FrasseBærsjen Skrevet 9. august 2016 Del Skrevet 9. august 2016 Hvis jeg får et kull med, la oss si 10 hvalper, og syns det er for mange i kullet. Er det da Ok og avlive halvparten av dem? Lenke til kommentar
FrasseBærsjen Skrevet 9. august 2016 Forfatter Del Skrevet 9. august 2016 Og din begrunnelse er? Lenke til kommentar
mushi Skrevet 9. august 2016 Del Skrevet 9. august 2016 Jeg tror du kan avlive hjemme frem til de er et par dager gamle (hvis du har erfaring med avlivning vel å merke). Etter må du til dyrlegen. Hvor moralsk riktig det er kan diskuteres. Kanskje passe bedre på tispa di? 1 Lenke til kommentar
mr.wolf Skrevet 9. august 2016 Del Skrevet 9. august 2016 Ikke greit i det hele tatt. Det burde jeg ikke trenger å forklare hvorfor jeg mener en gang. 4 Lenke til kommentar
FrasseBærsjen Skrevet 9. august 2016 Forfatter Del Skrevet 9. august 2016 Helt enig med deg mr.wolf. Særlig ikke hvis man er registrert kenneleier og vil kalle segt seriøs! 2 Lenke til kommentar
ChiaroScuro Skrevet 9. august 2016 Del Skrevet 9. august 2016 Det er ikke "OK" å avlive hvalper! Det kan være nødvendig, men det skal være siste utvei. Vær sikker på at den som gjør det, vet hva hen gjør! 2 Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 9. august 2016 Del Skrevet 9. august 2016 Nei, når grunn er at du syns det er for mange, så er ikke det grunnlag for det. 2 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 9. august 2016 Del Skrevet 9. august 2016 Hvis du tar med deg en masse valper til dyrelegen og ber han avvlive dem så får du mest sannsynlig ett stort rugende nei, og det burde være en pekepinne på om det er noe man engang burde tenke på å gjøre.Avliver du selv uten erfaring så VIL DYRET ENDE OPP MED Å LIDE, og det er ULOVLIG. Så du kan kanskje prøve å ta denne oppdretteren på den måten istedet, ved å melde inn om dyremishandling. 1 Lenke til kommentar
FrasseBærsjen Skrevet 9. august 2016 Forfatter Del Skrevet 9. august 2016 Her dreier det seg om 6 av 10 hvalper grunnet oppdrettern syntes hvalpene hade "feil farge"! De blev IKKE avlivet av veterinær. Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 9. august 2016 Del Skrevet 9. august 2016 Syns det er for mange og/eller feil farge? Lenke til kommentar
ChiaroScuro Skrevet 9. august 2016 Del Skrevet 9. august 2016 Her dreier det seg om 6 av 10 hvalper grunnet oppdrettern syntes hvalpene hade "feil farge"! De blev IKKE avlivet av veterinær. OK, feil farge. Da skjønner jeg. Her er det snakk om en seriøs oppdretter. En som vet at hvalper som har "fargefeil" ihht rasestandard ikke kan selges til full pris. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 9. august 2016 Del Skrevet 9. august 2016 (endret) Hun kan fremdeles selge dem til flere tusen (spørs på rase men renrasede hunder er ofte ganske dyre) så hun kan ikke si at det ikke er økonomisk forsvarlig av henne å la dem være i live. Endret 9. august 2016 av BuffyAnneSummers Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 9. august 2016 Del Skrevet 9. august 2016 Antagelse. Kjenner ikke til oppdretter. Ikke alltid jeg husker å skrive h*n istedet. Lenke til kommentar
FrasseBærsjen Skrevet 9. august 2016 Forfatter Del Skrevet 9. august 2016 Det var IKKE noen "fargefeil" i henhold til rasestandarden, KUN at hun trudde de ville bli vanskelige å selge til full pris. Det dreier seg om Afghaner-valper. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 9. august 2016 Del Skrevet 9. august 2016 Mener du afghansk mynde?http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=55053875For da er kjerringa bare idiot hvis hun velger å avlive valepene bare fordi de ikke er 100% perfekte. Lenke til kommentar
FrasseBærsjen Skrevet 9. august 2016 Forfatter Del Skrevet 9. august 2016 (endret) Japp BuffyAnneSummers Afghansk Mynde. Nei det er ikke de på linken du viser til. Denne oppdretteren er Norsk/Svensk og bor i Spania, MEN selger hvalpene hvor hun kan. Endret 9. august 2016 av FrasseBærsjen Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 9. august 2016 Del Skrevet 9. august 2016 (endret) Ja bare dro det frem som ett eksempel, hun må være tett i nøtta hvis hun avliver friske valper som fint kan gå for 10 000 kr pr stk (hvis det virkelig er ''avvikende farge'' eller noe sånt, ellers kan hun jo be om full pott) Endret 9. august 2016 av BuffyAnneSummers 1 Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 9. august 2016 Del Skrevet 9. august 2016 OT(?) Fikk en flashback til hun som ble fradømt til å ha hund i Norge, og flyttet til Sverige, der hun ble anklaget for dyreplageri Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå