Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sliter pga kjærestens usikkerhet

Anbefalte innlegg

Hei folkens. For å gjøre en veldig lang historie kort. 

Vi var sammen i to år, jeg var fryktelig usikker på meg selv, det var ikke hun i det hele tatt, hun gjorde det slutt fordi jeg var veldig sjalu pga usikkerheten min. 

Etter bruddet fikk jeg bedre selvtillitt pga masse oppmerksomhet fra det andre kjønn bl.a.

Hun lå med en etter bruddet, ikke jeg (vet ikke om dette er relevant). 

Så nå er vi sammen igjen og hun har fått fryktelig dårlig selvtillitt... Og det tærer på meg fordi jeg vet hvor ille det føles og jeg prøver så godt jeg kan å hjelpe til. Hun er kjempelekker og helt normal i vekt, ikke feit på noen som helst måte, ikke engang kraftig (ikke at det er noe feil med det.) Men hun la på seg 6kg etter vi slo opp. Og jeg merker noen ganger at hun er ikke like glad og lystig som hun var før. Jeg sier hele tiden at hun er dritfin og at om hun ikke var det så hadde ikke jeg vært klar for sex hele tiden osv, men hun tror meg ikke. Dette går jo utover meg også for jeg tenker at det jeg sier burde holde. Jeg tror også hun kanskje føler hun ikke fikk nok oppmerksomhet fra gutter når vi ikke var sammen og hun er skuffet over at jeg fikk det. 

(faen den ble lang allikevel).

Noen som har noen tips til hva jeg kan gjøre? Det skal sies at hun trenger virkelig ikke slanke seg, hun er helt normal. Er bare tankegangen hennes som ikke er bra og det går utover hverdagen hennes... 

Anonymous poster hash: c653b...8b5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det høres ut som om hun projekterer sine følelser mot deg, når hun ikke tror deg når du sier at hun er dritfin så er det fordi HUN ikke synes at hun selv er dritfin, har absolutt ingenting med hva du gjør eller sier å gjøre. Ærlig talt så burde hun vurdere å snakke med en proff om sine problemer, for når det påvirker ditt daglige liv og relasjoner du har med andre så har du ett problem.

Lenke til kommentar

Ja jeg vel vet egentlig det er fordi at hun ikke mener hun er fin selv.. Hadde liksom håpet på at det kunne ordnes uten proff hjelp da hun ikke har spiseforstyrrelser og lignende,  men det er vel kanskje ikke så mye annet jeg får gjort.

Anonymous poster hash: c653b...8b5

Trenger ikke å nødvendigvis ha en diagnose for å kunne få utbytte av å snakke med en proff, og det høres nesten ut som om dama di kunne trengt det, bare husk å være så støttende du kan.

Lenke til kommentar

kjerringa mi har også problemer med usikkerhet. Det er helt greit at hun er usikker. Det er ikke mitt problem, og det er heller ikke min oppgave å fikse det. Jeg har ingen behov å lage et fokus av at hun er usikker ikke gidder jeg gjøre det til et fokus heller.

For meg er det helt logiskt at hun er usikker, iforhold til hvilke bakgrunn hun har. Den derre usikkerheten klarer hun selv å bli kvitt helt av segselv så lenge hun ønsker å bli kvitt den. Hun er smart, klok, konfliktløsende, løsningsorientert, osv. Det er viktig at jeg viser at jeg stoler og støtter henne på tvers over at hun er usikker.

Det er ikke vanskelig å stole på henne heller. Hun går langt for å løse oppgaver, og skjer det at hun feiler, så går det også greit. Hun har da gjort en innsats på å gjøre det riktige, og inn the END så er det det som betyr noe. Vi alle er mennesker og vi alle har begrensninger og vi alle gjør feil.

Jeg har også utfordringer, jeg påtvinger nå ikke de nedover halsen på kjerringa mi heller. Vi kan gjerne diskutere de og prøve å få løsninger på de, om jeg ser at ting er helt håpløst og jeg ikke klarer å ta unna store følelser og andre kraftige hendelser. Liksom vi støtter hverandre når det er krise, og eller er vi åpne for prat om det man ønsker å prate om ting.

Det å føle seg usikker er ikke en krise. Det er veldig normalt.

Det å ha dagligdagse problemer er ikke en krise. Det er normalt.

Det å gå til proff er ikke en krise. Det er normalt.

Det er ikke mitt ansvar å fikse kjerringa.

Endret av Andysowhatgg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...