Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Pusse opp gammelt hus('60 tall), hvor mye bør en beregne?


Anbefalte innlegg

Har sett oss ut ett lite funkis hus fra '60 tallet som vi tenker å kjøpe å pusse grundig opp på innsiden, utsiden blir det nok bare maling. 

 

Jeg har ikke noen erfaring med slike oppussingsprosjekter å lurer på om det er verdt det i det hele tatt ift kostnader. Men vi liker veldig godt stilen på slike hus, men igjen ønsker vi moderne rom.

 

Huset er lite, 100kvm med alt på ett plan. De fleste rom er ikke gjort noe med siden det var nytt slik at så og si alt må rives og bygges opp på nytt, badet kan muligens brukes da det er pusset opp i senere tid. Men etterhvert vill vi nok legge vårt preg på dette også.

 

Snekker arbeid vill jeg gjøre selv med min far og bror som er utdannet innen bransjen, elektro biten tar jeg selv og flis/rørlegger tar kompiser for greie priser. Så jeg har ikke mange timene jeg må betale med arbeid, men jeg er usikker på materialkost til noe slik.

 

Vi vil nok velge gode produkter når vi først er i gang, og det blir nok en god del automasjon og fiffige løsninger. Hva kan vi forvente å bruke?(vet det er litt "hvor langt er ett tau", men ett overslag fra folk med erfaring er alltid fint) og er det verdt å gjennomføre? Alternativet er jo å bygge selv, men herregud for ett styr det er ift kommunen.. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor mye skal du pusse opp. Må du bytte ut rør og elektro eller ikke? Tak? 
Skal du gå for billigste løysning eller designer? Kjøpe materialler med polakka eller på butikken. Gjør all jobben selv eller lei inn firmaet.

Så ja, da havner du et sted mellom 200.000kr-2.000.000kr. For litt enklere løysning, seff. Ellers så går det uendelig lenge opp.

Lenke til kommentar

Hvor mye skal du pusse opp. Må du bytte ut rør og elektro eller ikke? Tak?

Skal du gå for billigste løysning eller designer? Kjøpe materialler med polakka eller på butikken. Gjør all jobben selv eller lei inn firmaet.

 

Så ja, da havner du et sted mellom 200.000kr-2.000.000kr. For litt enklere løysning, seff. Ellers så går det uendelig lenge opp.

Det blir nytt innvendig, alt av vegger, eleltro og rør. Badet blir gjerne tatt i ettertid men ellers ryker alt.

 

Arbeidet blir gjort selv, foruten rør og gjerne noen timer med flislegging.

 

Blir skikkelige materialer, får gode priser på alt og vi tenker å bo der en stund så det blir skikkelig.

 

Tak og kledning håper vi slipper annet enn maling, men dette må vi jo sjekke ut.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Kjøkken blir fort 100.000, om ikke mer med matterialer, hvitevarer, rør og el.

Utskiftning av VVS med rør osv, sikkert 60-70.000 +-?

Så 2-600.000 på materialer ellers alt etter hvilke løsninger du tenker. Billig laminat eller dyr parkett osv, flytte vegger, oppretting av bærekonstruksjoner, vinduer, trapp. MYE som man må vite for å overhode komme med ett anslag, som har plussminus 150.000,- i slingring.

 

Helt umulig å stille slikt på en diskusjonstråd. Snakk med noen som kan det.

Lenke til kommentar

Kjøkken blir fort 100.000, om ikke mer med matterialer, hvitevarer, rør og el.

Utskiftning av VVS med rør osv, sikkert 60-70.000 +-?

Så 2-600.000 på materialer ellers alt etter hvilke løsninger du tenker. Billig laminat eller dyr parkett osv, flytte vegger, oppretting av bærekonstruksjoner, vinduer, trapp. MYE som man må vite for å overhode komme med ett anslag, som har plussminus 150.000,- i slingring.

 

Helt umulig å stille slikt på en diskusjonstråd. Snakk med noen som kan det.

 

Poenget var ikke hva det huset ville koste, poenget var å høre erfaringer fra andre.

 

Huset ble dog ikke kjøpt da det var en del spørsmål ang tak og slikt som ingen kunne svare på. Mulig problemhus, det orker jeg ikke :) 

Lenke til kommentar

Fornuftig! 

Dukker alltid opp noe med gamle hus... 

Nytt is the way to go! :D

 

Ja, mye var gjort men mulig ikke på de rette måtene. I tillegg hadde taket stått åpent i månedsvis kunne en nabo bekrefte. Så også ut til å ha vært veldig fuktig under huset, men de hadde fulgt på med pukk nå og det var tørt, men spørs hvordan det ser ut på innsiden osv. 

 

Huset ble dog solgt, til litt over takst. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...