BarneyStinson Skrevet 10. august 2016 Del Skrevet 10. august 2016 Jeg tok et rom i et bofellesskap så Og si usett, Så bare tre bilder, noe som så klart skulle vise seg å være et dumt valg... Kom hit i går og det som møtte meg var ett veldig grisete rom. Blant annet så var det masse søppel under sofaen og bak sengen hvor det blant annet lå 6 tomme doruller og masse brukt dopapir... Og den første tanken som slo meg at det var brukt til var tørking av sæd... Det er også ett teppegulv der som er flekkete og møkkete. Har nå sovet her en natt og utleier er ikke villig til å bryte kontrakten, og sier jeg er bundet i 12 måneder selv om han ikke har fått underskrevet leiekontrakt av meg enda. Han sa at godtatt på Mail/SMS er akkurat det samme som signatur på et ark. Han sa også at jeg måtte finne noen som ville ta over for ag jeg skulle få flytte ut og slippe å betale. Er det mulig å bryte kontrakten? Har ikke så veldig lyst til å bo her nå Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 10. august 2016 Del Skrevet 10. august 2016 Du har krav på at rommet skal være rent og pent ved overtakelse. § 2-2. Generelle krav til tilstand Husrommet skal ved overleveringen være i samsvar med de krav som følger av leieavtalen. Er ikke annet avtalt, skal husrommet med tilbehør ved overleveringen være ryddet, rengjort og i vanlig god stand. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 10. august 2016 Del Skrevet 10. august 2016 Manglende rydding ved overtakelse gir nok ikke grunn til å heve avtalen, men har du blitt opplyst om bindingstiden her? For som hovedregel er det fri oppsigelsesadgang, og om du ikke har blitt opplyst i annonse e.l. om begrenset oppsigelsesadgang så kan ikke utleier komme med det nå. Lenke til kommentar
BarneyStinson Skrevet 11. august 2016 Forfatter Del Skrevet 11. august 2016 Står at det er tidsbestemt, og kan bare sies opp en gang årlig med 12 måneders intervaller fra leiestart. Men skjønner ikke hvordan jeg kan være bundet til noen kontrakt når han ikke har fått noen underskrevet kontrakt av meg, bare en SMS der jeg sa jeg ville ha hybelen. Er en SMS det samme som en underskrift på papir?? Og er ikke paragrafen isbilen refererer til gyldig nok grunn til å si opp? Lenke til kommentar
Krozmar Skrevet 11. august 2016 Del Skrevet 11. august 2016 (endret) Siden du ikke har underskrevet noen kontrakt har du heller ikke skrevet under på 12månder... I værstefall må du betale en måndes husleie med SMS som delavtale, men ifølge den standaren du skriver ville jeg bare nektet å betale det også og flyttet ut på flekken... Endret 11. august 2016 av Krozmar Lenke til kommentar
BarneyStinson Skrevet 11. august 2016 Forfatter Del Skrevet 11. august 2016 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1679754 Fant en gammel sak her som er ganske lik mitt tilfelle. Samme utleier firma også. Flytter nok ut ja! Men problemet er jo om firmaet tar det videre og lager sak ut av det, for går det langt nok så blir det jo bare kostbart Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå