Dubious Skrevet 13. august 2016 Del Skrevet 13. august 2016 Det er mange kjøretøy som lovlig kan kjøre på gangveier, f.eks. kantklippere og feiere og ikke minst de som kjører til tomtene sine Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 13. august 2016 Del Skrevet 13. august 2016 Det var trist å høre. Det var på ingen måte et forsøk på å rakke ned på barnet ditt. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 13. august 2016 Del Skrevet 13. august 2016 Det er mange kjøretøy som lovlig kan kjøre på gangveier, f.eks. kantklippere og feiere og ikke minst de som kjører til tomtene sine Hvor kan jeg lese denne loven? Lenke til kommentar
nicho_meg Skrevet 13. august 2016 Del Skrevet 13. august 2016 Det er mange kjøretøy som lovlig kan kjøre på gangveier, f.eks. kantklippere og feiere og ikke minst de som kjører til tomtene sine Hvor kan jeg lese denne loven? Står på skiltene. Typisk er det et underskilt som sier kjøring til eiendom tillatt. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 13. august 2016 Del Skrevet 13. august 2016 Ja, men jeg har aldri sett innkjøring forbudt-skilt med underteksten "unntatt kantklippere og feiere" Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 13. august 2016 Forfatter Del Skrevet 13. august 2016 Kantklippere kjører jo til eiendommene pga eiendommene for å klippe eiendommene... Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 13. august 2016 Del Skrevet 13. august 2016 Kantklippere kjører jo til eiendommene pga eiendommene for å klippe eiendommene... Hvafornoe??? Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 13. august 2016 Del Skrevet 13. august 2016 (endret) Ja, men jeg har aldri sett innkjøring forbudt-skilt med underteksten "unntatt kantklippere og feiere" Han (Dubious, ikke nicho_meg) snakket (sannsynligvis) om gatefeiere, ikke pipefeiere, og da kan jo innlegg #2 i denne tråden (med referanse til trafikkreglene §2 nr. 4) være et sted å begynne. Når det er nødvendig eller til vesentlig lette i tjenesten, eller for opplæring til slik tjeneste, kan det som er fastsatt i eller i medhold av vegtrafikkloven §§ 4-9, fravikes av (...) c) fører av kjøretøy som nyttes til vegarbeid eller liknende arbeid på eller ved veg. (jeg er forøvrig ikke like sikker som Krikkert på at renovasjon ikke allerede dekkes av "liknende arbeid (...) ved veg.") Endret 16. august 2016 av Inge Rognmo Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 13. august 2016 Del Skrevet 13. august 2016 gatefeier ja, var dårlig spessifisert av meg.. og kantklippere, altså gressklippere, de som billister blir irritert over.. alle som skal noe en plass og eneste måten er å kjøre på fortauet/gangveien har "lov", uansett hva som står i loven tviler på at politiet vil gjøre noe som helst på grunn av at en søppelbil henter søppel via en gangvei Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 13. august 2016 Del Skrevet 13. august 2016 På jobben min må vi kjøre på en gangvei for å komme oss inn og ut til avdelingen. Kjører ut på veien ved en fotgjengerovergang. Fått klage to ganger på ti år. Bare ta det med ro og vik for alle, så ser jeg ikke helt problemet? Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 14. august 2016 Del Skrevet 14. august 2016 Kan være nedfelt i regulerigsplan at offentlig servicebiler skal kjøre på gangvei, eks.: Interne gangveier / kjøreatkomst for utryknings- og servicekjøretøy Interne gangveier skal være kjørbare, men kun benyttes til kjøring av utrykningskjøretøy og nødvendig varetransport (ved flytting o.l.) samt offentlige/private servicekjøretøy som har oppdrag i området. Lenke til kommentar
toth Skrevet 16. august 2016 Del Skrevet 16. august 2016 Rart det kan kreves at dere henter dunkene i bua eller hvor enn de har dem, her får du ikke tømt et gram søppel hvis ikke dunken står med tuppen ut i veibanen og pilen vendt riktig vei. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå