Gå til innhold

HJELP! Skal selge stereo, men funker ikke..

Anbefalte innlegg

Hei!

Har NAD C 320BEE forsterker og effektforsterker NAD C272, og 2 stativhøytalere av cerwin vega. 

Jeg lurer på hvordan jeg skal koble sammen de to forsterkerne. 

Høytalerne er koblet inn på eff.forsterkeren. Skal jeg bare ta en phono-kabel fra PRE OUT på forsterkeren og inn på VARIABLE IN på eff.fors? 

Når jeg gjør dette, så spiller den musikk i ca 4sekunder via AUX, før det kommer en liten smell og så kutter eff.forsterkeren. 

Jeg prøvde å koble høytalerne inn på forsterkeren, og spille via AUX. Men da vil det ikke komme noen lyd i det heletatt. (Koblet fra eff.forst)

HJELP. Har tenkt å selge anlegget da jeg trenger penger til studenttia. Og da må jeg vite at anlegget funker som det skal..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når du testet din NAD C 320BEE, koblet du fra PRE OUT til MAIN IN? Dette er nødvendig for at den interne effektforsterkeren skal få signaler. Uten dette vil du ikke få lyd i høyttalerne du har koblet til denne.

Når du testet din NAD C272, hvilken posisjon står SENSE/DEFEAT? Det er mulig at sensoren som er ansvarlig for å holde forsterkeren aktivert er litt trøblete. Prøv å sette den til Defeat, og se om den holder ser på. Ellers kan du jo se i manualen om du ser noe som kan være til hjelp. Her er blant annet 3 forskjellige måter å holde den aktiv på.

Lykke til :)  

Lenke til kommentar

Når du testet din NAD C 320BEE, koblet du fra PRE OUT til MAIN IN? Dette er nødvendig for at den interne effektforsterkeren skal få signaler. Uten dette vil du ikke få lyd i høyttalerne du har koblet til denne.

Når du testet din NAD C272, hvilken posisjon står SENSE/DEFEAT? Det er mulig at sensoren som er ansvarlig for å holde forsterkeren aktivert er litt trøblete. Prøv å sette den til Defeat, og se om den holder ser på. Ellers kan du jo se i manualen om du ser noe som kan være til hjelp. Her er blant annet 3 forskjellige måter å holde den aktiv på.

Lykke til :)  

Tusen takk for hjelpen! Det er 2 valg, Sense/defeat eller Sleep/wake. Da jeg satte den på Sleep/wake. Så fungerer det helt fint :)

Også da jeg kjører høytalerne bare på 320BEE så måtte jeg selvsagt koble fra PRE OUT til MAIN IN. Da fungerte det supert! 

TUSEN TAKK!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...