Gå til innhold

Internett inkludert i leien - hvor kjapt er dette?

Anbefalte innlegg

Hei,

Flyttet til nytt borettslag hvor jeg har internett inkludert i leien. Har mulighet til å oppgradere til større pakke.

På sidene til Canal Digital står det at nedlastingshastigheten min er 30 mbps/s, og opplastingshastigheten er 10 mbps/s.

Bruker internett utelukkende til surfing og titte på netflix. Er dette for lite? Har absolutt ikke peiling.

Takk for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Blir rundt 4 MB\S så det burde holde til ditt behov. Normalsett pleier man å dele på 8, men vet canaldigital ofte gir litt mere på de laveste hastighene. på 500 mbit gir de kun 1 mbit mere. slik det vises som 501.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Blir rundt 4 MB\S så det burde holde til ditt behov. Normalsett pleier man å dele på 8, men vet canaldigital ofte gir litt mere på de laveste hastighene. på 500 mbit gir de kun 1 mbit mere. slik det vises som 501.

Så med andre ord trenger jeg ikke bekymre meg for at netflixen buffrer hele tiden?  :hmm:  :)

Lenke til kommentar

Nei, ikke med en bruker, men blir det 2 blir det litt lite, men det finner du vel fort ut av? Er raskt å teste, oppdager du problemer er det bare å oppgradere.

Husk bare med windows update i bakgrunnen (august oppdateringen) er nok å gjøre ting mye tregere.

så greit å ha litt mere hastighet syns jeg vertfall.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Nei, ikke med en bruker, men blir det 2 blir det litt lite

Har rett under 20 her og det er null problem at alle tre i huset streamer i HD fra Netflix (og andre tjenester) samtidig. Ikke snakk før du vet hva du snakker om ;)

Endret av SlikGårNoDagan
Lenke til kommentar

Nei, ikke med en bruker, men blir det 2 blir det litt lite

Har rett under 20 her og det er null problem at alle tre i huset streamer i HD fra Netflix (og andre tjenester) samtidig. Ikke snakk før du vet hva du snakker om ;)

Kanskje jeg bruker mine personlig erfaringer, da jeg før hadde 500 mbit men siden canaldigital tar samme pris for fiber\ som coax, valgte jeg å nedgradere til 25 mbit.

Etter det merker jeg det skal minimalt til å oppleve bufring på youtube\ tv2 sumo, er kun oppgradering til windows 10 anniversary update eller laste noen spill på maks hastighet. Da har jeg asus Ac 66u og gaming pc.

Men valget for bli opp til trådstarter, gidder man ikke å betale for ekstra hastighet, må man leve med noe bufring en skjeldent gang.

Selv er jeg fornøyd med raskere hastighet, selv det burde gi samme tilbud (Docsis 3.1 Full duplex eller fiber).

Men tror når det skjer risikerer man må kunne velge mellom 100\100 mbit til 1 gigabit.

Og de små hastighetene forsvinner da det koster penger å bygge fiber og oppgradere til dosis 3.1 Full duplex.

Så nyt det mens man kan.

sqox1c.jpg

Lenke til kommentar

Etter det merker jeg det skal minimalt til å oppleve bufring på youtube\ tv2 sumo, er kun oppgradering til windows 10 anniversary update eller laste noen spill på maks hastighet. Da har jeg asus Ac 66u og gaming pc.

Det sier seg selv at om man laster ned noe på maks hastighet blir det mye buffering. Du kan ha 1 gbit/s men laster du ned torrent på maks hastighet vil Netflix buffre.

Det er forskjell på hvor mange som kan streame video samtidig og hvor mange som kan streame video samtidig som man laster ned noe på maks hastighet.

Her antar jeg at maks hastighet er det linjen din klarer og ikke det severen du laster ned fra klarer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...