Yippee Skrevet 9. august 2016 Del Skrevet 9. august 2016 Skal ha meg en snøfreser før vinteren slår innover landet. Trenger anbefaling for hva jeg skal gå for? har en ganske stor gårdsplass, og pleier og komme mye snø her inne jeg bor. kravet mitt er at det skal være med hjul og kjetting, sterk motor til og kaste alle typer tung snø og at det er en brukbar kvalitet. budsjett maks 15000kr Takker på forhånd Lenke til kommentar
Morten A Skrevet 9. august 2016 Del Skrevet 9. august 2016 Skal ha meg en snøfreser før vinteren slår innover landet. Trenger anbefaling for hva jeg skal gå for? har en ganske stor gårdsplass, og pleier og komme mye snø her inne jeg bor. kravet mitt er at det skal være med hjul og kjetting, sterk motor til og kaste alle typer tung snø og at det er en brukbar kvalitet. budsjett maks 15000kr Takker på forhånd Honda! har egentlig ikke mer og si. Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 9. august 2016 Del Skrevet 9. august 2016 Enig angående Honda, men med det budsjettet må det bli en brukt freser. Lenke til kommentar
Yippee Skrevet 9. august 2016 Forfatter Del Skrevet 9. august 2016 (endret) Skal ha meg en snøfreser før vinteren slår innover landet. Trenger anbefaling for hva jeg skal gå for? har en ganske stor gårdsplass, og pleier og komme mye snø her inne jeg bor. kravet mitt er at det skal være med hjul og kjetting, sterk motor til og kaste alle typer tung snø og at det er en brukbar kvalitet. budsjett maks 15000kr Takker på forhånd Honda! har egentlig ikke mer og si. 15 000 for mye, men Honda duger ja. ser på både Ariens, yamaha og Honda brukt. Endret 9. august 2016 av Yippee Lenke til kommentar
Morten A Skrevet 9. august 2016 Del Skrevet 9. august 2016 Men før du kjøper freser, kunne du fortalt litt om hvor mye du tenker og frese?Vi har en Hond med belter. Hvis det er veldig mye det er snakk om så anbefaler jeg belter. Og gjerne i kram snø også Lenke til kommentar
Krimt3k Skrevet 9. august 2016 Del Skrevet 9. august 2016 Enig med resten... Kjøp en Honda. Har selv en Honda med belter, går uansett vær og føre! Lenke til kommentar
Yippee Skrevet 10. august 2016 Forfatter Del Skrevet 10. august 2016 Men før du kjøper freser, kunne du fortalt litt om hvor mye du tenker og frese? Vi har en Honda med belter. Hvis det er veldig mye det er snakk om så anbefaler jeg belter. Og gjerne i kram snø også 80-100kvm, blir ofte mye is her inne under snøen, så belter blir det ikke. Har Honda gressklipper og kantklipper fra før, vet at det og yanmar er best. men skal ikke ha en så dyr freser. Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 11. august 2016 Del Skrevet 11. august 2016 Kravene dine samsvarer ikke med prisen du har tenkt å bruke. Ellers har jeg hørt mye bra om Ariens og Yamaha, men det virker som de fleste mener Honda er best. Har selv en Honda til å frese 300+ kvm. Lenke til kommentar
bjaraas Skrevet 12. august 2016 Del Skrevet 12. august 2016 Har en av de større Toro-modellen (OXE 1028) til 400-500 kvadrat lett bakke og gårdsplass. Grove dekk og servostyring, den kaster langt (selv helt bløt snø). Tror jeg betalte rundt 20k for denne for 4 år siden. Modellen som heter 826 havner litt nærmere ditt budsjett, og burde klare jobben bra. Lenke til kommentar
Yippee Skrevet 14. august 2016 Forfatter Del Skrevet 14. august 2016 Takker så mye for svar Kikker litt på brukt nå, da kan jeg finne noe jeg kan fikse opp selv for en billig penge. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 14. august 2016 Del Skrevet 14. august 2016 (endret) Har du innkjørsel med mye grus er ingen av de langtkastene fresene å anbefale da stein spiser opp impellerhuset relativt fort. Skal en fres kaste langt må impelleren gå fort rundt og når du blander grus og småstein inni det hele sliter det på impellerhuset. Har du ikke mye grus å tenke på store deler av vinteren er det Yamaha, Honda eller Yanmar som kaster lengst. Ariens er som amerikansk maskineri, kraftig, bråkete uten at det kaster like langt som overnevnte men de er til gjengjeld slitesterke. Toro er et uskrevet blad så det skal jeg ikke skrive noe om mens Husqvarna vil jeg ikke anbefale. Har en Husqvarna ST268EPT fra 2013 og selv om motor, beltedriften med hydrostatdrift, håndtaksvarmere og styring av utkaste fra kjøretablået er bra så er selve fresedelen tragisk. Den kaster ikke lengere en alt annet der ute, innmaterskovlene bøyer seg i kram snø og impellerhuset er for svakt. Impellerhuset holder på å bli forsterket med ny tykk foring slik at ikke stein skal spise hull i det for det var i ferd med å skje. Ellers har de en del smarte løsninger men det veier ikke opp for svakhetene. Endret 14. august 2016 av perpyro Lenke til kommentar
Yippee Skrevet 16. august 2016 Forfatter Del Skrevet 16. august 2016 Har du innkjørsel med mye grus er ingen av de langtkastene fresene å anbefale da stein spiser opp impellerhuset relativt fort. Skal en fres kaste langt må impelleren gå fort rundt og når du blander grus og småstein inni det hele sliter det på impellerhuset. Har du ikke mye grus å tenke på store deler av vinteren er det Yamaha, Honda eller Yanmar som kaster lengst. Ariens er som amerikansk maskineri, kraftig, bråkete uten at det kaster like langt som overnevnte men de er til gjengjeld slitesterke. Toro er et uskrevet blad så det skal jeg ikke skrive noe om mens Husqvarna vil jeg ikke anbefale. Har en Husqvarna ST268EPT fra 2013 og selv om motor, beltedriften med hydrostatdrift, håndtaksvarmere og styring av utkaste fra kjøretablået er bra så er selve fresedelen tragisk. Den kaster ikke lengere en alt annet der ute, innmaterskovlene bøyer seg i kram snø og impellerhuset er for svakt. Impellerhuset holder på å bli forsterket med ny tykk foring slik at ikke stein skal spise hull i det for det var i ferd med å skje. Ellers har de en del smarte løsninger men det veier ikke opp for svakhetene. Takker for svar. Har bare grus i gården, så kanskje Ariens kan være noe å se på? Husqvarna har jeg hørt litt av hvert om når det kommer til fresing.. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 16. august 2016 Del Skrevet 16. august 2016 (endret) Før jeg gir deg noen falske forhåpninger så er ikke Ariens imune mot slitasje i impellerhuset de heller, det tar bare noe lengere tid. Den ene naboen jeg deler oppkjørsel med har en Ariens fres fra 80 tallet og den endte til slutt opp med hull i impellerhuset den og men har inntrykk at de er bygget litt kraftigere en noen andre merker. Men må sies i rettferdighetens navn at vi har 50 meter grusvei som skal freses i tillegg til gårdsplass. Endret 16. august 2016 av perpyro Lenke til kommentar
Yippee Skrevet 17. august 2016 Forfatter Del Skrevet 17. august 2016 Før jeg gir deg noen falske forhåpninger så er ikke Ariens imune mot slitasje i impellerhuset de heller, det tar bare noe lengere tid. Den ene naboen jeg deler oppkjørsel med har en Ariens fres fra 80 tallet og den endte til slutt opp med hull i impellerhuset den og men har inntrykk at de er bygget litt kraftigere en noen andre merker. Men må sies i rettferdighetens navn at vi har 50 meter grusvei som skal freses i tillegg til gårdsplass. Alt blir jo såklart slitt... Men bruker ikke så mye penger på en freser, da kan en like godt handle traktor med dalen fres.. Derfor jeg synes 15 000 er mer enn nok Lenke til kommentar
Marantz Skrevet 3. november 2016 Del Skrevet 3. november 2016 (endret) Henger meg på her; hva er "minst verst" til å rydde snø på en grusvei? Er på vestlandskysten så vi har ikke de helt store snømengdene. Endret 3. november 2016 av Marantz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå