Redaksjonen. Skrevet 10. august 2016 Del Skrevet 10. august 2016 Sjefsdesigneren mener formen på Ampera-E er «katastrofal». Slik jobbet de med å gjøre den mer aerodynamisk Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639 Skrevet 10. august 2016 Del Skrevet 10. august 2016 Ampera-e er jo preget av å være laget av en produsent som aller helst ikke ønsker å lage den. Da blir ting litt halvveis, slik Apmera-e dessverre er. Lenke til kommentar
Mathtrix Skrevet 10. august 2016 Del Skrevet 10. august 2016 jeg syns de ser ganske like ut alle de elbilene.. x-D nesten alle da i hvert fall.. Lenke til kommentar
Odd Solberg Skrevet 10. august 2016 Del Skrevet 10. august 2016 I en verden uten Tesla model 3 rett rundt hjørnet ville denne vært det beste valget. Men selv om Model 3 skulle ende opp med å bli et år forsinket vil Model 3 være et langt bedre valg. 2 Lenke til kommentar
Bernt2 Skrevet 10. august 2016 Del Skrevet 10. august 2016 Si meg en ting, hvorfor har bilindustrien så sidrumpa og evneveike designere og utviklere i elbilavdelingene sine, at de ikke har over Think-stadiet ennå?? 3 Lenke til kommentar
Viggo Stenbekk Skrevet 10. august 2016 Del Skrevet 10. august 2016 I en verden uten Tesla model 3 rett rundt hjørnet ville denne vært det beste valget. Men selv om Model 3 skulle ende opp med å bli et år forsinket vil Model 3 være et langt bedre valg. Det spørs for hvem. Hvor plasserer man hunden i Tesla M3? 3 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 10. august 2016 Del Skrevet 10. august 2016 I en verden uten Tesla model 3 rett rundt hjørnet ville denne vært det beste valget. Men selv om Model 3 skulle ende opp med å bli et år forsinket vil Model 3 være et langt bedre valg. Det spørs for hvem. Hvor plasserer man hunden i Tesla M3? Hvor plasserer du denne hunden i en Ampera-e? 1 Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 10. august 2016 Del Skrevet 10. august 2016 I en verden uten Tesla model 3 rett rundt hjørnet ville denne vært det beste valget. Men selv om Model 3 skulle ende opp med å bli et år forsinket vil Model 3 være et langt bedre valg. Det spørs for hvem. Hvor plasserer man hunden i Tesla M3? Ja, bagasjeromsløsningen er idiotisk. Det er jo ikke slik at Model 3 er noe designikon (overlat slikt til europere), så en kombiløsning (liftback) hadde vært bedre. Tror ikke Bolt kommer til å gjøre det så bra i USA. Den er rett og slett for liten + at den er en kombi. For å sitere Skee-lo: "...So far, I got this hatchback. And everywhere I go, yo, I gets laughed at..." Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 10. august 2016 Del Skrevet 10. august 2016 uten at bilen beveget seg over i det sære. 2 Lenke til kommentar
Myrliket Skrevet 10. august 2016 Del Skrevet 10. august 2016 drivlinja på amperan virker jo som et rotete virvar. kan jo sammenligne med model S og model 3. 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 10. august 2016 Del Skrevet 10. august 2016 Ja, bagasjeromsløsningen er idiotisk. Det er jo ikke slik at Model 3 er noe designikon (overlat slikt til europere), så en kombiløsning (liftback) hadde vært bedre. Kanskje bra for hundebur men killer for forbruket. Tesla har den formen den har av en grunn. Skal dog sies at selve åpningen bak skal være endret nå ift hvordan de viste den. Større og bedre vistnok. Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 10. august 2016 Del Skrevet 10. august 2016 Ja, bagasjeromsløsningen er idiotisk. Det er jo ikke slik at Model 3 er noe designikon (overlat slikt til europere), så en kombiløsning (liftback) hadde vært bedre. Kanskje bra for hundebur men killer for forbruket. Tesla har den formen den har av en grunn. Skal dog sies at selve åpningen bak skal være endret nå ift hvordan de viste den. Større og bedre vistnok. Model S er en såkalt lifback, og de kunne gått for samme type på Model 3. Åpningen er nok gjort større, men den vil fortsatt være liten sammenlignet med en løsning à la Model S sin. 1 Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 10. august 2016 Del Skrevet 10. august 2016 Bilen er kileformet og lav, noe Norris altså beskriver som katastrofalt rent aerodynamisk. Hm, for meg høres dette ut som det optimale utgangspunktet, omtrent som en Lamborghini-sportsbil. Og så, etter seks prototyper, har de endt opp med en høy og relativt kort bil, som etter alle solemerker burde være adskillig verre aerodynamisk sett. Her er det noe som ikke stemmer. Kanskje det skjedde noe i oversettingen fra den utenlandske originalartikkelen? Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 10. august 2016 Del Skrevet 10. august 2016 drivlinja på amperan virker jo som et rotete virvar. kan jo sammenligne med model S og model 3. Det blir fort litt rotete for øyet når man skal skvise inn så mye på så liten plass. Vi snakker tross alt om en bil på størrelse med Toyota Yaris. 2 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 10. august 2016 Del Skrevet 10. august 2016 Ja, bagasjeromsløsningen er idiotisk. Det er jo ikke slik at Model 3 er noe designikon (overlat slikt til europere), så en kombiløsning (liftback) hadde vært bedre. Kanskje bra for hundebur men killer for forbruket. Tesla har den formen den har av en grunn. Skal dog sies at selve åpningen bak skal være endret nå ift hvordan de viste den. Større og bedre vistnok. Model S er en såkalt lifback, og de kunne gått for samme type på Model 3. Åpningen er nok gjort større, men den vil fortsatt være liten sammenlignet med en løsning à la Model S sin. Aha, der missforsto jeg deg. Altså jeg trodde du mente hatchback/flat bak. Men ja jeg er enig, det ser jo veldig bra ut med dette glasset, men bedre slik Model S er laget. Lenke til kommentar
Ketill Jacobsen Skrevet 10. august 2016 Del Skrevet 10. august 2016 Ampera-e er jo preget av å være laget av en produsent som aller helst ikke ønsker å lage den. Da blir ting litt halvveis, slik Apmera-e dessverre er. GM (Chevrolet) startet produksjon av EV1 (eksperimentbil) i 1996, Volt i 2010. Bolt kommer i 2016 og er en revolusjonerende bil tatt i betraktning pris, rekkevidde og størrelse. Hva er så halvveis med denne forhistorien og det nye produktet? Nøkternt vurdert så må GM sies å være en kreativ og dyktig pioner mht elbiler. 5 Lenke til kommentar
_Nils_ Skrevet 11. august 2016 Del Skrevet 11. august 2016 Ampera-e er jo preget av å være laget av en produsent som aller helst ikke ønsker å lage den. Da blir ting litt halvveis, slik Apmera-e dessverre er. GM (Chevrolet) startet produksjon av EV1 (eksperimentbil) i 1996, Volt i 2010. Bolt kommer i 2016 og er en revolusjonerende bil tatt i betraktning pris, rekkevidde og størrelse. Hva er så halvveis med denne forhistorien og det nye produktet? Nøkternt vurdert så må GM sies å være en kreativ og dyktig pioner mht elbiler. Ikke første gang han påstår noe slikt. Noen er bare sjalu av natur... 2 Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 11. august 2016 Del Skrevet 11. august 2016 I en verden uten Tesla model 3 rett rundt hjørnet ville denne vært det beste valget. Men selv om Model 3 skulle ende opp med å bli et år forsinket vil Model 3 være et langt bedre valg. Det spørs for hvem. Hvor plasserer man hunden i Tesla M3? Den har du i håndveska.. Spøk til side, modellutvalget er fortsatt ganske stusselig og dine behov skal ikke være veldig 'spesielle' før elbilen faller utenfor. Heldigvis går ting går fremover, bilfabrikantene står nærmest i kø med nye elbiler, som alle er her 'snart'.. For min egen del klarer jeg ikke helt bestemme meg for om jeg gleder meg mest til 'unveil part 2' for Tesla Model 3 eller Paris Motor Show i oktober. Jeg har trua på mange spennende elbil-nyheter ved begge anledningene. 2 Lenke til kommentar
Dr.B Skrevet 11. august 2016 Del Skrevet 11. august 2016 Ja, bagasjeromsløsningen er idiotisk. Det er jo ikke slik at Model 3 er noe designikon (overlat slikt til europere), så en kombiløsning (liftback) hadde vært bedre. Kanskje bra for hundebur men killer for forbruket. Tesla har den formen den har av en grunn. Skal dog sies at selve åpningen bak skal være endret nå ift hvordan de viste den. Større og bedre vistnok. Model S er en såkalt lifback, og de kunne gått for samme type på Model 3. Åpningen er nok gjort større, men den vil fortsatt være liten sammenlignet med en løsning à la Model S sin. Altså en hatchback for alle som ikke jobber i reklamebransjen ... 1 Lenke til kommentar
Tor Thorbergsen Skrevet 11. august 2016 Del Skrevet 11. august 2016 Ampera-e er jo preget av å være laget av en produsent som aller helst ikke ønsker å lage den. Da blir ting litt halvveis, slik Apmera-e dessverre er. De lager for sikkerhets skyld bare 30.000 det første året... 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå