Gå til innhold

Intervju hos bemanningsbyrå.

Anbefalte innlegg

Fikk en telefon her om dagen ang. en stilling jeg søkte på for ett par uker siden. Det var et kjent bemanningsbyrå som ville ha meg inn til intervju.

Så i morgen tidlig skal jeg møte opp for å "fortelle om arbeidserfaringer" som han sa i telefonen. Jeg har aldri måttet vært gjennom et jobbintervju siden jeg har fått jobber gjennom bekjente hele mitt liv.

Er det forskjell på et intervju hos et bemanningsbyrå kontra direkte hos bedriften? Er det slik at jeg må først inn til intervju nå hos bemanningsbyrået, deretter inn til et nytt intervju hos bedriften slik at de kan bedømme meg? Noen som har erfaringer med intervjuprosess gjennom bemanningsbyråer?

Noen ting jeg bør huske på forutenom å se velstelt ut? Bør jeg ta med utskrift av CVen selv om de allerede har den?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann.

Har jobba gjennom en del av disse selskapene(Kelly, Adecco, ISS) og som regel har jeg da vært på samtale med de før jeg har søkt på jobber de har, for å bli kjent med meg og hva jeg leter etter osv.. Men ikke på alle. Jobber via ISS nå, og da søkte jeg bare en jobb hos de og var på intervju der som på et vanlig intervju. De valgte ut meg som kandidat og så var jeg hos de jeg skulle jobbe for for at de skulle godkjenne meg. Men kommer man så langt så skal det VELDIG mye til for at man ikke får jobben dersom bemanningsbyrået har plukket deg ut som dems beste.

Jeg synes iallfall alltid det er veldig greit å ha med CV jeg kan ha liggende foran meg når jeg skal fortelle om erfaringer osv for å ikke glemme noe.

Lenke til kommentar

Heisann.

Har jobba gjennom en del av disse selskapene(Kelly, Adecco, ISS) og som regel har jeg da vært på samtale med de før jeg har søkt på jobber de har, for å bli kjent med meg og hva jeg leter etter osv.. Men ikke på alle. Jobber via ISS nå, og da søkte jeg bare en jobb hos de og var på intervju der som på et vanlig intervju. De valgte ut meg som kandidat og så var jeg hos de jeg skulle jobbe for for at de skulle godkjenne meg. Men kommer man så langt så skal det VELDIG mye til for at man ikke får jobben dersom bemanningsbyrået har plukket deg ut som dems beste.

Jeg synes iallfall alltid det er veldig greit å ha med CV jeg kan ha liggende foran meg når jeg skal fortelle om erfaringer osv for å ikke glemme noe.

Hvordan gjør du det med referanser og attester? Tar du med telefonnummere til referanser og tar du med utskrift av eventuelle attester?

Lenke til kommentar

Bemanningsbyrå er mindre kresne enn arbeidsgiver. 
For det første, de har ikke så mye med deg å gjøre. De sender deg videre og that´s it.
For det andre, de kan avslutte kontrakten din så å si på dagen.
Og for kvar person de sender til bedrift, får de penger for.

Selvfølgelig, er du fullstendig @ss, så vil ikke du få tilbud om jobb. De vil ikke miste kunden heller. Men sånn sett, er det mer chill.

Stikkord: hardabeidende, altid "on time", flink til å samarbeide, flink til å ta ansvar.

På den andre siden... om du lyger om deg selv/svikter selskapet, så får ikke du "neste" jobben med de. Og ikke noe gode attester heller. 

Ver deg selv, så går det bra ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...