Gå til innhold

Berlins skandaleflyplass får 20 nye milliarder for å bygge ferdig


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tyskerne vil nok få enda mer makt i EU etter Brexit.

 

Skal EU gi Tyskland disse pengene for å bygge/fikse en flyplass i Tyskland?

Eller betaler Tyskland det selv, og EU har bare godkjent planen?

Jeg trenger også en flyplass. Gi meg 2,2 milliarder euro!

 

Fra artikkelen: Myndighetene gir selskapet bak BER, Flughafen Berlin Brandenburg, drøye 10 milliarder kroner i statslån, samt statsgarantier for et privat lån på drøye 10 milliarder kroner.

Lenke til kommentar

Tyskerne vil nok få enda mer makt i EU etter Brexit.

 

Skal EU gi Tyskland disse pengene for å bygge/fikse en flyplass i Tyskland?

Eller betaler Tyskland det selv, og EU har bare godkjent planen?

Jeg trenger også en flyplass. Gi meg 2,2 milliarder euro!

Det er snakk om at EU godkjenner tyskernes planer om å bruke mer penger. Planene krever godkjennelse av kommisjonen pga. statsstøtteregelverket.

Lenke til kommentar

"Nå har EU-kommisjonen godkjent tyske myndigheters planer"...

Og der burde det bli klart for alle og enhver at BREXIT var det eneste riktige.

Hvorfor i all verden er det det? Hvis tyske myndigheter ønsker å bruke disse pengene, så skal EU altså nekte dem? På hvilket grunnlag? Jeg trodde brexit handlet om suverenitet og sånn, og å nekte et land å bruke pengene sine er jo nettopp et inngrep i suvereniteten.
Lenke til kommentar

Han tenker vel på at det måtte godkjennes av EU før de kunne gi lånet. Om det hadde blitt avslått, noe jeg antar EU har mulighet til, bestemmer jo EU at de ikke kunne gjennomføre den tenkte planen, og derav et inngrep i suvereniteten.

Ja, og poenget mitt er dermed. Hvordan er det at de ikke griper inn her et tegn på at brexit er riktig?
Lenke til kommentar

 

"Nå har EU-kommisjonen godkjent tyske myndigheters planer"...

Og der burde det bli klart for alle og enhver at BREXIT var det eneste riktige.

Hvorfor i all verden er det det? Hvis tyske myndigheter ønsker å bruke disse pengene, så skal EU altså nekte dem? På hvilket grunnlag? Jeg trodde brexit handlet om suverenitet og sånn, og å nekte et land å bruke pengene sine er jo nettopp et inngrep i suvereniteten.

 

 

 

Poenget er.. her kommer det med teskje.... EU skal gi blanke f i hva Tyskland bruker pengene sine på. Det er det opp til det tyske folket å avgjøre, ikke en skakk-kjørt mafia i Brussel. Med andre ord. Det er EU-kommisjonens arrogante holdning til folke suvereniteten som er poenget mitt og at EU ikke skulle hatt noe som helst med denne saken å gjøre.

 

Og mens vi sitter her og kverulerer fortsetter Norske politikere med storstilt billigsalg av Norsk suverenitet.

 

Dette har de fleste på den forblåste øya forstått. De har tatt suvereniteten tilbake. Alt de trenger nå er baller nok til å stå imot gangstervirksomheten til EU som kommer til å gjøre det de kan for å kvele det britiske initiativet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...