Redaksjonen. Skrevet 11. august 2016 Del Skrevet 11. august 2016 Norsk teknologi gjør det mulig å dele 3D-modeller like enkelt som å dele video på YouTube Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 11. august 2016 Del Skrevet 11. august 2016 – Vi har brukt over ett år på å utvikle vår komprimeringsalgoritme for 3D-modeller. Den er så effektiv at vi har klart å redusere en fil på 3 GB ned til 2 MB. Det er en faktor på over tusen i forskjell! Hva slags filformat er det originale formatet her? Lenke til kommentar
mathiash98 Skrevet 11. august 2016 Del Skrevet 11. august 2016 Stå på! Tenkte først at dette her finnes jo drøssevis av, men da tenkte jeg bare på fildeling. Prøvde teknologien øverst på mobil og virket veldig bra. Viktigste er at dere får kunder, en privat mulighet ville nok vært smart for å øke interessen Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 11. august 2016 Del Skrevet 11. august 2016 For oss som jobber med 3D er det å kunne dele modellene både med samarbeidspartnere og sluttkunder en svært velkommen mulighet. :-) 1 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 11. august 2016 Del Skrevet 11. august 2016 Denne vitsen falt plutselig ned i hodet mitt: – Hva jobber du med?– 3d.– Hva slags 3d?– Jeg jobber med å vaske av3d. Beklager om det å dele den her oppleves som sosialt klosett. Lenke til kommentar
rosetta stoned Skrevet 12. august 2016 Del Skrevet 12. august 2016 "evaluere" er godt nok, eller "rate" er ikke nødvendig. Lenke til kommentar
Lars Robertsen Skrevet 12. august 2016 Del Skrevet 12. august 2016 Hei, ideen er god, men en ny ide eller innovasjon kan man vel ikke akkurat kalle dette. Ta gjerne en titt på https://a360.autodesk.com/viewer/ 1 Lenke til kommentar
Leif D Skrevet 12. august 2016 Del Skrevet 12. august 2016 Nytt och nytt... Sådant här höll jag på med på sent 1990-tal. Då var det VRML och Cult3D (som kördes i java) som gällde. Cult3D var dessutom interaktivt och man kunde animera sina objekt och få dom att reagera på olika aktiviter som användaren gjorde. Nokia t.ex. gjorde en raklam i 3D med en mobiltelefon där man kunde skriva och skicka mail på telefonen, precis som på en riktig, fysisk modell. Kul, men inget som sålde på den tiden. Ananrs är det ju inga konstigheter att dela 3D-modeller på nätet. Det är över 10 år sedan nu som jag gjorde 3D-modeller åt bland andra ABB Robotics för nedladdning. Det slog inte då, marknaden var inte mogen. Kanske är det det nu? Bra komprimering av 3D-datan hade Cult3D också, så det i sig är ingen nyhet alls. Det enda som är nytt med detta är att man inte behöver någn plugin till webläsaren. Men kanske är det just det som skall till för att det skall nå ut till en större publik? 1 Lenke til kommentar
Leif D Skrevet 12. august 2016 Del Skrevet 12. august 2016 For oss som jobber med 3D er det å kunne dele modellene både med samarbeidspartnere og sluttkunder en svært velkommen mulighet. :-) Det har man ju kunnat göra länge. I alla fall dom senaste 20 åren. Lenke til kommentar
Sigmooo Skrevet 12. august 2016 Del Skrevet 12. august 2016 Jeg lurte litt på hvordan dere separert dere fra sketchfab mens jeg leste så det er bra det ble tatt opp til slutt. Men sketchfab har jo en business lisens også som ikke skulle forundre meg om kunne skjule fra profil og allikevel dele, men komprimeringen er nok noe annet også. Blir spennende å se om iden tar av. Lenke til kommentar
Bjørn Morten Ursin-Holm Skrevet 12. august 2016 Del Skrevet 12. august 2016 Klarer ikke helt å se innovasjonen her? MEN it's all about execution og jeg synes de har vært kjempeflinke og håper de lykkes globalt. 1 Lenke til kommentar
jaknudsen Skrevet 12. august 2016 Del Skrevet 12. august 2016 Tar gjerne imot tips på hvordan jeg kan vise frem SketchUp-tegningene mine på nett. Lenke til kommentar
Leif D Skrevet 12. august 2016 Del Skrevet 12. august 2016 Tar gjerne imot tips på hvordan jeg kan vise frem SketchUp-tegningene mine på nett. 1. Lägg dom på en server någonstans. Det finns många som erbjuder serverutrymme, både gratis och betaltjänseter. 2. Länka till filerna du har laggt ut. Lenke til kommentar
jaknudsen Skrevet 12. august 2016 Del Skrevet 12. august 2016 Tar gjerne imot tips på hvordan jeg kan vise frem SketchUp-tegningene mine på nett. 1. Lägg dom på en server någonstans. Det finns många som erbjuder serverutrymme, både gratis och betaltjänseter. 2. Länka till filerna du har laggt ut. Da må alle som skal se dem ha SketchUp installert, det er ekstremt tungvint. Lenke til kommentar
jimlei Skrevet 14. august 2016 Del Skrevet 14. august 2016 Tar gjerne imot tips på hvordan jeg kan vise frem SketchUp-tegningene mine på nett. https://3dwarehouse.sketchup.com/ ? Lenke til kommentar
jaknudsen Skrevet 14. august 2016 Del Skrevet 14. august 2016 https://3dwarehouse.sketchup.com/ ? Takk, men her må jeg publisere tegningen min i SketchUp warehouse. Det er ikke så aktuelt når jeg f.eks. har laget en skisse til planløsning. Lenke til kommentar
Mr_Sunde Skrevet 15. august 2016 Del Skrevet 15. august 2016 Savner Solidworks blant støttede format. Må eksportere filene i et annet format for å kunne bruke dette. Lenke til kommentar
Ben-Tommy Eriksen Skrevet 15. august 2016 Del Skrevet 15. august 2016 Vi kan bidra med 3D-skanning: http://nornet.no/3d-scanning.html Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå