Skrevet 18. august 2016 Det er så og si ingen automasjonslærlinger så får være innom hele læreplanen, da den som du sier er veldig stor. I tillegg er det ofte ingeniører som gjør store deler av arbeidet som programmering, oppsett og commissioning. Du må selv sørge for at du kan det som står i læreplanen, om bedriften ikke kan gi deg dette. Ta kontakt med skolen du gikk på og se hva de kan gjøre, så må du lese læreplanen og lese på de emnene du ikke kan. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå