Spillredaksjonen Skrevet 9. august 2016 Del Skrevet 9. august 2016 En bråte Amiga-spill er her – blant annet to norske indie-klassikere som du kan spille i artikkelen.Nå kan du spille over 10 000 Amiga-spill rett i nettleseren Lenke til kommentar
Malmern Skrevet 9. august 2016 Del Skrevet 9. august 2016 Fantastisk! Hadde selv en Amiga 500 som jeg måtte skrote pga. en diskett som var ødelagt og satte seg fast innvendig i maskinen. Har fått tak i en "ny" A500, men er nødt til å rense den for parafin da den var i ett hus det hadde vært parafinlekkasje. Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 9. august 2016 Del Skrevet 9. august 2016 Hvis du skroter ei maskin pga defekt floppydrev er det du som bør skrotes. 3 Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 9. august 2016 Del Skrevet 9. august 2016 Her var det mange klassikere som hadde gått i glemmeboka! I tillegg til X-Copy 1 Lenke til kommentar
Malmern Skrevet 9. august 2016 Del Skrevet 9. august 2016 Hvis du skroter ei maskin pga defekt floppydrev er det du som bør skrotes. Ja ja, jeg var 8 år gammel og visste ikke bedre, hadde planer om å åpne maskina å fikse den, men manglet kunnskapen til å gjøre det den gangen. Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 9. august 2016 Del Skrevet 9. august 2016 Ok, fikk inntrykk av at det var nå nylig. Lenke til kommentar
LoveAmiga Skrevet 9. august 2016 Del Skrevet 9. august 2016 Spiller de heller på min A1200T PPC <3 Lenke til kommentar
RuneWi Skrevet 10. august 2016 Del Skrevet 10. august 2016 Haha, demoene våre blir jo helt ødelagte av denne emulatoren :-) 1 Lenke til kommentar
Leiern Skrevet 10. august 2016 Del Skrevet 10. august 2016 Hunter har jeg lyst å teste igjen, der kunne man fly helikopter, kjøpte båt og bil ? Lenke til kommentar
JBoy Skrevet 10. august 2016 Del Skrevet 10. august 2016 Får ikke F-tastene til å fungere. Mange spill startes med F1 eller F2 fra loaderen... Tips? Lenke til kommentar
Tobe__ Skrevet 10. august 2016 Del Skrevet 10. august 2016 Det er et Amiga-spill jeg så vidt husker, men klarer ikke å komme på tittelen.Jeg husker at det varierte mellom kjøresekvenser og 2D plattforming/skyting. I kjøresekvensene kjørte man en rød sportsbil tror jeg det var, og man kunne skyte på andre biler som prøvde å ta livet av deg. Etterhvert stoppet man ved enten et hus, lagerbygning eller noe lignende, og der skulle man drepe folk (og sikkert en boss), før man måtte gå tilbake ut av bygningen og kjøre videre. Det var et ekstremt voldelig spill, blodig som f..., og man kunne tilogmed skyte barn.Hadde vært artig og prøvd dette igjen bare for å se hvordan det ser ut i dag Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 10. august 2016 Del Skrevet 10. august 2016 (endret) Beverly Hills Cop, erindrer ikke andre spill hvor man både skyter og kjører rød bil. Endret 10. august 2016 av BadCat Lenke til kommentar
Joachim_F Skrevet 10. august 2016 Del Skrevet 10. august 2016 Det er et Amiga-spill jeg så vidt husker, men klarer ikke å komme på tittelen. Jeg husker at det varierte mellom kjøresekvenser og 2D plattforming/skyting. I kjøresekvensene kjørte man en rød sportsbil tror jeg det var, og man kunne skyte på andre biler som prøvde å ta livet av deg. Etterhvert stoppet man ved enten et hus, lagerbygning eller noe lignende, og der skulle man drepe folk (og sikkert en boss), før man måtte gå tilbake ut av bygningen og kjøre videre. Det var et ekstremt voldelig spill, blodig som f..., og man kunne tilogmed skyte barn. Hadde vært artig og prøvd dette igjen bare for å se hvordan det ser ut i dag Jeg tror det er Technocop du tenker på. https://www.youtube.com/watch?v=c1009PEDLCE Lenke til kommentar
GnilreG Skrevet 11. august 2016 Del Skrevet 11. august 2016 Andre som sliter voldsomt med å få spill til å virke? Kommer inn på noen men langt ifra alle jeg har prøvd. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 11. august 2016 Del Skrevet 11. august 2016 Me hadde aldri Amiga, men fleire spel hadde me på PC. Moro med denne typer sider! Det er ikkje alle spel som fungerer så godt. Håpar dei får fiksa opp i det. Lenke til kommentar
rbr Skrevet 11. august 2016 Del Skrevet 11. august 2016 (endret) Skal jeg først spille amiga spill gjør jeg det helst på A500 maskinen min. artig og sitte foran den lille skjermen og høre på loade lydene mens den jobber. sitter og venter på at spillet skal loade ferdig og gjør klar joysticken( zipstick i mitt tilfelle,the best) har emulator på pcen,men det blir ikke d et samme. Endret 11. august 2016 av rbr Lenke til kommentar
LoveAmiga Skrevet 13. august 2016 Del Skrevet 13. august 2016 Skal jeg først spille amiga spill gjør jeg det helst på A500 maskinen min. artig og sitte foran den lille skjermen og høre på loade lydene mens den jobber. sitter og venter på at spillet skal loade ferdig og gjør klar joysticken( zipstick i mitt tilfelle,the best) har emulator på pcen,men det blir ikke d et samme. Amiga uten Harddisk = nei takk Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 13. august 2016 Del Skrevet 13. august 2016 Eventuelt kan man bruke USB Floppy Emulator. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå