frg Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 (endret) Jeg er nå interessert i å få lageret følgende på en fil i dette formatet: antall som er registert(altså en int) knr fnavn enavn epost f.eks slik: 2 10001213654 Normann Ola [email protected] 11203264103 Normann Kari [email protected] Problemet slik jeg har det nå er at det jeg lagrer blir slik: 2 10001213654 Normann Ola [email protected] 2 11203264103 Normann Kari [email protected] grunnen til det er sikkert at jeg kaller metoden skriv(PrintWriter utfil) flere ganger. Har lagt ved kodene under: public void skrivTilfil() throws IOException { kundeliste = "kliste.txt"; FileWriter fileWriter = new FileWriter(kundeliste); PrintWriter utfil = new PrintWriter(fileWriter); for (int i = 0; i < antall; i++) { deltakere[i].skrivResultatTilfil(utfil, i); } utfil.close(); } public void skriv(PrintWriter utfil, int ant) { antall=ant; String linje = knr + " " + fnavn + " " + enavn + " " + epost; utfil.println(antall); utfil.println(linje); } Endret 25. november 2003 av frg Lenke til kommentar
frg Skrevet 25. november 2003 Forfatter Del Skrevet 25. november 2003 (endret) løste det!! public void skrivTilfil() throws IOException { kundeliste = "kliste.txt"; FileWriter fileWriter = new FileWriter(kundeliste); PrintWriter utfil = new PrintWriter(fileWriter); utfil.println(antall); //la til denne for (int i = 0; i < antall; i++) { deltakere[i].skrivResultatTilfil(utfil); } utfil.close(); } Endret 25. november 2003 av frg Lenke til kommentar
enden Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Hehe, noen ganger tenker man bare bedre etter at man har spurt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå