Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Kjæresten min slo opp i dag.

Anbefalte innlegg

Ser ut til at hun ikke kommer tilbake til deg dude. Det er en helt kurant grunn for å ikke ville date deg lenger, og for å være ærlig hvis jeg hadde datet noen som hisset seg så opp i krangler etter 3 måneder sammen så hadde jeg også hatt lyst til å slå opp, det tror jeg de fleste sinnssfriske personer hadde gjort, tenk hvordan det blir om 3 år hvis du er så hissig etter kun 3 måneder.

Du vet ikke hva du prater om. Jeg har ikke vært hissig. Du snakker som om dette bare er min skyld, men det er det så absoutt ikke.

Hun var nok mer hissig enn meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du beviste nettopp poenget mitt ved å være hissig i svaret ditt.

Jeg har ikke sagt at det er noens skyld, det er ingen sin skyld når man blir kjent og bare finner ut av at man ikke passer sammen. Jeg sier det igjen: hadde jeg vært i ett så ferskt forhold og store problemer hadde dukket opp så hadde jeg også slått opp, rett og slett fordi det er flere fisk i havet og det er heller unormalt å møte så stor motgang i starten av forholdet.

Lenke til kommentar

Du beviste nettopp poenget mitt ved å være hissig i svaret ditt.

Jeg har ikke sagt at det er noens skyld, det er ingen sin skyld når man blir kjent og bare finner ut av at man ikke passer sammen. Jeg sier det igjen: hadde jeg vært i ett så ferskt forhold og store problemer hadde dukket opp så hadde jeg også slått opp, rett og slett fordi det er flere fisk i havet og det er heller unormalt å møte så stor motgang i starten av forholdet.

Kommer helt an på hvilken måte du velger å lese svaret mitt på. Jeg ville ikke fremstå som sur.

Nå skjønner jeg selv at problemer så tidlig er litt dumt, men vet også at de problemene vi har kan fikses ganske lett. Håper bare hun er villig til å prøve igjen i fremtiden.

Da skal ihvertfall jeg vise hvem jeg er.

Lenke til kommentar

Nå skjønner jeg selv at problemer så tidlig er litt dumt, men vet også at de problemene vi har kan fikses ganske lett. Håper bare hun er villig til å prøve igjen i fremtiden.

Da sier hun "Det er vel og fint, men nå er det for sent. Kanskje det kommer til gode for din neste kjæreste.".

• Liker 1
Lenke til kommentar

Kommer helt an på hvilken måte du velger å lese svaret mitt på. Jeg ville ikke fremstå som sur.

Det store problemet for deg her, er at du allerede har vist henne hvem du er, og det er jo grunnen til at hun ikke vil mer.

En litt ‹‹stormfull og kranglete›› start på et forhold/samboerskap, gjør det veldig vanskelig for den som ikke vil mer og se at det kan bedre seg, når det har vært såpass stormfullt allerede.

Dere har en svært kort fartstid sammen, så hittil så er det vel mest følelser som har styrt de fleste avgjørelser, og ikke så mye fornuften. Altså det kan gå veldig bra å flytte sammen etter kort tid, men det kan også komme noen ‹‹skjær i sjøen›› som dere har erfart her.

En ting er å være sammen, forelsket og ‹‹sveve på skyer››, men det blir faktisk noe helt annet når en flytter sammen, for da er en sammen hele tiden, og en får se helt andre sider av den andre personen som en kanskje ikke kjente (så godt) til.

Her ser det ut til at dere vist sider hos hverandre som ikke var så fine og hyggelige for den andre.

Jeg kjenner ikke til omstendighetene her, over hvem som har vært mest sint, hvem som har sagt hva, hvem som har ‹‹skylda››, etc., men det spiller ikke noen rolle heller, for det som spiller en rolle er at hun ikke taklet hvordan din oppførsel var.

Mener ikke på noen som helst måte at du har skylda i noe som helst, men det handler om hvordan den andre personen oppfattet det hele og hva som ble konsekvensene av dette.

Selv om hun kanskje ble mest sint som du skrev, så var det likevel noe ved det du sa eller måten du sa det på, hvordan du oppførte deg som har satt så store spor i henne at hun ikke ville mer. 

Hva du tror og mener om hva som skjedde og hva som ble sagt, er ikke dermed sagt at det er slik hun har oppfattet dette. Og det er hva hun har oppfattet og mener om det hele som er det avgjørende for hva hun velger fremover.

Å møtes for en ‹‹oppklarings samtale›› (eller hva nå enn en skal kalle det), kan jo kanskje være en mulighet. Å møtes på et nøytralt sted, for å få pratet ut litt vil kanskje kunne løse noe. Men det må jo selvfølgelig være noe begge ønsker, ellers så nytter det jo ikke. Å snakke om å fortsette både forhold og samboerskap ved en slik samtale er nok ikke det smarteste.

For jeg tror faktisk dere ville hatt mer behov for å bli mer kjent med hverandre, og da bli mer kjent med alle sidene til hverandre, før dere evt. går videre igjen. Uansett hvor forelsket en er og hva en tror er koselig, så har vi mennesker så mange forskjellige sider som en umulig kan lære seg å kjenne på såpass kort tid som den tiden dere har vært sammen.

Kan bare ønske deg lykke til, og håpe at det kan løse seg for dere til slutt :)

Endret av fotonisse
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Etter en god del krangling de siste 5 dagene har kjæresten min slått opp.

Vi hadde akkurat flyttet sammen (flyttet inn for 2 uker siden) og jeg er helt knust.

Jeg vet selv at jeg var mye av grunnen til kranglene og det spiser meg opp innvendig.

Har noen råd til hva jeg kan gjøre. Noen som selv har følt at de har vært grunnen til et brudd?

Jeg mistet henne ikke bare som kjæreste, jeg mistet også vennen min...

Forsøk å prate med henne. Kan det være en løsning? 

Du kan sikkert forsøke å sende henne en forklaring. Forklar grundig i et brev eller mail, eller ring henne og si at du er lei deg, og forsøk å forklar så godt du kan for alt du angrer på. Da har du i det minste forsøkt. Mer kan du ikke gjøre. Og du må stoppe å klandre deg selv for at alt er din skyld. Men si ifra om der du vet du gjorde feil. 

Vi gjør alle våre feil. Ingen er feilfrie vettdu, så ikke klandre deg selv. Men forsøk å forklar henne. 

Og det er det man gjør. : man mister ikke bare en kjæreste, man mister også vennen sin i et brudd. 

Endret av Sportylady
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...