Gå til innhold

Såkalt priskrig...


Anbefalte innlegg

Observerer nå at Hello og Chilimobil har en såkalt priskrig på gang der dem underbyr hverandre på kronestykkene..

 

Hyggelig for oss kundene, men det er litt spill for galleriet for min del. Hold abonnementsprisene der dem er og gi heller mer data og/eller kverk priswne på spesialnumrene.

 

Hva syns dere andre? Personlig ayns jeg det skjer svært lite på markedet for tiden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-376f9

Dette er spill for galleriet. Sjekk heller hva f.eks. roaming koster. Chilimobil tilbyr data og tale/SMS/MMS til Norge. Telia tilbyr i tillegg trafikk til det landet du er i, mens Telenor (utrolig, men sant) tilbyr trafikk til hele EU/EØS.

Lenke til kommentar

Det er vel ikke så mange som trenger å bruke data- eller teletjenester i utlandet, hvis man ikke jobber i utlandet. Det finnes wi-fi på hoteller og andre steder, og er man på en feriereise i utlandet så er det helt andre ting man bør bruke tiden på.

 

Mange hoteller (i utlandet) som har dyre wifi-løsninger. Var på et hotell i København i fjor som skulle ha 120kr/døgn for wifi på rommet. Fikk heldigvis gratis wifi i resepsjonsområdet da..

Lenke til kommentar

 

Det er vel ikke så mange som trenger å bruke data- eller teletjenester i utlandet, hvis man ikke jobber i utlandet. Det finnes wi-fi på hoteller og andre steder, og er man på en feriereise i utlandet så er det helt andre ting man bør bruke tiden på.

 

Mange hoteller (i utlandet) som har dyre wifi-løsninger. Var på et hotell i København i fjor som skulle ha 120kr/døgn for wifi på rommet. Fikk heldigvis gratis wifi i resepsjonsområdet da..

 

 

Ok. Kanskje det er et problem noen steder, men jeg ville i hvert fall ikke tatt med dette i betraktningen når jeg skal velge operatør. Dette virker bare aktuelt hvis man er helt avhengig av data i utlandet, og det gjelder nok ganske få personer.

 

Jeg reiser til Riga i neste uke, og alle hotellene vi så på har gratis wi-fi. Jeg aner ingenting om kapasiteten, men vil tro at jeg får gjort det mest nødvendige.

Endret av oscrue10
Lenke til kommentar

Det er vel ikke så mange som trenger å bruke data- eller teletjenester i utlandet, hvis man ikke jobber i utlandet. Det finnes wi-fi på hoteller og andre steder, og er man på en feriereise i utlandet så er det helt andre ting man bør bruke tiden på.

Data i utlandet er helt nødvendig og sparer meg for masse penger!

 

Jeg har som regel to lengre utenlandsreiser i året. Med Telia koster dette ikke et eneste øre ekstra i forhold til om jeg hadde blitt hjemme.

 

Med andre operatører regner jeg med å få en regning på kr. 600-800 høyere enn vanlig på grunn av kjøp av datapakker for utland. Det vil si at disse abonnementene koster 1200-1600 ekstra i utenlandsdata i året i forhold til Telia.

Da er det plutselig ikke så ille å betale 50kr mer per mnd?

 

Dette argumentet er selvfølgelig viss du er like avhengig av datatrafikk som meg når du reiser. Jeg reiser mye med bil (dersom jeg flyr har jeg leiebil ved ankomst). Da er det utrolig praktisk å kunne bruke telefonens internett uhemmet.

I tillegg har mange hoteller elendig wifi. Da bruker jeg bare mobildata i stedet.

Lenke til kommentar

Jeg reiser til Riga i neste uke, og alle hotellene vi så på har gratis wi-fi. Jeg aner ingenting om kapasiteten, men vil tro at jeg får gjort det mest nødvendige.

 

Hva med når du er rundt på sightseeing i Riga sentrum da?

Skal du gå rundt med et stort bykart og turisthåndbok bare fordi du ikke kan bruke datatrafikk?

 

Greit å ha wifi på hotellet, men det er som regel ikke på hotellet jeg har bruk for internett.

Lenke til kommentar

Haha. Godt sagt Isbilen. Jeg brukte Chili i Amsterdam i sommer. Fikk grei hastighet via vodaphone også. Var kjekt å bruke gps til å finne frem de første dagene. Ikke et rødt øre fakturert ekstra i juli. Men alt i alt syns jeg det ikke veier opp for alt det andre tullet dem har servert. Telia er nok kanskje et bedre valg der, selv om mengden data er lavere

Lenke til kommentar

 

Jeg reiser til Riga i neste uke, og alle hotellene vi så på har gratis wi-fi. Jeg aner ingenting om kapasiteten, men vil tro at jeg får gjort det mest nødvendige.

 

Hva med når du er rundt på sightseeing i Riga sentrum da?

Skal du gå rundt med et stort bykart og turisthåndbok bare fordi du ikke kan bruke datatrafikk?

 

Greit å ha wifi på hotellet, men det er som regel ikke på hotellet jeg har bruk for internett.

 

 

Trenger ikke data for kart ihvertfall på alle mine utenlandsturer de siste årene har jeg brukt appen maps.me med offline kart fungerer helt fint uten internett hvis jeg laster ned detaljerte kart over områdene/landene jeg skal være i på forhånd.

Lenke til kommentar

Hva med den michelin resturanten du gjerne vil besøke, men ikke husker hva heter eller ligger?

 

Høres ut som du har bodd i en hule siden Nokia 3310 kom ut.

 

Internett på telefonen er fantastisk og brukes opp til flere titalls ganger daglig av meg selv.

 

Jeg har ganske mye erfaring med å reise og gjør alltid litt research på forhånd for å finne ut av hvor jeg vil dra har aldri savnet nett når jeg er ute på tur egentlig. Alltid lurt å snakke sammen på forhånd hvis man er flere som reise sammen , å ta ting på sparket er aldri lurt da kanskje halvparten vil det ene og den andre halvparten vil noe annet så da blir det bare tidkrevende kaos.

 

Hvorfor er du så sur forresten har du hatt en dårlig dag, Jeg bor ikke i en hule akkurat men jeg eide faktisk en nokia 3310 en gang

Lenke til kommentar

 

Hva med den michelin resturanten du gjerne vil besøke, men ikke husker hva heter eller ligger?

 

Høres ut som du har bodd i en hule siden Nokia 3310 kom ut.

 

Internett på telefonen er fantastisk og brukes opp til flere titalls ganger daglig av meg selv.

 

Jeg har ganske mye erfaring med å reise og gjør alltid litt research på forhånd for å finne ut av hvor jeg vil dra har aldri savnet nett når jeg er ute på tur egentlig. Alltid lurt å snakke sammen på forhånd hvis man er flere som reise sammen , å ta ting på sparket er aldri lurt da kanskje halvparten vil det ene og den andre halvparten vil noe annet så da blir det bare tidkrevende kaos.

 

Hvorfor er du så sur forresten har du hatt en dårlig dag, Jeg bor ikke i en hule akkurat men jeg eide faktisk en nokia 3310 en gang

 

Du mener jeg er sur fordi jeg ga uttrykk for at du er gammeldags?

 

Du høres gammeldags ut.

Lenke til kommentar

Hva med den michelin resturanten du gjerne vil besøke, men ikke husker hva heter eller ligger?

 

Høres ut som du har bodd i en hule siden Nokia 3310 kom ut.

 

Internett på telefonen er fantastisk og brukes opp til flere titalls ganger daglig av meg selv.

Jeg har klart meg helt fint uten mobilt internett i London og Amsterdam. Kommentaren om hule og Nokia 3310 får deg bare til å virke litt korttenkt.

 

Sikkert noen som er langt mer opptatt av mobilt internett enn meg når man er i utlandet. Jeg bruker mobilt internett "hele tiden" her i Norge.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Man må jo ikke ha data inkludert i utlandet, og det koster ikke all verden å betale for små tjenester som å sjekke mail, eller måtte bruke kart eller annen app en gang i blant. Kart og annet kan dessuten lastes ned i wifi-sone eller hotell, alternativt før man reiser.

 

Om man må betale 50 kr. ekstra pr. mnd blir dette kr. 600,- pr. år, så får man vurdere om man bruker mer eller mindre datatrafikk en kr. 600 på turen.

 

Synes kampen om å fjerne spesialnummer er viktigere, eller å få lavere pris på dem.

 

Når det gjelder datatrafikk vil jeg gjerne ha mindre fart og mer data om jeg må velge, alternativt lavere pris.

Lenke til kommentar

Nidar2: Jeg forstår poenget ditt.

 

Men så er det enn slik at noen bruker 100mb i uka, andre bruker 2gb i uka.

 

Da er det veldig uvant å plutselig ikke ha noe som helst datatrafikk når man er ute å reiser.

 

Folk har forskjellige behov.

 

Uansett må det sies å være en bra ting at teleoperatørenes misbruk av dataroaming i utlandet er over. Dette kommer absolutt alle forbrukere tilgode. 

Endret av Strato
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...