Gå til innhold

Hjelp til valg av skjermkort til "eldre" pc

Gjest Slettet+5132

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+5132

Heisann, da jeg byttet ut min 10 års gamle toshiba 42" tv med en ny Philips 49" ble bildet veldig hakkede når jeg ser på netflix. Ja jeg vet den nye tv'n har netflix app men ønsker å bruke pc'n som multimediasenter. Når jeg avsluttet endel programmer går det ann å se uten nevneverdige problemer.

Bruker ikke pc til gaming i dagens forstand men kan ta ett slag av Age Of Empires fra 90tallet i blandt...

Min PC er av typen Acer Aspire M1470, 8GB ram og har en AMD A8-3850.

Per i dag bruker jeg det interne skjermkortet som sitter i hovedkortet: AMD radeon HD 6550D 512MB.

Det kan også nevnes at jeg også bruker HDMi utgangen til både lyd og bilde (surround reciever)

Mitt hoverkort er dette: http://www.findlaptopdriver.com/mainboard-acer-daa75l-aparker-specs/

Jeg vurderte dette skjermkortet men ser at en kundeanmeldelse sier dette primært er til AMD A8-7000 serien: https://www.komplett.no/product/798713/datautstyr/skjermkort/pci-express/sapphire-radeon-r7-240-2gb-ddr3#

Tips?

Det kan også nevnes at jeg bruker den orginale strømforsyninga

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...
Gjest Slettet+5132

Da er 750ti installert og i bruk, men får kun bilde på tv når jeg kobler til enda en skjerm. Det var bilde etter kortet var montert, installerte driverne fra cd platen og startet pc på nytt, da fikk jeg kun opp "ingen signal" på tv. Kastet meg på chatten til komplett.no med telefonen og etter 35 minutters ventetid fikke jeg bare beskjed om at dem ikke utførte teknisk hjelp via chat og henviste med til ett tlf nr som stengte kl. 20. Etter dette hentet jeg en gammel pc skjerm med VGA tilkobling og tenkte jeg skulle justere skjermoppløsning via den, når den ble koblet til kom også bilde på tv. Har endret på innstillinger slik at bilde passer til tv og satt tv som primærskjerm. Endret også lyd innstillingen slik at den kommer på hdmi. Men når jeg kobler fra den gamle pc skjermen forsvinner også bilde fra tv og jeg sitter igjen med "ingen signal". Kommer tilbake strax jeg kobler til den gamle skjermen og bildet er bra. Hvordan kan jeg få fikset dette?

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Har tatt ut strømledningen til ekstraskjermen og duplisert skjermbildet. Fungerer men straks jeg drar ut VGA kabelen forsvinner også bildet på hdmi. Jeg vil gjerne sette bort denne gamle skjermen da jeg ikke har plass til den. Noen som har en idè hvorfor jeg ikke får bildet på hdmi uten at vga er tilkoblet en ekstern skjerm?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...