WarpX Skrevet 11. august 2016 Del Skrevet 11. august 2016 Har et par harddisker som begge er formatert med NTFS. Om jeg legger inn noen filer på dem, og deretter bytter over til en annen installasjon av Windows - så finner jeg ikke filene igjen! Men de ER der, det ser jeg når jeg så bytter tilbake til forrige Windows-installasjon igjen. Merkeligsnodige greier, det er vel ikke sånn det skal være? Nå må det sies at diskene er åtte år gamle, men likevel... Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 11. august 2016 Del Skrevet 11. august 2016 er filene låst til en bruker ? Kan du bruke andre programmer enn windows utforsker for å lete gjennom harddisken etter filer? Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 11. august 2016 Del Skrevet 11. august 2016 Ah ... kan det være at filene oppfattes å ha en annen eier når diskene brukes på den andre Windows-installasjonen? På Win-inst. A er det user ID X som er logget inn og som lager filene På Win-inst. B er det user ID Y som er logget inn og som ikke ser filene til user ID X Det holder ikke at du logger deg på med samme brukernavn - user ID er noe annet. Jeg har brukt noe som heter TakeOwnership i tilfeller der jeg ikke har fått tak i "mine filer" som ligger på en disk som kommer fra en annen PC. Lenke til kommentar
WarpX Skrevet 11. august 2016 Forfatter Del Skrevet 11. august 2016 Jaggu ikke sikker på det med eier, jeg har ihverfall ikke satt noen eierskap på filene som var eller nye filer jeg kopierte inn. Og klarte fint å kopiere dem til en annen flyttbar disk og lese dem med begge Windows-installasjonene. Har ikke prøvd med andre programmer enn "Win utforsker" enda. Kanskje på tide å kjøpe meg nye disker... Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 11. august 2016 Del Skrevet 11. august 2016 (endret) Kan du se mappene? Hvis du finner en mappe som ser "tom" ut så kan du gjøre som nebrewfoz sier; ta eierskap til de. Høyreklikk på den, velg egenskaper -> sikkerhet eller noe og prøv deg frem. Jeg har ikke windows for hånden og husker det ikke utenat, men jeg har plundret med dette før noen ganger. Endret 11. august 2016 av Twinflower Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 11. august 2016 Del Skrevet 11. august 2016 (endret) Re. Ownership: http://www.howtogeek.com/howto/windows-vista/add-take-ownership-to-explorer-right-click-menu-in-vista/ (metoden funker for alle Win-versjoner siden Vista.) edit: Alle de gangene da jeg har hatt bruk for dette har jeg sett filene, men ikke fått lov til å editere dem, eller lignende, så det kan hende det er en annen greie du sliter med. Har du kjørt chkdsk på diskene? Endret 11. august 2016 av nebrewfoz Lenke til kommentar
WarpX Skrevet 11. august 2016 Forfatter Del Skrevet 11. august 2016 (endret) Okay... har gjennomført et kjapt eksperiment. Har kjørt chkdsk, null feil. Først laget jeg en mappe og fil på nyeste Win-installasjonen jeg kjører nå: Bootet med gammel-installasjonen, og fant dette: Tilbake til nyeste Windows... Endret 11. august 2016 av WarpX Lenke til kommentar
b-real Skrevet 12. august 2016 Del Skrevet 12. august 2016 Kjør en Ubuntu Live-cd/USB og se om du får noe anne resultat. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå