Gå til innhold

Råd om hodetelefoner med basestasjon (Vs Bluetooth)


Anbefalte innlegg

Min far ønsker seg hodetelefoner til bruk med primært tv og radio. Mye sport, men også film/doku/serier.

 

De må være over-ear.

 

Har sett på løsninger med basestasjon. Av det jeg kan finne av tester osv virker det som om det kun er Sennheiser (165 og høyere) som er noe å samle på.

 

Noen som har andre anbefalinger?

 

En annen løsning er jo Bluetooth-sender og hodetelefoner da dette gir større utvalg og større fleksibilitet. Tenkte da på Avantree Priva 2 som sender.

 

Og hva vil gi best lyd?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Best lyd er veldig relativt. Skal han høre på radio, så er det i utgangspunktet ganske lav kvalitet. Kjører du det med gode hodetelefoner, så blir den dårlige kvaliteten forsterket. 
 

Kommer litt ann på hvor mye penger dere har tenkt å bruke. Du kan gå for en dac/amp, koble til BT receiver og gå for gode BT hodetelefoner. 
Då er det kun kilde som begrense hvor god lyd du får.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

En annen løsning er jo Bluetooth-sender og hodetelefoner da dette gir større utvalg og større fleksibilitet. Tenkte da på Avantree Priva 2 som sender.

Og hva vil gi best lyd?

 

Om du går for Bluetooth og ikke vil bruke unødvendig mye penger så anbefaler jeg Pioneer SE-MJ561BT-S på det aller varmeste: Kjøpte disse på Hi-Fi Klubben i vår bare for å ha noe på flyet og ble satt ut av lydkvaliteten! Regnet ikke med det til den prisen. I tillegg dekker de hele øret godt og er komfortabel over tid. Ikke mye som matcher disse til den prisen.

Lenke til kommentar

Jeg vurderte samme oppset med BT, men fikk istedenfor et par Sennheiser RS 125 gratis fra noen som ikke lengre brukte de. Gammel modell, men fantastisk behagelig å ha på seg. Tipper det gjelder for hele RS serien til Sennheiser. Ikke noe fancy oppsett eller BT kobling som må etableres - man stikker bare mini-jack i tv`n så er de klare for bruk, og ta den ut igjen når du er ferdig. Når de ikke er i bruk setter du de til lading på base stasjonen. 

 

Vet ikke helt hva testene sier om modellene under 165, men for helt vanlig tv bruk så er iallefall mine RS 125 mer enn gode nok. Den dagen de ryker så tipper jeg at jeg bare finner et nytt par på finn.no. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...