Gå til innhold

Crossfire med rx480 eller GTX 1070


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå har jeg ingen info om akkurat den oppløsningen, men i 4K er GTX 1070 og RX480 i CF sammenlignbar i ytelse, der sistnevnte alternativ sannsynligvis vil være en del bedre i fremtiden.

 

Med det sagt er enkeltkort alltid bedre enn CF eller SLI. ALLTID. Selv når ytelsen på to kort er en del bedre, er et bedre å gå for enkeltkort av mange opplagte grunner: ikke mange spill støtter flere kort, og ikke mange av de som allerede støtter det skalerer godt. Variasjon i FPSen vil også øke betraktelig. I det store og hele bidrar to kort til mye hodepine (flere enn to kart er bare regelrett idioti). I tillegg til alt dette får du mer støy, sannsynligvis mer varme og mer strømforbruk med to kort.

 

GTX 1070 er nok veien å gå her. 

Lenke til kommentar

Som en som har hatt div SLI og Crossfire oppsett i 7 år sammenhengende nå må jeg nok kaste meg på det La Menthe og OrlyNO sier, Multi GPU oppsett er ofte mer styr enn det er verdt, har du interessen og er klar over baksidene med multi GPU løsninger så hvorfor ikke? Men jeg personlig har aldri helt forstått hvorfor en skal gå for SLI/crossfire på midrange kort, da det nesten alltid er bedre å gå for ett kraftig kort enn to medium kraftige kort og den hodepinen det ofte fører med seg. Største problemet med å gå for 2 midrange kort fremfor ett highend kort er at det fleste nye spill ikke har SLI/CF støtte fra day one og det er flere spill som aldri får det, spesielt indie titler, å da sitter du plutselig bare med ett singelt brukbart midrange kort i PCen istedenfor ett highend kort som vil kjøre det aktuelle spillet langt bedre. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...