H5N1 Skrevet 10. august 2016 Del Skrevet 10. august 2016 Det hadde vært interessant å se hvilken distro folk bruker når det er snakk om hovedoperativsystem, og ikke en server eller virtuell maskin. Lenke til kommentar
xaco Skrevet 10. august 2016 Del Skrevet 10. august 2016 Jeg går litt frem og tilbake mellom Ubuntu Gnome og Fedora. Men i dag så bruker jeg Ubuntu Gnome. Lenke til kommentar
Occi Skrevet 10. august 2016 Del Skrevet 10. august 2016 Hva med å eventuelt legge til en spørreundersøkelse her i tråden (poll)? 2 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 10. august 2016 Del Skrevet 10. august 2016 Ubuntu Studio 14.04 bruker jeg. Spørreundersøkelser blir litt rart når det er så mange forskjellige distroer. Lenke til kommentar
H5N1 Skrevet 10. august 2016 Forfatter Del Skrevet 10. august 2016 Hva med å eventuelt legge til en spørreundersøkelse her i tråden (poll)? Vurderte det, men kom ikke frem til en god måte å liste alle mulighetene på, forslag? Lenke til kommentar
Tandamram Skrevet 10. august 2016 Del Skrevet 10. august 2016 (endret) Bruker Debian Stretch pga Skylake. Fungerer meget bra til daglig bruk. Edit: På bærbar (Multicom Talisa). Bruker Debian Jessie på server. Endret 10. august 2016 av WonderStivi Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 10. august 2016 Del Skrevet 10. august 2016 (endret) Fedora (KDE) hjemme og CentOS (Gnome) på jobb. Endret 10. august 2016 av endrebjo Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 10. august 2016 Del Skrevet 10. august 2016 Ubuntu (eller KDE Neon, som bruker Ubuntu 16.04 i bånn), både hjemme og på jobb. Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 10. august 2016 Del Skrevet 10. august 2016 Ubuntu på laptop og CentOS på serveren. Laptopen ble vel installert i 2012 har ikke tatt meg bryet med å reinstallere den. Selv om jeg kanskje heller skulle ønsket Fedora på den. Lenke til kommentar
Occi Skrevet 10. august 2016 Del Skrevet 10. august 2016 (endret) Alle personlige maskiner kjører enten Debian, eller Debian-baserte distroer. Favoritten er Debian testing. Eneste unntak er et par NASer, som kjører CentOS 7. For noen år tilbake kjørte det meste Arch, men finner liten grunn til å bruke det den dag i dag. Endret 10. august 2016 av Occi Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 10. august 2016 Del Skrevet 10. august 2016 CentOS 7 på jobb. Må ha en stabil distro på arbeidsverktøyet. Ubuntu er for ustabilt, Debian mangler støtte på helt essensielle ting. Men CentOS fungerer topp. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 10. august 2016 Del Skrevet 10. august 2016 Er såpass hardcore at jeg ruller Arch på det meste idag. Mest grunnet litt latskap dog, setter stor pris på å slippe å måtte nuke og repave hvert 5 år med Ubuntu for eksempel. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 10. august 2016 Del Skrevet 10. august 2016 Har tre laptoper. En Mac med OSX, en Asus med Windows 10 og en minilaptop med Debian. Hoved-PC er det kanskje ikke. Den brukes på reise fordi den passer så greit i ryggsekken, og er billig nok til at jeg har råd til å miste/skade den. Den kom med Windows, men det var tregt. Ubuntu manglet merkelig nok skikelig touchpad-driver, noe Debian Stable faktisk hadde! Jeg har knapt brukt ei datamus på 10 år, så det er veldig viktig at touchpaden virker slik som jeg vil ha den, med to-finger-scrolling. Debian Stable virkert perfekt på den. Ubuntu er forresten bloat. Skal du ha noe som tilsvarer Ubuntu, bruk Mint. Mint er etter mitt syn den mest komplette, brukervennlige distroen for tiden. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 10. august 2016 Del Skrevet 10. august 2016 Ubuntu er bloat, mint er ok. Javel. 6 Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 10. august 2016 Del Skrevet 10. august 2016 Eksempel på hva jeg mener: Jeg vil brenne en CD med brenneprogrammet Brasero. Jeg begynner å skrive bra, og se hva som kommer opp: Masse reklame og annonser fra Amazon, eller hva det nå er. Dette kan skrus av, men gav meg fullstendig avsmak på Ubuntu. 1 Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 10. august 2016 Del Skrevet 10. august 2016 (endret) Nå må du ikke bruke Unity da, men det blir uansett feil å påstå at mint er noe bedre. Endret 10. august 2016 av Lycantrophe Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 10. august 2016 Del Skrevet 10. august 2016 Sist jeg sjekket hadde ikke Mint innebygget reklame. Som sagt, min eneste Linux-maskin kjører Debian. Er nok litt ute av det. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 10. august 2016 Del Skrevet 10. august 2016 Ting kan være bloat uten at det er reklame. Lenke til kommentar
Stratleray Skrevet 10. august 2016 Del Skrevet 10. august 2016 Vel jeg elsker Unity. Hvorfor er alle så motstander av Ubuntu og Unity? Jeg bruker Ubuntu fordi den rett og slett funker best. Ikke noe krangling. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå