infoerbra Skrevet 10. august 2016 Del Skrevet 10. august 2016 Har budsjett max 30.000.- Ønsker driftsikker stasjonsvogn med V6 motor. Gjør ikke noe at den er noen år. Tenker at japansk ofte er best, f.eks. Toyota, men hvordan søker en på finn.no etter biler med V6? Det som er problemet med V6 er vel reporasjonskostnader dersom det skjer noe med motoren at det er dyrere å reparere enn 4 ventiler? Skal og trekke campingvogn. Så bør vel ha 120-140 HK? Campingvogn ca. 1500 kilo. Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 10. august 2016 Del Skrevet 10. august 2016 Mitsubishi har en V6 3.0 som er ganske fin. Rett nok registerreim på den, men ellers... Men om du finner en stasjonsvogn med den motoren det vet jeg ikke. Camry hadde vel en fin V6 mener jeg... Populær som campingvogn-trekker husker jeg.. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 10. august 2016 Del Skrevet 10. august 2016 Hvorfor akkurat V-konstruksjon? Er ikke en rekkekonstruksjon minst like bra? 1 Lenke til kommentar
jon67 Skrevet 10. august 2016 Del Skrevet 10. august 2016 (endret) Mercedes E240 med 2.4 el 2.6 V6 med 170hk finner du kanskje til under 30k. Ikke spesielt egnet som trekkvogn dog, trives best fra 2500 rpm og oppover. Men kan trekke 2100kg i stv utgave. Endret 10. august 2016 av jon67 Lenke til kommentar
CYA Skrevet 10. august 2016 Del Skrevet 10. august 2016 (endret) Hvorfor v-motor? Blprodusentene lager jo nesten ikke v-motorer lengre, billigere å støpe ut rekker bl.a... En turbomatet r4 (som vesentlig øker mulighetsrommet ditt) kan gjøre alt en suge-v6'er kan. Eks. er VAG sine r4'er bensin de senere år som er relativt bjørnesterk med høyt nm allerede fra 1.4-liters størrelse. Men skal du primært (eller ofte) trekke, så er det greiere med diesel, og da kan du i praksis bare droppe vee... (eller bla godt opp for en Audi med diesel V6-er) Edit; budsjett på 30K. Ikke kjøp diesel-bil. Tikkende bombe. Framtidig verkstedsregning vil bli enorm sammenlignet med kjøpesum. Endret 10. august 2016 av CYA Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 11. august 2016 Del Skrevet 11. august 2016 Ingen her som tenker på at TS kanskje vil ha V6 bare fordi han "kan"? Om alt skulle gått etter fornuften ville denne verden vært så kjedelig at flere ville dødd av det Fant et par eksempler (ikke alle stv, og ikke alle med V6 men dog): Camry, en Volvo med en fin femmer (men uten h.feste), C-klasse (rekkeseks), E-klasse (rekkeseks), en litt småshabby Omega (bakhjulstrekk!), en litt bedre Omega, E280 4-matic (4-matic versjonene av E er visstnok mindre plaget med rust, så disse kan være noe å se på), og til slutt rosinen i pølsa, kanskje det dårligste bilkjøpet du kan gjøre: En Sharan med V6 og masse utstyr Personlig ville jeg sett mer på Merce og Omega. Uansett så er biler med V6 i utgangspunktet nokså kostbare biler ny, slik at en bruktbil til under 30 nødvendigvis blir en bil med diverse småplukk og fremtidige kostnader. Jeg nevner MB og Omega fordi det eksisterer et visst miljø for disse bilene, så du kan få endel hjelp av entusiaster. Regn med å måtte skru selv, skal du sette bilen på verksted hver gang det skjer noe vil jeg tro du fort angrer bittert på bilvalget.Lykke til! 4 Lenke til kommentar
infoerbra Skrevet 11. august 2016 Forfatter Del Skrevet 11. august 2016 Ingen her som tenker på at TS kanskje vil ha V6 bare fordi han "kan"? Om alt skulle gått etter fornuften ville denne verden vært så kjedelig at flere ville dødd av det Fant et par eksempler (ikke alle stv, og ikke alle med V6 men dog): Camry, en Volvo med en fin femmer (men uten h.feste), C-klasse (rekkeseks), E-klasse (rekkeseks), en litt småshabby Omega (bakhjulstrekk!), en litt bedre Omega, E280 4-matic (4-matic versjonene av E er visstnok mindre plaget med rust, så disse kan være noe å se på), og til slutt rosinen i pølsa, kanskje det dårligste bilkjøpet du kan gjøre: En Sharan med V6 og masse utstyr Personlig ville jeg sett mer på Merce og Omega. Uansett så er biler med V6 i utgangspunktet nokså kostbare biler ny, slik at en bruktbil til under 30 nødvendigvis blir en bil med diverse småplukk og fremtidige kostnader. Jeg nevner MB og Omega fordi det eksisterer et visst miljø for disse bilene, så du kan få endel hjelp av entusiaster. Regn med å måtte skru selv, skal du sette bilen på verksted hver gang det skjer noe vil jeg tro du fort angrer bittert på bilvalget. Lykke til! Hei. Takk for friskt innspill! :-D, men hvorfor er Sharan det verste kjøpet? Er det generelt dårlig kvalitet / mer feil enn japanske biler eller hva? Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 11. august 2016 Del Skrevet 11. august 2016 Sharan blir vel regnet for "bilen fra helvete", dels rett dels urettferdig. Det er en bil med langt mer feil enn normalt, samt at den ruster godt. Har styrt unna BMW og Audi, siden det aller meste i den prisklassen er helt utslitt og/eller skamkjørt, mer eller mindre reparasjonsobjekter. Har selv sett litt på 280 4-matic, den gang jeg skulle ha meg en trekkebil, men endte opp med en Pajero Sport i stedet (V6 og automat var mitt ønske, og det fikk jeg). 1 Lenke til kommentar
joka Skrevet 11. august 2016 Del Skrevet 11. august 2016 Sharan blir vel regnet for "bilen fra helvete", dels rett dels urettferdig. Det er en bil med langt mer feil enn normalt, samt at den ruster godt. Har styrt unna BMW og Audi, siden det aller meste i den prisklassen er helt utslitt og/eller skamkjørt, mer eller mindre reparasjonsobjekter. Har selv sett litt på 280 4-matic, den gang jeg skulle ha meg en trekkebil, men endte opp med en Pajero Sport i stedet (V6 og automat var mitt ønske, og det fikk jeg). jeg er vel en av få? som har hatt 2 Sharaner Det er IKKE bil for den som ikke kan skru selv... men med litt "forebyggende" vedlikehold så funker de bra.. (styr ialfall unna automat.. disse har en JatCo kasse som kødder mye) min første var en 1999 mod 1,9 110hk tdi.. var gått 70.000 da jeg kjøpte den I 2007.. solgte den ifjor (km stand 320.000) den er fortsatt I familien.. nåværende er en 2006 2,0 tdi, Exclusive Edition. var gått 175.000 da jeg kjøpte den I aug-15.. VW Sharan og Ford Galaxy blir kalt tvillinger.. men det stemmer ikke helt.. dieselmotorene og 6 syl bensin er lik.. mens 4 syl bensin er ikke lik. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå