IntelAmdAti Skrevet 14. august 2016 Del Skrevet 14. august 2016 (endret) Hvor ofte har du bruk for en advokat som bare kan syriske lover? Det handler ikke om hva du eller jeg har bruk for. Ingen bryr seg om oss. Det er snakk om han. Som hadde utdanning, jobb han elsket, familie. Stort hus og digg bil. Før alt ble bombet i ned av NATO. Så då har han 3 val. Bli igjen i Syria og bli drept (hele familien) av NATO eller IS. Reise til Qatar (o.l.) og jobbe på byggplass. Null sikkerhet, stor sjanse for å dø, må jobbe opp mot 15t/dagen midt i sola i 40-50 graders varme. Får ikke penger nok til å skaffe mat til familien. Reise til vesten og bo i kommunal bolig (etter å ha budt 1-3 år på mottak) og få nok penger til å klare seg, men får ikke råa til noe hus/bil eller noe annet han hadde. Som du ser, det er ikke noe "bra liv" han reiser til. Samtidig, er det ganske åpenbart kvifor Norge/vesten blir valgt? Beste av det verste. PS: Qatar er ikke "rik land", det er land med mange rikinger. De som er født der, kommer fra fin familie. De som er fattige bur i ekstremt fattigdom. Flyktninger må finne seg i å bo i ekstrem fattigdom, uten å vite, om de vil ha noe mat neste dag. Men seriøst, stiller du virkelig spm, kvifor folk reiser til vesten og ikke til et land, der de vil ikke ha mat på bordet en gang?! Bør vel vare ganske åpenbart? Du antydet at personen var en ressurs for Norge. Jeg påpeker at han ikke er det. Da skifter du tema, nå lider flyktningen i Norge men vi må hjelpe han likevel, du beskriver hjelpen han får som det "beste av det verste". Finnes det flere land i verden enn "Vesten" og Qatar? Hmmm... Saudi-Arabia er i nærområdet, hvorfor drar ingen dit? Hvorfor bruker Saudi-Arabia millioner på å bygge moskeer i Vesten for å hjelpe menneskene de selv avviser på grensen? Hva er det du vil? Skal Norge og Europa bli nav-kontor for verdens nærmere 2 milliarder fattige mennesker? Isåfall kan du snart legge til Europas befolkning på listen over fattige mennesker. Når Vesten og Europa splittes opp i hundrevis av ulike grupperinger, språk og kulturer, hvor mange mennesker tror du vi vil kunne hjelpe på sikt da? Du går i fotsporene til historiske katastrofer og støper fundamentet til nye konflikter, ingen ønsker krig men med deg bak roret så spørs det om det kan unngåes. Men så lenge det skyldes uvitenhet og inkompetanse så er det greit? Det er lov å ta feil, men er det lov å ta så store beslutninger uten å tenke gjennom det på forhånd? Hvorfor vil du at Norge og Vesten skal eksperimentere med å blande flest mulige ulike kulturer sammen på kortest mulig tid? Onde mennesker er uvitende mennesker som prøver å være snill Endret 14. august 2016 av IntelAmdAti Lenke til kommentar
Ketil_H Skrevet 14. august 2016 Del Skrevet 14. august 2016 "Jeg vil ikke legge skylden for voldtektene på de norske kvinnene. Men norske kvinner må innse at vi lever i et flerkulturelt samfunn, og innrette seg deretter." http://www.dagbladet.no/nyheter/2001/09/06/279676.html Som sagt, her må kvinner begynne å oppføre seg etter hvordan muslimer/utlendinger forandrer samfunnet vårt. Og ta ansvar skulle de ikke klare å følge våre flerkulturelle spilleregler. Det er slik at jeg må ALLTID låse sykkelen, ALDRI la verdigjenstander ligge synlige i bilen, vokte mine ord og blikk VARSOMT i drosjekøen på natten++ Jeg liker det overhode ikke, men jeg må dessverre innrette meg.. Det at kvinner skal ha full rett til å gå lettkledd, drikke seg forsvarsløse og sovne i parken uten at noen legger en finger på er jeg fullstendig enig i. Det at noen kaller det dumt/uansvarlig++ er jeg også enig i. Det blir som når folk blir påkjørt i fotgjengeroverganger. De har retten 100% på sin side og det er bilføreren som er den skyldige og har ansvar for å følge med, men det er dumt av fotgjengeren som ikke ser seg for. Det hjelper ingenting å ha retten på sin side, når man ligger der skadet/voldtatt/drept++ Lenke til kommentar
aomt Skrevet 14. august 2016 Del Skrevet 14. august 2016 Du antydet at personen var en ressurs for Norge. Jeg påpeker at han ikke er det. Da skifter du tema, nå lider flyktningen i Norge men vi må hjelpe han likevel, du beskriver hjelpen han får som det "beste av det verste". Finnes det flere land i verden enn "Vesten" og Qatar? Hmmm... Saudi-Arabia er i nærområdet, hvorfor drar ingen dit? Hvorfor bruker Saudi-Arabia millioner på å bygge moskeer i Vesten for å hjelpe menneskene de selv avviser på grensen? Hva er det du vil? Skal Norge og Europa bli nav-kontor for verdens nærmere 2 milliarder fattige mennesker? Isåfall kan du snart legge til Europas befolkning på listen over fattige mennesker. Når Vesten og Europa splittes opp i hundrevis av ulike grupperinger, språk og kulturer, hvor mange mennesker tror du vi vil kunne hjelpe på sikt da? Du går i fotsporene til historiske katastrofer og støper fundamentet til nye konflikter, ingen ønsker krig men med deg bak roret så spørs det om det kan unngåes. Men så lenge det skyldes uvitenhet og inkompetanse så er det greit? Det er lov å ta feil, men er det lov å ta så store beslutninger uten å tenke gjennom det på forhånd? Hvorfor vil du at Norge og Vesten skal eksperimentere med å blande flest mulige ulike kulturer sammen på kortest mulig tid? Onde mennesker er uvitende mennesker som prøver å være snill Hvorfor skal Saudi ta i mot flyktninger fra krigen, som NATO driver med og tjener penger på? Jeg vil ikke at Europa skal eksperemintere og blande mennesker. Men så fremt Europa bomber Syria og andre land, så må Europa ta i mot flyktninger, det er en konsekvens. Det beste hadde vert om USA og NATO sluttet å gi våpen til grupper i mid-østen, sluttet å bombe ulike land, fordi deres regjering vil ikke samarbeide med USA. Om det skjer, så slipper vi flyktninger og alt som har med de å gjøre. 1 Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 14. august 2016 Del Skrevet 14. august 2016 Du antydet at personen var en ressurs for Norge. Jeg påpeker at han ikke er det. Da skifter du tema, nå lider flyktningen i Norge men vi må hjelpe han likevel, du beskriver hjelpen han får som det "beste av det verste". Finnes det flere land i verden enn "Vesten" og Qatar? Hmmm... Saudi-Arabia er i nærområdet, hvorfor drar ingen dit? Hvorfor bruker Saudi-Arabia millioner på å bygge moskeer i Vesten for å hjelpe menneskene de selv avviser på grensen? Hva er det du vil? Skal Norge og Europa bli nav-kontor for verdens nærmere 2 milliarder fattige mennesker? Isåfall kan du snart legge til Europas befolkning på listen over fattige mennesker. Når Vesten og Europa splittes opp i hundrevis av ulike grupperinger, språk og kulturer, hvor mange mennesker tror du vi vil kunne hjelpe på sikt da? Du går i fotsporene til historiske katastrofer og støper fundamentet til nye konflikter, ingen ønsker krig men med deg bak roret så spørs det om det kan unngåes. Men så lenge det skyldes uvitenhet og inkompetanse så er det greit? Det er lov å ta feil, men er det lov å ta så store beslutninger uten å tenke gjennom det på forhånd? Hvorfor vil du at Norge og Vesten skal eksperimentere med å blande flest mulige ulike kulturer sammen på kortest mulig tid? Onde mennesker er uvitende mennesker som prøver å være snill Hvorfor skal Saudi ta i mot flyktninger fra krigen, som NATO driver med og tjener penger på? Jeg vil ikke at Europa skal eksperemintere og blande mennesker. Men så fremt Europa bomber Syria og andre land, så må Europa ta i mot flyktninger, det er en konsekvens. Det beste hadde vert om USA og NATO sluttet å gi våpen til grupper i mid-østen, sluttet å bombe ulike land, fordi deres regjering vil ikke samarbeide med USA. Om det skjer, så slipper vi flyktninger og alt som har med de å gjøre. Fordi de er gode mennesker som hjelper sine naboer istedenfor å sende de på flukt over hele kontinentet? Så du har dårlig samvittighet for bombing og vil bedre samvittigheten med å ta imot flyktninger. Har du noen gang besøkt et asylmottak og bedt om unnskyldning for bombingen og tilbudt de overlevende/skadde husly i ditt eget hjem? Vil du forsøke det en periode og så komme tilbake her eller syntes du kanskje ikke det er en spesielt god idé? Når det kommer til hvem som burde ta imot flyktningene så er det de samme som tjener på og derfor opprettholder krigen der, men det kommer aldri til å skje. Neste kandidat for hvem som burde ta imot flyktningene er mennesker som snakker språket deres, mennesker de kan kommunisere med uten tolk. Et sted de kan føle seg som hjemme. Og det er en fordel om kultur er noenlunde lik også, for eksempel bør mennesker eller pedofile som gifter seg med barn flytte til et land med likesinnede fremfor å bli kastet i fengsel i et vestlig land. Det beste ville vært om krigene med Midt-Østen aldri begynte, nå som det er for sent for den beste løsningen sitter man igjen i ruinene. Klart man drømmer seg tilbake til den gangen man hadde et valg og kanskje kunne unngått å ruinere flere land, men nå er landene ruinert. Hvis vesten ikke hadde en fiende før disse krigene startet, så har vesten laget seg en fiende nå. Kanskje var det målet? Lage en ny hundreårskrig? Det er flere som profiterer på krig. Slik situasjonen er nå så virker det som at noen har skubbet en bil utfor stupet, vi befinner oss i fritt fall. Ja vi kan ønske at vi aldri ble dyttet utfor stupet, spørsmålet er litt hva som kan gjøres og ikke minst om noe kan gjøres. Lenke til kommentar
ChiaroScuro Skrevet 14. august 2016 Del Skrevet 14. august 2016 I et fritt land burde ingen behøve å se seg for, utenom når de skal krysse gata! En ting er at det er et nederlag for samfunnet, men verre er det å dikte opp unnskyldninger for forbrytere. Lenke til kommentar
aomt Skrevet 14. august 2016 Del Skrevet 14. august 2016 (endret) Du antydet at personen var en ressurs for Norge. Jeg påpeker at han ikke er det. Da skifter du tema, nå lider flyktningen i Norge men vi må hjelpe han likevel, du beskriver hjelpen han får som det "beste av det verste". Finnes det flere land i verden enn "Vesten" og Qatar? Hmmm... Saudi-Arabia er i nærområdet, hvorfor drar ingen dit? Hvorfor bruker Saudi-Arabia millioner på å bygge moskeer i Vesten for å hjelpe menneskene de selv avviser på grensen? Hva er det du vil? Skal Norge og Europa bli nav-kontor for verdens nærmere 2 milliarder fattige mennesker? Isåfall kan du snart legge til Europas befolkning på listen over fattige mennesker. Når Vesten og Europa splittes opp i hundrevis av ulike grupperinger, språk og kulturer, hvor mange mennesker tror du vi vil kunne hjelpe på sikt da? Du går i fotsporene til historiske katastrofer og støper fundamentet til nye konflikter, ingen ønsker krig men med deg bak roret så spørs det om det kan unngåes. Men så lenge det skyldes uvitenhet og inkompetanse så er det greit? Det er lov å ta feil, men er det lov å ta så store beslutninger uten å tenke gjennom det på forhånd? Hvorfor vil du at Norge og Vesten skal eksperimentere med å blande flest mulige ulike kulturer sammen på kortest mulig tid? Onde mennesker er uvitende mennesker som prøver å være snill Hvorfor skal Saudi ta i mot flyktninger fra krigen, som NATO driver med og tjener penger på? Jeg vil ikke at Europa skal eksperemintere og blande mennesker. Men så fremt Europa bomber Syria og andre land, så må Europa ta i mot flyktninger, det er en konsekvens. Det beste hadde vert om USA og NATO sluttet å gi våpen til grupper i mid-østen, sluttet å bombe ulike land, fordi deres regjering vil ikke samarbeide med USA. Om det skjer, så slipper vi flyktninger og alt som har med de å gjøre. Fordi de er gode mennesker som hjelper sine naboer istedenfor å sende de på flukt over hele kontinentet? Så du har dårlig samvittighet for bombing og vil bedre samvittigheten med å ta imot flyktninger. Har du noen gang besøkt et asylmottak og bedt om unnskyldning for bombingen og tilbudt de overlevende/skadde husly i ditt eget hjem? Vil du forsøke det en periode og så komme tilbake her eller syntes du kanskje ikke det er en spesielt god idé? Når det kommer til hvem som burde ta imot flyktningene så er det de samme som tjener på og derfor opprettholder krigen der, men det kommer aldri til å skje. Neste kandidat for hvem som burde ta imot flyktningene er mennesker som snakker språket deres, mennesker de kan kommunisere med uten tolk. Et sted de kan føle seg som hjemme. Og det er en fordel om kultur er noenlunde lik også, for eksempel bør mennesker eller pedofile som gifter seg med barn flytte til et land med likesinnede fremfor å bli kastet i fengsel i et vestlig land. Det beste ville vært om krigene med Midt-Østen aldri begynte, nå som det er for sent for den beste løsningen sitter man igjen i ruinene. Klart man drømmer seg tilbake til den gangen man hadde et valg og kanskje kunne unngått å ruinere flere land, men nå er landene ruinert. Hvis vesten ikke hadde en fiende før disse krigene startet, så har vesten laget seg en fiende nå. Kanskje var det målet? Lage en ny hundreårskrig? Det er flere som profiterer på krig. Slik situasjonen er nå så virker det som at noen har skubbet en bil utfor stupet, vi befinner oss i fritt fall. Ja vi kan ønske at vi aldri ble dyttet utfor stupet, spørsmålet er litt hva som kan gjøres og ikke minst om noe kan gjøres. Hva er det du snakker om? Om naboen din blir fråranet, gir du han årslønna di? Hvorfor i alle dager skal Saudi eller noen andre ta ansvar og forplikte seg til å bruke fleire hundre milliærder, så USA/NATO/Norge skal tjene på krigen? Hvorfor skal jeg personlig bruke penger på det? Jeg betaler skatt allerede. Gjør du? Skattepengene mine blir brukt til krigen, så blir de brukt til flykninger. Ja, det hadde vert fantastisk ordning om jeg kunne velge, hva mine penger skulle brukes til. Krysse av, om jeg vil at Noreg skal slippe 3000 bomber over Libya a 500.000kr eller ikke. Men det greier ikke jeg. Sexuel lavalder i Noreg er 16. Sverige/Danmark er 15. Tyskland er 14. USA 16-18, kommer ann på stat, Vatikan er 12. Skal vi sende alle muslimer til Vatikan då? Hva kan gjøres? Jo, stemme på partier som vil ut av USA/NATO. IKKE støtte denne organisasjonen. USA har vert innblandet og startet aaaabsoooolut flest kriger i verden. Ingen kommer i nærheita. Og NATO var med på de aller fleste. Men folk flest i Noreg støtter alianse med USA. Stoltenberg er Gen. Sek i NATO. eks leder for norges største parti og eks. statsminister. Så jo, Noreg støtter de krigene full ut. Då får Noreg ta konsekvenser som følger med på kjøpet. Flyktninger, voldtekt, misforståelse osv osv osv. Om jeg danner et parti med hovudmål å melde seg ut av EU-samarbeid, NATO og kutte de fleste bånd med USA, hvor mange stemmer jeg får? Endret 14. august 2016 av aomt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå