Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

trenger hjelp til kjøp av ny rørforsterker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har hatt en Argon Ha-2 rør-forsterker og vært veldig fornøyd med den, men jeg kjøpte meg et par D2000 fra Denon og fant fort ut av at Argon har for høy ohm output, så det kommer en "hizz" lyd igjennom klokkene. Så derfor tenkte jeg at jeg kunne selge min Argon og kjøpe en bedre rør-forsterker som takler lav ohm (25ohm) bra. 

Pris må ikke overstige 3 tusen. 

Helst med Dac

Eventuelt en link til en side som selger en del rør-forsterkere 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bestilte fra eBay og slapp moms. :p

Er sikker på at den fint klarer ned til 25 ohm. Det er også en ekte rørforsterker. Argonen er en vanlig transistorforsterker som bare kjører lyden gjennom et rør for å gi røraktig lyd.

Men den er dyrere og har ingen DAC. Med mindre det har kommet en ny versjon med DAC.

Lenke til kommentar

320 dollar er over mitt beløp om jeg må betale moms+ frakt. Og Argonen kjører også ned til 32 ohm sier de, men funker ikke på min Denon, så jeg er usikker på om little dot greier det da.

Hva med https://www.amazon.co.uk/Dared-Audiophiles-Professional-Multi-Channel-Integrated/dp/B01EWSJZVK/ref=sr_1_4?ie=UTF8&qid=1470755819&sr=8-4&keywords=tube+amplifier+dac

står: Output Impedance: 4Ω, 8Ω

Endret av Hazor13337
Lenke til kommentar

Hvis du får støy når du kobler til USB så har du antageligvis en jordsløyfe i systemet. Evt. en dårlig DAC.

For når jeg kobler den inn i min Icon Cube 4 nano så er det ingen støy (lydkort jeg bruker til mikrofonen min)

og hva med? https://www.amazon.co.uk/Dared-Audiophiles-Professional-Multi-Channel-Integrated/dp/B01EWSJZVK/ref=sr_1_4?ie=UTF8&qid=1470755819&sr=8-4&keywords=tube+amplifier+dac

Endret av Hazor13337
Lenke til kommentar

Hvis du ikke får støy i lydkortet så er det jo forsterkeren (DAC-en) det er noe galt med. Eller som er dårlig.

Den i linken så slettes ikke gal ut. Men den vil jo komme på godt over 3500,- (Mulig det er gratis frakt til Norge. Da kommer den på ca. 3500,- blank, eller rett over).

Endret av sedsberg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...