Gå til innhold

Priser på 4K 75" for høye?

Anbefalte innlegg

Hei, jeg skal kjøpe meg 75" 4K TV.

Prisen på 65" 4K tv'er ligger rundt 12000,- 

Samme TV modell på 75" ligger på 25000,- er dette bare en treghet, og at det kommer til å komme noen tilbud nå på høsten, eller kan jeg vente at 75" aldri kommer under 20'

Pleier det å være noen tilbud nå på høsten, etter man er ferdig med fotball og OL og sånne sportsgreier som selger TV'er?

Er klar som faen til å kjøpe men er jo dumt å betale for mye, om prisen blir satt ned om 31 dager....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror 75" er ennå såpass "nytt" og de som ønsker så stor TV pleier også å legge litt penger i multimedia (kino,hifi,spill). De vet at kunder som ønsker 75", ønsker seg den mye på størrelsen alene. Størrelsen er per i dag en "gimmick". 

Kan være jeg tar feil, men mistenker altså dette.

Og med så stor TV ville hvertfall jeg vært sikker på at TV'n hadde god nok bildebehandling. At den er frisk og kjapp nok til å gi skarpt og klart bilde raskt nok. 

Ettersom TV teknologien raser i voldsom fart for tiden, ville jeg ikke gitt mer en 12-13 000 kr for en ny TV. Kjøp en 65" til 25000, og vips om noen måneder er prisen gjerne halvert. Men klart, det er jo også viktig å være fornøyd bed prestasjonen. Men vil si på generelt basis idag, at gjennomsnittelig TVer idag er gode nok til film og TV. Kjøpte en selv 50" 4k TV for en måned siden for 3999 kr, som koster 8000+ kr uten tilbud. Holder i massevis.

Men som sagt, jeg mistenker TVer større en 65" vil muligens holde prisen stabil litt fremover. Du kan jo sjekke prisguide.no for prishistorikk på TV-er.

Endret av Gjest
Lenke til kommentar

75" er dyrt i forhold til 65" på grunn av flere ting. Det er langt færre som kjøper, det er dyrere å transportere, lagringsplass koster også penger. Det er også dyrere å produsere, da det krever større maskiner.

For å si det enket 25 tusen for 75" er billig. Lurer da veldig på hvordan selve bildekvaliteten er, kan ikke være mye penger igjen til elektronikken i den.

Lenke til kommentar

Synd du ikke fikk med deg tilbudet som Lefdal hadde søndag. Panasonic 65DX900 til 35.000,-

Ikke riktig størrelse for deg, men hadde gitt deg utrolig mye bedre bilde for pengene.

Men det er nok ett stort hopp i kvalitet for en som egentlig koster 40.000,- fra en som normalt koster 25.000,-

Lenke til kommentar

Ja, hvis jeg skulle hatt 65" hadde budsjettet mitt, som opprinnelig var 20k nådd mye lenger. Men fortsatt ikke til 35000,-

Nå har jeg kinofølelse i stua til en pris jeg hadde råd til. Neste TV blir oled når det har sunket til et spiselig nivå

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...