Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

[Løst] Trådløs film fra PC til TV

Anbefalte innlegg

Takk for tipset. Ser det står at disken du snakker om skal være støysvak. Stemmer det? Skal ha den i stuen, så er fint om den ikke brommer om jeg skal se film..

Da tenker jeg at jeg må teste ut tipsene i denne tråden. Takk for god bistand alle som har bidratt ;-)

Nå har jeg router og hd i et anna rom. Men når jeg er i det rommet, så hører jeg den aldri. På de 2 månadene jeg hadde den, har ikke jeg hørt den en eneste gang (og jeg er innom det rommet med router/hd hele tiden) :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei. Ja, forsøkte det for et par år siden, men synes fortsatt at filmene hakket en del. Husker ikke om det var før eller etter jeg oppgraderte routeren.

Jeg har ganske mye serier og filmer på Plex på maskinen min hjemme og aldri hatt problemer med hakking. Sett på Plex via TV'n, PS3, PS4, telefoner, nettbrett på hjemmenettverket og telefoner og nettbrett utenfor hjemme. Skal en se på det utenfor hjemme krever det en del av opplastingshastigheten på internettlinjen din. 

Takk for info. Må gi dette et nytt forsøk. Synes du serier/filmer fungerer med alle filformat og filstørrelser/bildekvalitet? Er det evt. noen minus med å bruke Plex?

Kom på at jeg fikk oppgradert nettet til 75/15 mbit (Get) for ikke så lenge siden. Er det forresten opp-hastigheten som er viktig når man overfører fra PC til TV (tror denne var 1 eller 5 mbit for et par år siden, så kan evt. ha vært grunnen for at det hakket når jeg prøvde det).

Jeg bruker selv Plex Server på PCen min, og Chromecast i TVen. Filmer\Serier starter jeg fra Plex appen via telefonen.

Du kan selv velge kvalitet da Plex Server konverterer det real time (Chromecast støtter kun opp til 1080P).

Internetlinjen din spiler ingen rolle når du skal strømme fra PCen til TVen på det lokale nettverket. Kun om du feks er på hytta og skal streame ting hjemmeifra til telefonen, så må du ha grei nedlastning, men likegod opplastning hjemmeifra. 15mbit holder i massevis til det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...