Mads-b Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 jeg har nettopp satt sammen en ny pc. Formatert disken og bootet meg win2k cden. Men etter at jeg har kommet godt inn i installeringen får jeg blåskjerm om "Beginning dump of physichal memory" og lenger ned står det ntoskrnl.exe. Jeg har en: AMD athlon xp1900+, MSI 6373, to år gammel maxtor HD, Twin mos 333MhZ 256MB ram, og en schvær kjøleribbe og vift som søger for CPU temp 43/50C trenger hjelp, fort! Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 har du to rambrikker ? I såfall ta ut den ene og prøv da. Og omvendt kjør memtest på brikken. Mistenker rammer Lenke til kommentar
Mads-b Skrevet 25. november 2003 Forfatter Del Skrevet 25. november 2003 Den første rammen jeg fikk var defekt, men jeg fikk den byttet til denne splitter nye brikken ganske sikker på at den er feilfri. Memtest allerede kjørt Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 prøv en annen rambrikke da.. visst du kan skaffe Lenke til kommentar
Mads-b Skrevet 25. november 2003 Forfatter Del Skrevet 25. november 2003 Jeg har ikke anledning til å skaffe enda en rambrikke. Og forresten, hva skal jeg med det når rammen er i orden?! Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 cpu temp? ta ut alle unødvendige kort... Lenke til kommentar
CD Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Jeg har ikke anledning til å skaffe enda en rambrikke. Og forresten, hva skal jeg med det når rammen er i orden?! Når den første ram brikken var defekt hva gjør deg så skråsikker på at den nye er feilfri? Lenke til kommentar
Buddy Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 sett bios instillinger til minimum, disabel, bios virussjekk, disabel, usb 2.0 under installasjon, de fleste bioser har gjærne en innstilling som kalles "Failsafe", det burde funke da, det er gjerne under gjennkjenning av hardware det blir konflikter. Hadde samme problemet da jeg satte opp min xp2000, med gigabyte kt333 sett. så kort sagt disabel alt du i første omgang ikke trenger i bios, så installerer du rette drivere, og fintuner bios for optimal ytelse etterpå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå