Gå til innhold

Norske kvinner må ta sin del av ansvaret når de blir voldtatt av muslimer.

geita_

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Jeg vil ikke legge skylden for voldtektene på de norske kvinnene. Men norske kvinner må innse at vi lever i et flerkulturelt samfunn, og innrette seg deretter."

http://www.dagbladet.no/nyheter/2001/09/06/279676.html

Som sagt, her må kvinner begynne å oppføre seg etter hvordan muslimer/utlendinger forandrer samfunnet vårt. :wee:

Og ta ansvar skulle de ikke klare å følge våre flerkulturelle spilleregler.

Endret av geita_
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det morsomme for oss som har fulgt debatten i noen år er at for et tiår siden var det de politisk korrekte som beskyldte Wikan for rasisme fordi hun påpekte problemene med den muslimske æreskulturen og muslimske menns kvinnesyn.

Ikke dårlig å kunne angripes av begge sider.  :thumbup:

Sånn går det når folk velger å ignorere tall og fakta. Da er det hva som er "populært" som regjerer, eller folks følelser.

F.eks. Når politiet kom ut med en pressemelding( ca. 2-4 år siden) hvor de nevnte at over 90% av alle innsatte er utlandske, ble de kritisert for å lage stigma. 

Endret av Gjest
Lenke til kommentar

Sånn går det når folk velger å ignorere tall og fakta. Da er det hva som er "populært" som regjerer, eller folks følelser.

Sånn som du og geita sine følelser om teamet dere spammer ned oppslagstavlen med Malerifaen?

Eller gjelder dette kun alle andre enn folk med din agenda? :)

Endret av Noxhaven
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Sånn som du og geita sine følelser om teamet dere spammer ned oppslagstavlen med Malerifaen?

Shots fired!

Den posten der komme til å avspore oss, men ok. Du sikter til BLM tråden min, eller 1 av 4 damer blir voldtatt på universitet?  Jeg faller tilbake på tall og fakta jeg. Ble du støtt? Sorry not sorry ;)

Lenke til kommentar

Alt er jo avhengig av nyansane. Samfunnet endrer seg, og vi som lever i dette samfunnet må være i stand til å tilpasse oss.

Sjølv om ordet "neger" var eit heilt vanlig nøytralt ord for nokre årtier sidan, så er det mange plassar der du i dag ikkje kan gå og kalle folk neger utan at det fører til konflikter.

Det er også mange plassar der eg ikkje kan gå rundt om natta når eg er overstadig berusa med tusenlappane stikkandes ut av skjortelomma.

Størsteparten av ansvaret ligg sjølvsagt på den som direkte bryt lova, men det er på ingen måte verken nødvendig eller ein rettigheit å kunne gå rundt å provosere andre.

Det er naivt å tru at alt som var greit å gjere før også skal være greit å gjere i dag. Det er ingen som seier at løysninga er at norske kvinner må kle på seg niqab og halde seg innandørs til familieoverhodet velger å gifte dei vekk, men det bør være rom for å tilpasse deg slik at også personar med ein anna kulturell bakgrunn forstår at du ikkje nødvendigvis er ute etter eit kjapt knull berre fordi du danser på bardisken med djup utringning og kort skjørt.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ingen som seier at løysninga er at norske kvinner må kle på seg niqab og halde seg innandørs til familieoverhodet velger å gifte dei vekk, men det bør være rom for å tilpasse deg slik at også personar med ein anna kulturell bakgrunn forstår at du ikkje nødvendigvis er ute etter eit kjapt knull berre fordi du danser på bardisken med djup utringning og kort skjørt.

Så omtrent hvor i dette rommet går grensen da? Et sted mellom "djup utringning" og niqab forstår jeg du mener, men hvor? 

Jeg har et forslag: Hva om vi forteller nyankomne menn med annen kulturell bakgrunn klart og tydelig at "Jenter er ikke nødvendigvis ute etter et kjapt knull fordi om de danser på bardisken med dyp utringning og kort skjørt". Og at om de tar for seg allikevel så kaller vi det voldtekt her i landet, og det er straffbart.

Hemsedalsaken viser vel ellers at det ikke bare er annen kulturell bakgrunn som kan får menn til å tro at jenter er ute etter et kjapt knull. (Eller ikke så kjapt, siden de måtte dope henne først og greier.) Og at det ikke nødvendigvis straffes, desverre, selv etnisk norske menn kan slippe unna med å være i god tro der...

Geir :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Shots fired!

Den posten der komme til å avspore oss, men ok. Du sikter til BLM tråden min, eller 1 av 4 damer blir voldtatt på universitet?  Jeg faller tilbake på tall og fakta jeg. Ble du støtt? Sorry not sorry ;)

Shots fired? Neppe, trist at du tar det sånn.

Det er bare det at alle har en personlig preferanse basert på følelser, de fleste leser og tolker statistikker for å fremme egen agenda via erfaring og generell bias, dere inkludert.

Det virket bare som om du kun anklaget meningsmotstanderne dine for å bedrive dette som blir et litt hyklerisk argument. 

Like bastant så kan jeg komme med samme uttalelse: Jeg argumenterer kun med tall og fakta jeg, så nei jeg ble ikke støtt.

Men ja, argumentet ditt førte til at tråden sporet ut, slutt med slike argumenter er du grei så lar vi det ligge til du har noe å komme med som er basert på tall og fakta ;)

Endret av Noxhaven
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Shots fired!

Shots fired? Neppe, trist at du tar det sånn.

Det er bare det at alle har en personlig preferanse basert på følelser, de fleste leser og tolker statistikker for å fremme egen agenda via erfaring og generell bias, dere inkludert.

Det virket bare som om du kun anklaget meningsmotstanderne dine for å bedrive dette som blir et litt hyklerisk argument. 

Like bastant så kan jeg komme med samme uttalelse: Jeg argumenterer kun med tall og fakta jeg, så nei jeg ble ikke støtt.

Men ja, argumentet ditt førte til at tråden sporet ut, slutt med slike argumenter er du grei så lar vi det ligge til du har noe å komme med som er basert på tall og fakta ;)

what? haha, hey man, whatever makes you sleep at night

Lenke til kommentar

Se her ja, da åpnet jaggu geitebukken låvedøra på gløtt for å få lufta ut litt av den sedvanlige usmaklige sarkasmen igjen gitt! 

Litt rart å måtte skrive det, men for ett voldtektsoffer så betyr det fint lite om overgripern heter Ola eller Mohammed, noe som tydeligvis ikke er alle forunt å klare og se. Har også hørt at det er en særdeles dårlig idè å hente inspirasjon ifra Stormfront forumet, da må liksom alle nyvunnede meninger forkastes hver gang du kommer ut i den virkelige verden hvor de vanlige menneskene bor.

Men det er nå bare hyggelig å kunne hjelpe, så du får rope ut neste gang du skulle finne deg forvirret da vettu :)

Lenke til kommentar

Litt rart å måtte skrive det, men for ett voldtektsoffer så betyr det fint lite om overgripern heter Ola eller Mohammed,

Ja voldtekten har skjedd uansett, men det må være ekstra jævlig å leve med at du ble offer for hjertesaken til noen få politikere, og det kunne vært unngått med mindre naiv politikk.

Lenke til kommentar

"Jeg vil ikke legge skylden for voldtektene på de norske kvinnene. Men norske kvinner må innse at vi lever i et flerkulturelt samfunn, og innrette seg deretter."

http://www.dagbladet.no/nyheter/2001/09/06/279676.html

Som sagt, her må kvinner begynne å oppføre seg etter hvordan muslimer/utlendinger forandrer samfunnet vårt. :wee:

Og ta ansvar skulle de ikke klare å følge våre flerkulturelle spilleregler.

Kvinner må finne frem hijab for å dekke til håret, eller bare gå rett til niqab og dekke til hele kroppen slik at de ikke forårsaker voldtekter.

Dette er Norge, ikke Israel, i flerkulturelle samfunn må dere selvfølgelig ta forhåndsregler :)

Lenke til kommentar

Se her ja, da åpnet jaggu geitebukken låvedøra på gløtt for å få lufta ut litt av den sedvanlige usmaklige sarkasmen igjen gitt! 

Litt rart å måtte skrive det, men for ett voldtektsoffer så betyr det fint lite om overgripern heter Ola eller Mohammed, noe som tydeligvis ikke er alle forunt å klare og se. Har også hørt at det er en særdeles dårlig idè å hente inspirasjon ifra Stormfront forumet, da må liksom alle nyvunnede meninger forkastes hver gang du kommer ut i den virkelige verden hvor de vanlige menneskene bor.

Men det er nå bare hyggelig å kunne hjelpe, så du får rope ut neste gang du skulle finne deg forvirret da vettu :)

Spørsmålet er vell ikke hvorvidt offeret bryr seg om navnet til overgriperen, men hvorvidt man kunne ført en politikk som førte til at offeret unngikk å bli nettopp et offer. Ellers kan jeg ikke se at du lufter noen andre argumenter på de fem linjene du bruker på innlegget ditt, men du må bare si ifra om jeg har hoppet over noe. 

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...