MrAvionics Skrevet 11. august 2016 Del Skrevet 11. august 2016 Hva har jeg krav på om de ikke finner den? Krav på å bytte ut alle låser på bilen? De tror de har mistet den i en annen bil Lenke til kommentar
nomore Skrevet 11. august 2016 Del Skrevet 11. august 2016 Du har krav på å bli stilt i samme situasjon som om de ikke hadde mistet nøkkelen. Dvs du skal ha samme antall nøkler som tidligere og det skal ikke være en nøkkel på avveie som passer til bilen din. For eldre biler betyr det at de må skaffe nye nøkler til deg(like mange som du hadde fra før) og de må bytte alle låsene i bilen slik at de nye passer og den gamle ikke gjør det. For nyere biler betyr det at de må skaffe deg en ny nøkkel av samme type(med eller uten styring av sentrallås osv) og så programmere om hjernen i bilen slik at den som er borte ikke fungerer og kun de du har passer. Dette er fort en kostbar jobb men dette må de bare akseptere når de ikke har kontroll på noe såpass grunnleggende. 2 Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 11. august 2016 Forfatter Del Skrevet 11. august 2016 Ok, er en 2000 modell bora. Så jeg kan kreve at de bytter ut låsene til dørene og tenningslåsen slik at en fremmed person ikke kan komme inn i bilen ? Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 11. august 2016 Del Skrevet 11. august 2016 Ok, er en 2000 modell bora. Så jeg kan kreve at de bytter ut låsene til dørene og tenningslåsen slik at en fremmed person ikke kan komme inn i bilen ? Ikke heng deg opp i bagatellene, bare krev at du får tilbake en nøkkel og at det ikke er nøkler som passer til bilen din på avveie, hvordan de løser det er opp til dem. 2 Lenke til kommentar
nomore Skrevet 11. august 2016 Del Skrevet 11. august 2016 Enig. Du skal settes i samme situasjon som om det ikke var skjedd. Løsningen finner de ut av Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 12. august 2016 Forfatter Del Skrevet 12. august 2016 Takk for svar ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå