Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Kjæresten min slo opp i dag.

Anbefalte innlegg

Etter en god del krangling de siste 5 dagene har kjæresten min slått opp.

Vi hadde akkurat flyttet sammen (flyttet inn for 2 uker siden) og jeg er helt knust.

Jeg vet selv at jeg var mye av grunnen til kranglene og det spiser meg opp innvendig.

Har noen råd til hva jeg kan gjøre. Noen som selv har følt at de har vært grunnen til et brudd?

Jeg mistet henne ikke bare som kjæreste, jeg mistet også vennen min...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vet ikke hva grunnen er. Men det å bli hysterisk er ingen løsning. Slapp av om du så må prate med din døde bestemor mens du bruker gravsteinen hennes som en hjerne avlastning ved å slå hode flere ganger i støtta.

Nei, men seriøst. Slapp av. Ro ned å håp på det beste. Vis at du er bedre enn denne driten.

• Liker 1
Lenke til kommentar

etter min erfaring så har dama funnet seg ny kuk innen en uke. ikke for å være ekkel, men it is what it is. tough love, men bedre å høre sannhet enn noe annet.

så hun slo opp med deg.. har vært der en gang selv og vet det ikke er lett å bli dumpa. men bare aksepter det og gjerne gjør litt sjelgranskning og hold deg singel en liten stund og få beina ned på jorda igjen, finn referansepunktet ditt. Neste månedene, kanskje året vil være en tid hvor du ser på tilbake som en pågående kamp. Brudd er noe positivt egentlig. Det gir deg sparket i ræva og får deg til å bli født på ny: forbedre deg selv! Utvikle deg! Ta den utdanningen du tenkte på, eller flytt til den fine plassen du kunne tenkt deg, eller lær deg en ny hobby, f.eks musikkinstrument. Begynn å tren! Ta deg friske joggeturer om morgenen. 

sjekk ut rsdtyler på youtube for råd, trøst og håp. når du virkelig er nede og angsten presser på, sjekk ut hva han har å si. 

og for all del! Ikke gå tilbake til exen din nå!! Min erfaring etter flere kjærester er denne: Når du egentlig er kommet deg videre etter bruddet, så vil du nesten garantert få en melding fra exen som spør hvordan det går, mao hun vil bli i sammen med deg igjen. Ikke ta henne tilbake. Vit dette, mens du kjempet deg gjennom dagene med sorg, ble hun banget så det sang av forskjellige gutter. Ikke ta henne tilbake, for det vil bare bli slutt igjen innen noen uker/måneder! Sender hun tekst, så ikke svar henne en gang. Unngå henne for enhver pris. Slett bilder, diverse minner og alt. Fjern det. Få henne ut av hodet og fokuser på deg selv!

Lenke til kommentar

hvis dere bare kranglet, hvorfor tror du dere passet sammen? å flytte sammen er den "ultimate" test for et forhold. Dere passerte tydeligvis ikke testen? personlig synes jeg dama di endte det litt vel fort.... de første to ukene av et samboerskap er ofte preget av kaos, ting er ikke på plass osv.... å prøve i 2 uker og gi opp allerede da forteller meg at det fungerte svært dårlig. Du deler ikke denne oppfatningen?

Lenke til kommentar

Jo, jeg mener fullt at det var for tidlig å gi opp. Men jeg vet også at hun bare gleder seg som bare det til å bo sammen. Jeg også, men som sagt så har jeg en tendens til å bli litt intens når det kommer til krangler

Det var ikke bare min skyld, men jeg vet at jeg kunne forhindret en god del. Og det tærer på meg nå.

Lenke til kommentar

Jo, jeg mener fullt at det var for tidlig å gi opp. Men jeg vet også at hun bare gleder seg som bare det til å bo sammen. Jeg også, men som sagt så har jeg en tendens til å bli litt intens når det kommer til krangler

Det var ikke bare min skyld, men jeg vet at jeg kunne forhindret en god del. Og det tærer på meg nå.

Ga hun deg noen annen grunn enn bare at dere kranglet så mye? Når du mener ''litt intens'', hva mener du da? Kan du gi meg ett eksempel?

Forresten; ikke hør på de fleste mennene her, det er ikke sånn at jenter flyr over på neste kuk så fort de har slått opp, på samme måte som at det er noen karer som sikkert prøver å kurere kjærlighetssorg med å ha seg med folk, men det er langt fra alle. Mange av oss trenger faktisk tid til å leges også.

Endret av BuffyAnneSummers
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg kunne fint re vrang selvom jeg hadde fått svar på ting osv. Men en krangel går to veier.

Kjenner jeg henne rett, så kommer hun ikke til å finne noen andre på en veldig god stund. Håper bare hun får tenkt litt.

Jeg har såklart sendt en melding og sagt at jeg angrer og er glad i henne pluss noe annet. Da bør jeg vel ikke sende eller gjøre noe mer og heller la henne tenke selv?

Lenke til kommentar

Jeg kunne fint re vrang selvom jeg hadde fått svar på ting osv. Men en krangel går to veier.

Kjenner jeg henne rett, så kommer hun ikke til å finne noen andre på en veldig god stund. Håper bare hun får tenkt litt.

Jeg har såklart sendt en melding og sagt at jeg angrer og er glad i henne pluss noe annet. Da bør jeg vel ikke sende eller gjøre noe mer og heller la henne tenke selv?

Ser du er 23 år. Er dette tilfeldigvis ditt første forhold?

En ting du må lære deg: Folk er kyniske og egosentriske av natur. Du er det også.

Jenter har alltid 1-10stk + som vil ligge med dem. Noen av dem på prøver seg på henne på fest, sosiale aktiviteter og sosialmedia. Mens noen venter til hun er på markedet igjen. Dette er gutter som hun traff før dere ble sammen, eller gutter som hun har blitt kjent med underveis. Hva hadde du tenkt hvis du vil komme deg videre og du hadde flotte jenter som vil knulle og suge deg tom? Ja det hadde vel gått en uke eller to for samvittighetens skyld. Fleste jenter har også en pulevenn som de har bra sex med, det er jo et populært valg å dette tilbake på.

Igjen, det er ikke meningen å være en drittsekk her. Jeg vil bare at du skal se realiteten i øynene. Jo fortere du forstår dette, jo fortere vil du tillate deg selv å gå videre. Du krangler med henne for mye. Hva er det du krangler med henne om? Er det din egen usikkerhet som slår inn? Er du en person som hviler på henne som en igle? Har du selv noe å foreta deg om dagen? Gaming er ikke et svar!

Du må innse dette med damer og deg selv: I livet så er du på en reise. En reise som går opp og ned, hit og dit. Det er en ting du må holde det klart for deg selv, og det er at det er ditt liv. Det er du som er kapteinen på skuta. Du må alltid sette deg selv først og styre skuta slik du ønsker det. Damer vil komme og gå, og de vil alltid bare være en passasjer. De må aldri styre skuta di. Til og med hun du kanskje gifter deg med. Alltid ha kontroll på din egen skute.

Dette er sikkert ikke den siste gang noen knuser hjertet ditt. Ikke ta livet så seriøst heller, slapp av og sørg for å ta vare på deg selv.

Ja dama di er sikkert utpult i løpet av måneden, men det skal du egentlig bare drite i. Fokuser på deg selv og vær inneforstått med at det er over. Ikke gå rundt og håp og tenk romantiske tanker. Få på krigsmalingen og kjemp deg igjennom dette.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845

sjekk ut rsdtyler på youtube for råd, trøst og håp. når du virkelig er nede og angsten presser på, sjekk ut hva han har å si. 

Nei, nei, nei. :) 

Lenke til kommentar

Nei, nei, nei. :)

jo jo jo? :) fant ikke den vidoen av rsdtyler jeg ønsket i denne tråden, men trådstarter kan jo sjekke ham ut selv

noen relevante i forhold til tråd

denne er fra rsdjulien, handler om illusjonen av det å "the one". dette er for at trådstarter ikke skal gå flere år og tenke på dette bruddet

https://www.youtube.com/watch?v=GdnYedTpToA

en annen bra som forklarer forskjellig dynamikk mellom kvinner og menn

https://www.youtube.com/watch?v=wxWuREjuLAE

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845

Jeg tror RSD er noe som imponerer menn eller gutter som har hatt det vanskelig med det motsatte kjønn og dermed blir lett imponert. Det de sier kan høres fornuftig ut og man kan sitte igjen med en følelse av å ha lært noe, men etter min mening overkompliserer de hele mann-møter-kvinne prosessen.

Om du ser videoene deres er det også stort sett fulle og middelmådige jenter de sjekker opp, noe vanlige menn gjør hver helg året ellers. Legger du til det ekstremt høye antallet kvinner de snakker med og det faktum at de sikkert kun legger ut de aller beste videoene, så er det ikke så mye å skryte av.  :)

Endret av Bruker-239845
Lenke til kommentar

Jeg tror RSD er noe som imponerer menn eller gutter som har hatt det vanskelig med det motsatte kjønn og dermed blir lett imponert. Det de sier kan høres fornuftig ut og man kan sitte igjen med en følelse av å ha lært noe, men etter min mening overkompliserer de hele mann-møter-kvinne prosessen.

Om du ser videoene deres er det også stort sett fulle og middelmådige jenter de sjekker opp, noe vanlige menn gjør hver helg året ellers. Legger du til det ekstremt høye antallet kvinner de snakker med og det faktum at de sikkert kun legger ut de aller beste videoene, så er det ikke så mye å skryte av.  :)

Sikter ikke til datevidoene deres, men videoene som viser til hjelp i livet. altså overkomme brudd, depresjon og diverse oppfatninger. synes de kan være oppløftende. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...