KeyanZa Skrevet 10. august 2016 Del Skrevet 10. august 2016 sliter med å finne noen gode grøssere/skrekk filmer. så igår the descent 1 og 2. var jo fin de, noen flere i de sjangere? Har ikke sett så mange igrunn som jeg husker navnet på, så litt vanskelig å si hva jeg leter etter men kanskje noe i samme som de? Lenke til kommentar
ozone Skrevet 10. august 2016 Del Skrevet 10. august 2016 Wrong turn 1 og 2 er bra, og i den sjangeren som The descent. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 10. august 2016 Del Skrevet 10. august 2016 Event Horizon er fin Ellers så er det jo mange klassikere som er bra og mye "viktigere" å få med seg en masse av det nye rælet som lages Lenke til kommentar
KeyanZa Skrevet 10. august 2016 Forfatter Del Skrevet 10. august 2016 takk, gjerne kom med flere forslag Lenke til kommentar
nightowl Skrevet 10. august 2016 Del Skrevet 10. august 2016 http://www.imdb.com/title/tt1446714/?ref_=nv_sr_1 .. men man burde kanskje ha sett de andre Alien-filmene først. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 10. august 2016 Del Skrevet 10. august 2016 En politisk debatt fra USA. 3 Lenke til kommentar
ozone Skrevet 10. august 2016 Del Skrevet 10. august 2016 Den første Alien fra 1979 er noe av det mest skremmende som er laget! Og det nesten uten effekter og bare såvidt få se monsteret! Den begynner sakte, og bygger opp spenningen første timen. Slutten er en tour-de-force i å sitte på stolkanten og hyle og skrike på hovedrolleinnehaveren De 3 neste i serien er også meget gode, men mer action og mindre gys... Lenke til kommentar
KeyanZa Skrevet 11. august 2016 Forfatter Del Skrevet 11. august 2016 Wrong turn 1 og 2 er bra, og i den sjangeren som The descent. Noen plass det går an å få sett disse filmene? feks stream. finner jo de ingen plass Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 24. august 2016 Del Skrevet 24. august 2016 (endret) Den første Alien fra 1979 er noe av det mest skremmende som er laget! Og det nesten uten effekter og bare såvidt få se monsteret! Den begynner sakte, og bygger opp spenningen første timen. Slutten er en tour-de-force i å sitte på stolkanten og hyle og skrike på hovedrolleinnehaveren Filmen er vel i hovedsak bra nettopp fordi man ikke ser monstret før helt på slutten. Vi får veldig ofte se deler av selve monstret, men vi vet strengt tatt ingenting om det før helt på slutten. Dermed sitter vi hele tiden med frykten for det ukjente. Dagens filmer gir blaffen i dette, og pøser på med CGI og tror det er det som gjør filmer bra. Sånt funker i actionfilmer, men ikke i skrekkfilmer. For å sitere H.P. Lovecraft, en av de mest innflytelsesrike skrekkforfatterne gjennom tidene: “The oldest and strongest emotion of mankind is fear, and the oldest and strongest kind of fear is fear of the unknown” I samme gate som Alien har vi selvsagt The Thing. Det er mer effekter her enn i Alien, men det er bare en ren bonus jeg på mange måter kunne ha klart meg uten. Hele filmen er gjennomsyret av nettopp frykten for det ukjente. Man vet aldri helt hva som foregår, og hvem man kan stole på. Alt man vet er at det er en "ting" som dreper folk, men hvor den er, hva den er og, ikke minst, hvem den er vet man aldri. Endret 24. august 2016 av Schreiber Lenke til kommentar
1Dr.E Skrevet 24. august 2016 Del Skrevet 24. august 2016 It kunne blitt skikkelig skummel, jeg holdt på å pisse på meg av boka. Husker jeg leste denne på ferie, og halvveis så Pennywise komme kravlende inn vinduet på hotellrommet på kvelden. Her var det også en uvisshet om hva monsteret egentlig var for noe. Det tok form av noe man selv fryktet. Filmen var ikke fullt så guffen. Lenke til kommentar
Pusejenta Skrevet 14. november 2016 Del Skrevet 14. november 2016 Ondskapens hotell er dritskummel! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå